وزیر اقتصاد /هیچ مبنای علمی برای تفکیک 4 درصد با بقیه افراد جامعه نداریم 
چاپ 

وزیر اقتصاد /هیچ مبنای علمی برای تفکیک ۴ درصد با بقیه افراد جامعه نداریم

وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست خبری امروز خود با رسانه های گروهی گفت: هیچ مبنای علمی برای تفکیک ۴ درصد از افراد ثروتمند و برخوردار جامعه با بقیه افراد نداریم.

به گزارش (شادا)، علی طیب نیا با اشاره قرار گرفتن کشور در مقطع حساس انتخابات با بیان این مطلب اظهار داشت: این دوره از انتخابات می تواند تبدیل به عرصه ای برای بیان دیدگاهها، مشکلات و چالش های اصلی اقتصاد ایران شود و بجای اتهام زنی کاندیدا به یکدیگر، به بیان دیدگاهها و راهکارهای حل مشکلات اقتصادی ایران بپردازند.

وی تصریح کرد: یکی از آرمانهای ارزشمند انقلاب اسلامی ایران، برقراری عدالت در جامعه بود که یکی از وجوه اصلی این عدالت، عدالت توزیعی درآمد و ثروت است.

طیب نیا تاکید کرد: بر اساس معارف اسلامی، عدالت به معنای برابری و مساوات نیست و کسانیکه تلاش بیشتری می کنند باید بهره بیشتری از ثمرات کار خود ببرند.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه نابرابری های ناموجه در جمهوری اسلامی ایران قابل قبول نیست گفت: دولت باید از ابزارهای مختلف مثل مالیات و پرداختهای نقدی برای رسیدن به این هدف استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: اطلاعاتی که ما از شیوه توزیع درآمد بین صدک های مختلف جمعیتی داریم نشان می دهد تنها ۲ صدک از افراد جامعه درآمدشان با سایر صدکها تفاوت قابل توجهی دارد و این امر در سایر کشورها نیز وجود دارد.

طیب نیا افزود: از طرفی در شرع مقدس اسلام و قوانین ایران برای درآمد هیچ گونه حد و  مرزی تعیین نگردیده است و وزارت اقتصاد نیز از کسانیکه در کشور سرمایه گذاری و تولید می کنند حمایت می کند، مشروط بر اینکه مالیات و وجوه شرعی خود را بپردازند.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو