انبار‌های تملیکی استان تهران در پی دستور دادستان قفسه‌بندی شد/ نبود زمین برای ساخت انبار مسقف بزرگترین مشکل اموال تملیکی استان  
چاپ 

انبار‌های تملیکی استان تهران در پی دستور دادستان قفسه‌بندی شد/ نبود زمین برای ساخت انبار مسقف بزرگترین مشکل اموال تملیکی استان 

مدیرکل اموال تملیکی استان تهران از تکمیل قفسه‌بندی انبار‌های این سازمان درپی دستور دادستان تهران، خبر داد.

به گزارش یمین نیوز به نقل از خبرگزاری میزان – تعیین تکلیف اموال موجود در انبار‌های سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی موضوعی پراهمیت است که رئیس قوه قضاییه در جریان سفر‌های استانی و جلسات مختلف همواره به رفع موانع و مشکلات این انبار‌ها تاکید داشته است.

در تاریخ ۱۹ آبان ۱۴۰۲ در نشست شورای عالی قوه قضاییهکه با حضور رؤسای کل دادگستری و دادستان‌های مراکز استان‌ها برگزار شد ادامه نهضت ساماندهی جامع اموال تملیکی و توقیفی از سوی رئیس قوه قضاییه به مقامات قضایی ذی‌صلاح در راستای صیانت از بیت‌المال و اموال عمومی و خصوصی مورد تاکید قرار گرفت.

در همین راستا و به‌منظور صیانت از حقوق عامه و تسریع در روند تعیین تکلیف کالا‌های اموال تملیکی، بازدید‌های دوره‌ای منظم از انبار‌ها صورت گرفت و دادستان تهران به همراه جمعی از معاونین و مدیران استانی در تاریخ ۲ اسفند ۱۴۰۲ در بازدید از انبار‌های مرکزی مدیریت جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران برای جلوگیری از رسوب و تضییع کالا‌های بلاتکلیف موجود تصمیماتی اتخاذ کرد.

با توجه به مشکلات موجود در مدیریت اموال تملیکی استان تهران از جمله فقدان فضای کافی، تجهیزات انبارداری و لزوم افزایش قفسه‌بندی سوله‌ها و انتقال کالا‌های موجود از فضای باز به اماکن مسقف و تسریع در فرایند تعیین تکلیف این کالا‌ها دستورات لازم از سوی دادستان تهران خطاب به مدیریت جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان و معاونین وی صادر شد.

تمام انبار‌های مورد نظر قفسه‌بندی شده است
در همین راستا حسین ایزدی، مدیرکل اموال تملیکی استان تهران در گفت‌وگو با میزان گفت: در پی دستور دادستان تهران در بازدید از انبار‌های اموال تملیکی استان مبنی بر قفسه‌بندی انبار‌های تملیکی استان تهران، امسال تمام انبار‌های در دستورکار قفسه‌بندی شده است.

وی درباره تعداد انبار‌های قفسه‌بندی‌شده اظهار کرد: ۳ انبار در گمرک جنوب تهران و یک انبار در غرب استان تا به امروز به‌طور کامل قفسه‌بندی شده است.

مدیرکل اموال تملیکی استان تهران افزود: در حال حاضر یک انبار از گمرک فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) برای انجام قفسه‌بندی تحویل گرفته‌ایم و در اواخر سال گذشته نیز یکی از انبار‌های گمرک جنوب استان تهران برای موضوع قفسه‌بندی در حال تامین اعتبار است.


انتقال کالا‌های موجود در فضای باز به فضای بسته
‌ایزدی درباره انتقال کالا‌های موجود در فضای باز به اماکن مسقف و تسریع در فرایند تعیین تکلیف این کالا‌ها گفت: تا حد امکان کالا‌های موجود در فضای باز به فضای بسته منتقل شده است و سعی بر این بوده که کالایی در فضای باز باقی نماند.

وی با بیان اینکه در استان تهران بزرگترین مشکل، نداشتن انبار برای نگهداری کالاها است عنوان کرد: انبار موجود در استان تهران متعلق به سپاه پاسداران بوده و به‌دلیل اینکه سازمان اموال تملیکی مالک این انبار نیست اجازه ساخت‌وساز در این مکان را ندارد.

مدیرکل اموال تملیکی استان تهران بزرگترین مشکل اداره تملیکی استان تهران را نبود زمین برای ساخت انبار مسقف اعلام کرد و گفت: درحال حاضر تامین زمین حداقل به متراژ ۱۰ هکتار در قسمت‌های مختلف استان از جمله شرق، غرب و جنوب استان برای ساماندهی کالا‌ها مورد نیاز است.

درباره نویسنده

15474مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو