به مناسبت هفته زمین پاک؛ آغاز پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی» در فروشگاه‌های زنجیره‌ای 
چاپ 

به مناسبت هفته زمین پاک؛ آغاز پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی» در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست گفت :شعار امسال هفته زمین پاک (۳ تا ۹ اردیبهشت) «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین» تعیین شده است. بر این اساس پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی» به صورت آزمایشی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای آغاز شده و تا ۲۱ تیر روز جهانی پلاستیک ادامه دارد.

به گزارش یمین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست ؛ مدیر کل روابط عمومی و امور رسانه سازمان گفت: پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی» با ابتکار سازمان حفاظت محیط زیست و با همکاری اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ای در کشور راه‌اندازی شد.

میثم سعیدی بیان داشت: پویش « امروز من بدون کیسه پلاستیکی» با ابتکار عمل سازمان حفاظت محیط زیست و با همکاری وزارت صمت، شهرداری تهران و اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ای در کشور راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه این پویش تا ۲۱ تیر ماه روز جهانی بدون پلاستیک ادامه خواهد داشت، افزود: این پویش در راستای عملی شدن ماده ۳ آیین نامه کاهش مصرف کیسه های پلاستیکی راه اندازی شده است و خوشبختانه اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ای در پیوستن به این پویش و حتی راه اندازی آن با ما همفکری و تبادل نظر داشتند.

مدیر کل روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: شعار امسال هفته پاک نیز به دلیل اهمیت مساله پلاستیک ها و نقش بسیار مخرب آن در طبیعت، تهدید تنوع زیستی و آثار زیان بار آن در زندگی بشر، «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین» انتخاب شده است و این پویش برای دستیابی هر چه سریع تر به هدف مهم کاهش مصرف پلاستیک راه اندازی شد.

وی به مسئولیت اجتماعی تمامی بنگاه های اقتصادی در خصوص کاهش مصرف پلاستیک اشاره کرد و افزود: ما از تمامی بنگاه های خرد و کلان درخواست می کنیم تا برای حفظ سلامت عمومی جامعه مردم و مخاطبان خود را به استفاده هرچه کمتر از کیسه های پلاستیکی ترغیب کنند تا آینده روشن تری در انتظار محیط زیست کشور باشد.

مدیرکل دفتر پسماند سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: با توجه به اهمیت موضوع سازمان حفاظت محیط زیست تصمیم گرفته تا در هفته زمین پاک ( ۳ تا ۹ اردیبهشت ) طرح عدم توزیع رایگان کیسه های پلاستیکی را در قالب پویش امروز من بدون کیسه پلاستیکی را در فروشگاه های زنجیره ای اجرا کند.

مهدی خادم ثامنی افزود: البته فروشگاه های زنجیره ای نسبت به اجرای این قانون مشکلی ندارند اما نگران ریزش مشتری هستند؛ از این رو می گویند که همه فروشگاه های زنجیره ای آن را همزمان با هم اجرا کنند. اجرای این طرح آزمایشی در این هفته کلید می‌خورد تا بعد از بررسی، آسیب های آن شناسایی و نسبت به رفع آن اقدام شود تا به صورت فرهنگ درآید و شاهد کاهش مصرف پلاستیک در کشور باشیم.

بر اساس آمار، فقط در میادین میوه و تره بار شهر تهران سالانه ۲۱ تن کیسه پلاستیکی استفاده می شود. حالا اگر تعداد بالای فروشگاه های زنجیره ای برندهای مختلف را در سراسر کشور به آن اضافه کنیم، حجم بالایی کیسه پلاستیکی خواهد شد.

درباره نویسنده

15456مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو