طیب نیا/در نقطه عطف بازگشت به رونق اقتصادی هستیم 
چاپ 

طیب نیا/در نقطه عطف بازگشت به رونق اقتصادی هستیم

وزیر اقتصاد گفت:‌ سال ۹۵ را می توانیم به نقطه عطف بازگشت به رونق اقتصادی تبدیل کنیم و به وقفه ایجاد شده در بهبود اقتصاد کشور خاتمه دهیم.

علی طیب نیا در بیست و ششمین همایش سالانه سیاستهای ارزی و پولی گفت: سه عامل می تواند ما را در این راه یاری رساند که عامل نخست توافق هسته ای و دوران پسابرجام است.

وی افزود : مردم ایران توانستند جنگ تمام عیار اقتصادی را با موفقیت به پایان برسانند و تلاش دولت مردان توانست ساختار تحریم ها را فرو بریزد.

طیب نیا گفت : به این ترتیب موانع صادرات نفت برداشته شد ، محدودیت های مبادلات تجاری و ارزی کشور لغو و گشایش های مهمی در مناسبات اقتصادی ایران با سایر کشورها ایجاد شد.

وزیر اقتصاد ، عامل دوم را شکل‌گیری چشم انداز مثبت در داخل و خراج نسبت به اقتصاد کشورمان خواند وگفت: آگاهان و ناظران داخلی و بین المللی همگی در آغاز تغییر روند متغیرهای عمده اقتصادی کلان کشور وحدت نظر دارند.

طیب نیا گفت: سومین عامل عزم مشترک مدیریت کشور در سطوح مختلف حول اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به نام گذاری سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام وعمل گفت: از دید دولت اصول اهداف اقتصاد مقاومتی نقشه راه روشن و آینده ساز برای توسعه کشور توام با تحقق عدالت است.

طیب نیا افزود : پسابرجام چشم انداز مثبت جهانی به اقتصاد ایران در سال ۹۵ ایجاد خواهد کرد و درک مشترک به اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی می تواند فرصت طلایی برای پایان دادن به کندی رشد اقتصادی و رشد باثبات و غیر تورمی در طول برنامه ششم ایجاد کند.

طیب نیا گفت:‌ شواهد بیانگر چرخش تدریجی اقتصاد ایران به سمت بهبود و رونق است و آمارهای سه ماهه پایانی سال ۹۴ نشان می دهد که رشد ارزش افزوده در تمامی گروه‌ها و بیشتر زیرگروه‌های اقتصادی کشور مثبت شده است.

وزیر اقتصاد افزود : امسال رشد اقتصادی حداقل ۵ درصد کاملا امکان پذیر است.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو