واکنش مثبت کارشناسان به فراخوان رئیس قوه قضاییه برای شنیدن صحبت‌های معترضان  
چاپ 

واکنش مثبت کارشناسان به فراخوان رئیس قوه قضاییه برای شنیدن صحبت‌های معترضان 

فراخوان رئیس قوه قضاییه در رابطه با گفتگوی نتیجه‌محور با گروه‌های مختلف اجتماعی با واکنش مثبت کارشناسان همراه شده است.

به گزارش یمین نیوز به نقل از خبرگزاری میزان – حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه در جلسه هجدهم مهرماه شورای عالی قوه قضاییه در فراخوانی مهم خطاب به تمامی جریان‌های سیاسی، گروه‌ها، دسته‌جات و مردم گفت: هر کس هر ابهام، سوال، انتقاد و یا اعتراضی دارد در خدمت آن‌ها هستم و در مورد مسائلی در حوزه اختیارات من است با آن‌ها گفتگو کنم.

چنین دعوتی با توجه به اعلام رئیس قوه قضاییه در خصوص پذیرش انتقادهای مستدل و اصلاح رویه‌هایی که منتقدین بتوانند به‌صورت منطقی نقص آن را اثبات کند دارای اهمیتی مضاعف است.

فراخوان حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای خطاب به تمامی جریان‌های سیاسی، گروه‌ها، دسته‌جات و مردم با واکنش مثبت کارشناسان همراه شد.

کارشناس رسانه: اظهارات رئیس قوه قضاییه برای شنیدن سخن معترضان به آرام کردن افراد کمک کرد

احسان صالحی کارشناس رسانه گفت: سخنان رئیس قوه قضاییه در جلسه روز دوشنبه مسئولان قضایی تأکید بر تفکیک اعتراض از اغتشاش و شنیدن سخن معترضان بود؛ یعنی آرام کردن افرادی است که به بعضی روندها معترض هستند اما در عین حال قصد ندارند به ناامنی و پروژه آشوب پهلو دهند.

مدیرمسئول روزنامه همشهری: مطالبه رئیس قوه قضاییه برای گفت‌وگو با معترضان اقدامی رو به جلو و مترقی است

عبدالله گنجی مدیرمسئول روزنامه همشهری با اشاره به اظهارات رئیس دستگاه قضا در شورای‌عالی قوه قضاییه مبنی بر اینکه «اعلام می‌کنم که آمادگی استماع نقطه نظرات و پیشنهادات و انتقادات از طریق گفت‌وگو را دارم» اظهار کرد: این مطالبه رئیس قوه قضاییه ستودنی است.

مدیرعامل خبرگزاری تسنیم: رئیس قوه‌قضاییه باب گفت‌وگو را برای آرام کردن فضای جامعه باز کرده است

مجید قلی زاده، کارشناس رسانه و مدیر عامل خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: بیانات آقای اژه‌ای دو بخش داشت؛ بخش نخست آن که مربوط به برخورد با افرادی که امنیت جامعه را مخدوش می‌کنند، بود و بخش دوم صحبت‌ها که درباره گفت‌وگو با مردم و نمایندگان افکار و جریان‌های مختلف بود بسیار متین، مستدل، حساب شده و دقیق بود.

مدیرعامل خبرگزاری برنا: رئیس دستگاه قضایی مرزی تعیین کننده بین اعتراض و اغتشاش کشیده است

محمد امین میرزایی مدیرعامل خبرگزاری برنا گفت: از آنجا که پیشگیری یکی از رسالت‌های دستگاه قضایی است و معاونتی هم با همین نام در این قوه وجود دارد؛ دعوت رئیس دستگاه قضا برای گفت‌وگو نشان می‌دهد، یکی از راهبردهای اصلی قوه قضاییه جلوگیری از بروز جرایمی است که امکان پیشگیری از آنها با گفت‌وگو امکانپذیر است.

استاد حوزه و دانشگاه: اعلام رئیس قوه قضاییه برای شنیدن صدای منتقدان اقدام مناسبی است

محمد ساقیان استاد حوزه و دانشگاه گفت: اعلام آمادگی رئیس قوه قضاییه در شنیدن صدای معترضان که باید با نظرات کارشناسان همراه باشد اقدام مناسبی است.

مدیر مسئول سایت خبری تحلیلی الف: رویکرد دستگاه قضا برای انجام گفتگو با متعرضان با ارزش است

بیژن مقدم در گفت‌وگو با میزان، درباره اینکه رویکرد رئیس دستگاه قضا مبنی بر گفتگو با افراد معترض به مسائل قضایی اتفاقات اخیر در کشور چه اندازه به حل مسائل کمک می‌کند، اظهار کرد: معتقدم صحبت‌های رئیس قوه قضاییه بازتاب خیلی خوبی داشته است. شاید در نگاه اول در چنین بحران‌هایی وظیفه دستگاه قضا، مجازات و برخورد است و شاید به همین دلیل ممکن است صحبت‌های حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای برای برخی‌ها قابل هضم نباشد.

درباره نویسنده

15444مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو