در راستای برنامه های زیست محیطي در استان اصفهان کليد خورد: اعطای تسهیلات بانک قرض الحسنه مهر ایران به خرید انشعابات آب و فاضلاب 
چاپ 

در راستای برنامه های زیست محیطي در استان اصفهان کليد خورد: اعطای تسهیلات بانک قرض الحسنه مهر ایران به خرید انشعابات آب و فاضلاب

امینی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان بیان داشت: بانک قرض الحسنه مهرايران در راستاي مسئوليت هاي اجتماعي خود و تحقق بند ۴ اولويت هاي ابلاغي رئيس جمهور به وزير اقتصاد مبني بر «توجه به حفاظت از محيط زيست در برنامه ريزي ها و سياستگذاري ها»، با همکاري شرکت آب و فاضلاب شهري اين استان به پرداخت تسهيلات قرض الحسنه براي نوسازي شبكه انشعابات فاضلاب اقدام نموده است.

به گزارش روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهرایران، هاشم امینی با بيان اين مطلب گفت: شرکت آب و فاضلاب با مشارکت بانک قرض الحسنه مهر ايران، باب جديدي در ارائه خدمات فاضلاب به مشتركين خود ايجاد كرده است.
وی افزود: در این روش متقاضیان با دریافت تسهيلات قرض الحسنه از اين بانک، ميزان کسري حق انشعابات مربوط به شرکت هاي آب و فاضلاب را تامين و پرداخت مي نمايند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان افزود: دستاوردهای اجتماعی و به تبع آن زیست محيطي و افزايش شاخص سلامت و بهداشت عمومي از ويژگي هاي اين روش است و در اين مدل، همه ذينفعان از منافع آن بهره مي گيرند.
امینی ادامه داد: با انعقاد این تفاهمنامه، شرکت های آب و فاضلاب نقدينگي لازم براي پيشبرد پروژه هاي در دست اقدام را تامين مي نمايند و اين امر منجر به افزايش سرعت اجرا و ادامه پروژه ها خواهد شد و متقاضياني که توانايي مالي در پرداخت نقدي را ندارند، مي توانند هزينه را در اقساط ۳۶ ماهه پرداخت کرده و به سرعت از خدمات انشعاب فاضلاب برخوردار گردند.
وی افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران در راستای مسئولیت هاي اجتماعي و توانمندسازي نيازمندان واقعي و اقشار ضعيف جامعه تلاش نموده تا در قالب اين تفاهمنامه بخشي از هزينه هاي مالي اين پروژه ها بخصوص در بخش فاضلاب را تامين نمايد.
هاشم امینی خاطر نشان ساخت: در حال حاضر این طرح بصورت آزمایشي در شهر نجف آباد اجرايي شده است و در ساير شهرهاي استان نيز اين مدل قابل تسري خواهد بود و به زودي مشترکين مي توانند در سراسر کشور از خدمات بانک قرض الحسنه مهرايران در اين خصوص بهره مند شوند.
در ادامه، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به پایه های رشد و ارتقای مسير چشم انداز صنعت آب و فاضلاب در کشور پرداخت و گفت: استفاده از تکنولوژي هاي نوين، بهره گيري از ظرفيت مديريت کارآمد، استفاده بهينه از ظرفيتهاي داخلي در بخش تأمين تجهيزات و خدمات، جذب منابع مالي و فني بخش خصوصي، استفاده از ظرفيت قانوني تبصره۳ و بكارگيري نيروي متخصص از جمله عواملي هستند كه مسير رشد و ارتقاي صنعت آب و فاضلاب كشور را هموار مي سازد.
مهندس هاشم امینی با اشاره به راهکارهای پیرامون بهره برداري هرچه بهتر از منابع آبي کشور بيان داشت: تهيه و اجراي برنامه جامع مديريت بحران، توجه ويژه به مديريت تقاضا، تلاش در جهت کاهش هدر رفت آب، کنترل مصارف ادارات و ارگانها و اجراي طرح نوسازي شبكه فاضلاب از جمله اقداماتي است كه مي تواند به بهبود وضعيت و جلوگيري از اتلاف آب در نقاط مختلف كشور كمك كند.
مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان سيستم بازچرخاني آب را در افزايش راندمان استفاده از اين نعمت الهي حائز اهميت برشمرد و اظهار داشت: باتوجه به محدوديت شديد منابع آبي در کشور توجه به سيستم بازچرخاني آب و پساب ضروري به نظر مي رسد ونيز تنوع بخشي به روشهاي تأمين و توزيع آب، توجه به استحصال انرژي هاي نو، حذف کاربري فضاي سبز عمومي و اجرايي شدن تفاهم نامه با بانک قرض الحسنه مهرايران براي پرداخت تسهيلات قرض الحسنه به متقاضيان اتصال به شبكه فاضلاب، در مديريت مصرف منابع آبي مؤثر واقع مي شود.

درباره نویسنده

15503مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو