شروط وزیر برای شرکت ال‌جی و سامسونگ/ تولید 2 میلیون دستگاه از محصولات سامسونگ در سال جاری 
چاپ 

شروط وزیر برای شرکت ال‌جی و سامسونگ/ تولید ۲ میلیون دستگاه از محصولات سامسونگ در سال جاری

صبح امروز خط تولید یخچال فریزر معمولی و ساید بای ساید شرکت تکوین (سامسونگ) با حضور وزیر صنعت، سفیر کره جنوبی ، استاندار تهران و سایر مقامات در تهران افتتاح شد.

اگر شرکت‌ها اگر بتوانند ۳۰ درصد محصولات خود را صادر کنند آن زمان مردم می‌فهمند که این کالا و برند از کیفیت بالایی برخوردار هستند

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص صنعت لوازم خانگی گفت: تا قبل از این بیشتر وسایل این حوزه وارداتی بود در صورتی که طراحی آن بسیار ساده‌تر از خودرو است.

وی ادامه داد: در دستورالعملی که بنده شخصاً برای سامسونگ و ال‌جی اعلام کرده‌ام سرفصل‌هایی تعیین شده که این دو شرکت ملزم به رعایت آن شدند. اگر این شرکت‌ها می خواهند از برند خارجی خود استفاده کنند ما مشکلی با این موضوع نداریم اما باید محصولات آن در ایران تولید شود. ما پژو را در داخل می‌سازیم اما نام آن فرانسوی است یا تویوتا در آمریکا ساخته می‌شود اما با اسم کمپانی ژاپنی فعالیت می‌کند.

او ادامه  داد: نکته دیگر آنکه طراحی و مهندسی نیز باید در کشور ما انجام شود زیرا از لحاظ علمی و هم از لحاظ نیروی کار استعداد آن را داریم.

وی با اشاره به اهمیت صادرات گفت: یکی دیگر از شروطی که ما برای این شرکت‌ها اعلام کرده‌ایم صادر است. این شرکت‌ها نمی‌توانند ادعا کنند که تولید خوب دارند اگر بتوانند ۳۰ درصد محصولات خود را صادر کنند آن زمان مردم می‌فهمند که این کالا و برند از کیفیت بالایی برخوردار هستند. آن زمان حتی خود وزارتخانه مردم را ترغیب به خرید این کالا می کند.

تولید ۲ میلیون دستگاه از محصولات سامسونگ در سال جاری

هاشم نیا رئیس هیئت مدیره این شرکت با تبیین شرایط اقتصادی کشور گفت: امروز در شرایط سختی به سر می‌بریم و با وجود مشکلات زیادی که داشتیم ، در مقابل تهدیدها ، تحریم‌ها و رقابت‌های غیرحرفه‌ای توانستیم این خط تولید را راه‌اندازی کنیم.

وی ادامه داد: اکنون این شرکت به موفقیت ویژه‌ای رسیده است و شاهد افتتاح بزرگترین و مدرن‌ترین کارخانه لوازم خانگی در منطقه هستیم که این امر با کمک کارشناسان داخلی و حمایت مسئولان وزارت صنعت محقق شده است. امروزه نمی‌توان در جوامع سیاسی صحبت از قدرت و نفوذ کرد اما از تکنولوژی روز بی‌بهره بود.

هاشمی با اشاره به مشخصات این کارخانه گفت: خط تولید محصولات سامسونگ در ۲۵ هکتار زمین نصب و راه‌اندازی شده است و ۲۵۰۰ نفر به صورت مستقیم در بخش تولید و خدمات پس از فروش مشغول به کار هستند. کارخانه‌های مجموعه تکوین در سال ۲ میلیون دستگاه یخچال ، تلویزیون و سایر ملزومات لوازم خانگی را تولید می‌کنند.

وی تصریح کرد: ما مذاکراتی را با شرکت سامسونگ الکترونیک کره برای انجام صادرات به کشورهای همسایه انجام دادیم و امیدواریم ظرف ماه‌های آینده قسمت اعظمی از نیاز بازارهای منطقه‌ای را تامین کنیم.

 

 

در ادامه این مراسم مدیر منطقه غرب آسیا و شمال آفریقای شرکت سامسونگ افتتاح این کارخانه را نتیجه همکاری چندین ساله این شرکت با سام الکترونیک دانست.

لی افزود: با توجه به جمعیت جوان ایران سلیقه مشتریان بسیار خاص هستند و ما برای برآوردن نیاز مشتری ها مجبور هستیم که از آخرین تکنولوژی‌ها در محصولات خود استفاده کنیم.

وی افزود: شرکت سام الکترونیک و تکوین با توجه به قدرتی که دارند می‌توانند که در ماه‌های آینده تبدیل به یک هاب پرقدرت در منطقه شوند و محصولات سام سونگ به سایر کشورهای منطقه صادر کنند.

در ادامه این مراسم رئیس سازمان صنعت و معدن استان تهران با اشاره به هفته دولت گفت: در این هفته ۲۸ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۹۷۰ میلیارد تومان و اشتغال ۳ هزار و ۵۰ نفر به بهره‌برداری خواهد رسید.

مس فروش ادامه داد: در ابلاغی که توسط دولت به این سازمان ارسال شده ۴ مورد از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را ما ملزم به اجرای آن شده‌ایم که دو پروژه آن تامین تسهیلات ، یکی مدیریت صادرات و دیگری مدیریت واردات است.

وی تصریح کرد: مدیریت واردات شامل کالاهایی است که امکان ساخت داخل نباشد و دولت با حمایت از سرمایه‌گذاران این ماشین‌آلات را وارد کشور کنند.

مس‌فروش ادامه داد: ما می‌توانیم با عدد و رقم ثابت کنیم که در این دولت روند کاری در حوزه صنعت ، معدن و تجارت سرعت گرفته است. که این امر به سبب اختیاراتی است که وزیر به معاونین و مدیران استانی خود داده است و همین امر باعث شده که بسیاری از پروژه‌های صنعتی با سرعت بیشتری به کار خود ادامه دهند.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو