شهریار متوکل عضو هیئت‌مدیره و معاون اکتشافات و توسعه معدنی خبر داد؛ رشد ۷ برابری برنامه حفاری اکتشافی سال جاری (۱۴۰۲) در مقایسه با سال ۱۳۹۷ 
چاپ 

شهریار متوکل عضو هیئت‌مدیره و معاون اکتشافات و توسعه معدنی خبر داد؛ رشد ۷ برابری برنامه حفاری اکتشافی سال جاری (۱۴۰۲) در مقایسه با سال ۱۳۹۷

رشد ۷ برابری برنامه حفاری اکتشافی سال جاری (۱۴۰۲) در مقایسه با سال ۱۳۹۷ نشان از تداوم خیره کننده افزایش حفاری های اکتشافی شرکت ملی صنایع مس ایران است. 

رشد 7 برابری برنامه حفاری اکتشافی سال جاری (1402) در مقایسه با سال 1397

به گزارش مس پرس، عضو هیئت‌مدیره و معاون اکتشافات و توسعه معدنی شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به اینکه فصل نوین برنامه های توسعه ای شرکت ملی صنایع مس ایران در حوزه اکتشاف منابع جدید معدنی از سال ۱۳۹۷ با تدوین استراتژی های اکتشافی به روز و کارآمد آغاز شده و تا به امروز نتایج درخشانی به همراه داشته؛ اظهار داشت: افزایش کمی و کیفی عملیات حفاری با توسعه، نوسازی و بهسازی ناوگان حفاری و استقرار بیش از ۷۰ دستگاه حفاری در سایت های مختلف در سراسر کشور، بخش مهمی از استراتژی جدید شرکت ملی صنایع مس ایران را در زمینه فعالیت‌های اکتشافی تشکیل می‌دهد. مقایسه متراژ حفاری‌های انجام شده در سال‌های اخیر، نشان از تداوم خیره‌کننده رشد حفاری‌های اکتشافی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۳۹۷ در شرکت ملی صنایع مس است. به‌گونه‌ای که برنامه سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۳۹۷ از رشد تقریباً ۷ برابری و نسبت به سال گذشته از افزایش حداقل ۵۰ درصدی حکایت دارد.


شهریار متوکل عضو هیئت‌مدیره و معاون اکتشافات و توسعه معدنی با اعلام این خبر، اکتشافات موفق را رمز توسعه مجتمع‌های معدنی و پیش‌نیاز بهره‌برداری و گسترش معادن برشمرد و گفت: در سال جاری برنامه‌ریزی جهت دستیابی به رکورد بالاترین میزان حفاری‌های اکتشافی سالانه در تاریخ شرکت مس با رشد ۵۰ درصدی عملیات حفاری نسبت به سال قبل و رسیدن به میزانی بیش از ۳۰۰ هزار متر انجام شده، درحالی‌که بالاترین رکورد مربوط به سال ۱۴۰۱ به میزان  200 هزار و ۳۳۲ متر بوده است.
متوکل با تأکید بر تحقق تمامی برنامه‌ها افزود: در مجموع بیش از ۲۲۵ هزار متر عملیات حفاری اکتشافی تا پایان مهر ماه توسط شرکت ملی صنایع مس انجام شده که بیش از ۳۶ درصد جلوتر از برنامه زمانی پیش‌بینی شده، می‌باشد.
وی افزود: رکورد حفر عمیق‌ترین گمانه‌ اکتشافی تاریخ اکتشافات معدنی کشور به عمق ۲۰۳۶ متر در سایت میدوک در شهریور ماه سال جاری (سال ۱۴۰۲) به ثمر رسیده که نتایج حاصل از این حفاری بسیار امید بخش بوده است.


عضو هیئت‌مدیره و معاون اکتشافات و توسعه معدنی، مطالعات اکتشاف سطحی را بخش دیگری از فعالیت‌های این مجموعه برشمرد و اظهار داشت: مقایسه مطالعات سطحی در یک دهه اخیر اعم از زمین‌شناسی، ژئوشیمی، ژئوفیزیک و توپوگرافی نیز رشد قابل ملاحظه را نشان می‌دهد.
وی افزود: بررسی مطالعات سطحی مطابق برنامه سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۳۹۷ حاکی از رشد ۴ برابری و نسبت به سال ۱۴۰۱ دارای رشد ۳۰درصدی است.
متوکل ادامه داد: مطالعات سطحی در سال ۱۳۹۷ بالغ بر ۶۰۰ کیلومترمربع بوده که در سال ۱۴۰۱ به رقم ۱۱۰۰ کیلومترمربع رسیده و بر اساس برنامه پیش بینی شده برای سال ۱۴۰۲، به ۱۵۰۰ کیلومترمربع خواهد رسید.


عضو هیئت‌مدیره و معاون اکتشافات و توسعه معدنی با اعلام رشد مطالعات اکتشافی سطحی اظهار داشت: تا پایان مهرماه ۱۴۰۲ مجموعاً بیش از ۱۰۰۰ کیلومترمربع، مطالعات اکتشافی سطحی در محدوده‌های مستعد معدنی به اجرا درآمده است.
وی افزود: ماحصل مطالعات انجام شده در سال ۱۴۰۲ منجر به ارتقاء بیش از ۸۰۰  میلیون تنی کلاس منابع زمین‌شناسی (ارتقاء منابع زمین‌شناسی استنباطی به منابع زمین‌شناسی اندازه‌گیری‌شده و شناسایی‌شده) و افزایش حدود ۲ درصدی کل منابع زمین‌شناسی شرکت ملی صنایع مس ایران و رسیدن به حدود ۱۹٫۵ میلیارد تن (در عیار حد ۰٫۱۵ درصد مس) در نیمه نخست سال ۱۴۰۲ شده است.

درباره نویسنده

15444مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو