طیب نیا/ما غول تورم را مهار کردیم و عده ای این موضوع را برنمی تابند 
چاپ 

طیب نیا/ما غول تورم را مهار کردیم و عده ای این موضوع را برنمی تابند

وزیر امور اقتصادی و دارایی طی سخنانی، اظهار داشت: ما در دولت تدبیر و امید موفق به مهار غول تورم شدیم اما گویا عده ای از این امر ناراحت هستند و آن را بر نمی تابند و ما دلیل ناراحتی آنها را بخوبی می شناسیم.

به گزارش (شادا)،  علی طیب نیا طی سخنانی در نشست صمیمی با نخبگان استان سمنان با بیان این مطلب تصریح کرد: کسانی از کنترل تورم ناراحت هستند که از محل افزایش تورم، و در حقیقت  از جیب مردم، ارتزاق و کسب درآمد می کنند اما این عده لاید بدانند که این باب، برای ایشان بسته شده و باید به دنبال تولید مولد باشند.

وی در ادامه، موفقیت دولت در کنترل رکود، کاهش تورم و موفقیت در مذاکرات هسته ای را ناشی از خردورزی دولت، پشتوانه و اعتماد عظیم مردمی و حمایت ها و رهنمودهای داهیانه مقام معظم رهبری عنوان کرد.

طیب نیا با اشاره به وضعیت بغرنج اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور در پایان عمر دولت دهم، اظهار داشت: کسانی که می اندیشند همزمان با ایجاد انشقاق و دو دستگی بین آحاد مردم و مردم با دولت و ماجراجویی و ستیزه جویی در سیاست خارجی، می توانند اقتصاد را نیز شکوفا کنند، نه چیزی از اقتصاد و نه چیزی از سیاست نمی دانند.

وی با بیان اینکه ما از بین الگوی مذکور و الگوی مبتنی بر ارتقای سرمایه اجتماعی، خردورزی در سیاست گذاری های داخلی اقتصادی و اجتماعی و بهبود روابط بین المللی، ناگزیر از انتخاب هستیم و هدف ما این است که به سمت بهبود فضای کسب و کار، افزایش سرمایه گذاری و در نهایت افزایش تولید ملی و ایجاد اشتغال برویم؛ یعنی راهی که در این مدت پیموده ایم.

وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه عزت و کرامت انسانی افراد جامعه و ارتقای معیشت آنها با افزایش تولید و ایجاد اشتغال مولد حاصل می شود، تصریح کرد: هرگز از طریق افزایش میزان پرداخت یارانه و کارانه و امثالهم، رفع فقر امکانپذیر نیست.

وی افزود: جوان امروز ما با برخورداری از اشتغال مولدی که با هشت ساعت کار مفید در روز است که می تواند کرامت و عزت خود را حفظ کند و زندگی شرافتمتدانه داشته باشد، در حالی که با پرداخت بی حساب یارانه، نه تنها هژت وی تامین نمی شود، بلکه هزینه های جاری وی هم تامین نمی شود.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: البته ما مخالف پرداخت یارانه و حتی چند برابر کردن یارانه برخی اقشار آسیب پذیر نیستیم و اقداماتی هم در این ارتباط انجام شده که برخی از آن اطلاع رسانی هم شده است.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو