اخبار انتخابات/رقابت‌های انتخاباتی در اوج تب‌و‌تاب/ میزان شرکت‌کنندگان در انتخابات طبق آخرین نظرسنجی 
چاپ 

اخبار انتخابات/رقابت‌های انتخاباتی در اوج تب‌و‌تاب/ میزان شرکت‌کنندگان در انتخابات طبق آخرین نظرسنجی

۱۱ اسفند سال جاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در سراسر کشور برگزار خواهد شد، در این گزارش اخبار مربوط به این ۲ رویداد را بررسی خواهیم کرد.

به گزارش یمین نیوز به نقل از خبرگزاری میزان – انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز ۱۱ اسفند سال جاری برگزار می‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرده که با پایان مهلت یک ماهه رسیدگی به اعتراضات داوطلبان تایید صلاحیت‌نشده انتخابات مجلس، در مجموع صلاحیت بیش از ۱۵ هزار و ۲۰۰ نفر از داوطلبان در شورای نگهبان مورد تایید قرار گرفت که به معنای تایید حدود ۷۵ درصد داوطلبان است.

با آغاز زمان قانونی تبلیغات تنور انتخابات در حال گرم شدن است و نماینده‌های برخی از جریان‌ها و احزاب سیاسی با اظهار نظر‌های مختلف و شرکت در مناظره‌های دانشگاهی و رسانه‌ای به‌دنبال مطرح کردن برنامه‌های انتخاباتی خود هستند.

ما نیز در این خبر روزانه به مرور برخی از اظهارات مسئولین برگزاری انتخابات و شخصیت‌های مطرح سیاسی فعال در احزاب مختلف که در رسانه‌ها منتشر شده است خواهیم پرداخت.نتایج تازه‌ترین نظرسنجی انتخاباتی ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ – ۱۴:۱۵ 

فارس نوشت: طبق تازه‌ترین نظرسنجی صداوسیما که روز گذشته ۷ اسفند در سراسر کشور انجام شده ۴۱.۵ درصد از شرکت کنندگان گفته‌اند که قطعا در انتخابات شرکت خواهند کرد. ۲۹.۵ درصد مردد هستند و هنوز تصمیم نگرفته اند و ۲۹ درصد هم اعلام کرده‌اند که قطعا در انتخابات شرکت نمی‌کنند.

در میان مرددین، ۱۶.۳ اعلام کرده اند که احتمالا رای می‌دهند، ۹.۱ هنوز تصمیم نگرفته اند و ۴.۱ هم گفته اند که احتمالا شرکت نمی‌کنند.روش‌های دسترسی به شبکه‌های ویژه انتخابات برای معرفی نمایندگان مجلس شورای اسلامی ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ – ۱۴:۱۴ 

۳۶۸ نامزد انتخاباتی در تهران انصراف دادند ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ – ۱۲:۱۸ 

قیومی، فرماندار تهران: پس اخذ انصراف از داوطلبین، در نهایت سه هزار و ۳۸۰ نفر برای حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس باقی ماندند که از این تعداد ۲۸۳۱ نفر مرد و ۵۴۹ نفر زن هستند و ۳۶۸ نفر هم از ابتدا تاکنون انصراف داده‌اند.

در این دوره ۷۰ درصد از داوطلبین تایید صلاحیت شدند که به نسبت دوره های قبل عدد بالایی است.صدای ملت در تهران رقابت دوقطبی ایجاد کرده است ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ – ۱۲:۱۰ 

دوستی، رئیس ستاد صدای ملت: صدای ملت دارد انتخابات را دوقطبی می‌کند تا مشارکت افزایش یابد. چرا که عده‌ای می‌گفتند که انتخابات نباید دوقطبی شود تا همین نمایندگان فعلی ابقا شوند. اما نامزدهای صدای ملت فعلی توانستند در تهران یک رقابت دوقطبی ایجاد کنند.

ما در سراسر کشور بیش از ۸۰ نفر نامزد نداریم و هنوز که انتخابات برگزار نشده یک اقلیت هستیم. 

اخیرا آمدند و سود سپرده را از ۲۳ درصد، ۳۰ درصد کردند و با این کار بازار پولی کشور را به هم ریختند، سود پول اکنون در بازار ۴۵ درصد است، این کار را با این نیت انجام دادند که پول را از بازار جمع کنند و مثلا به تولید برسند اما یک ریال از بازار جمع نشد.

همین مجلسی که ما اکنون داریم هر روز به مالیات برای مردم گیر داده است و یک ریال که اضافه می‌کند تورم بالا می‌رود، هنوز نقدینگی را کنترل نکرده‌اند، نقدینگی در کشور غوغا می‌کند.مرزهای کشور در روز انتخابات باز است ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ – ۱۱:۴۲ 

میراحمدی، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور: در روز انتخابات مرزهای رسمی کشور برای مبادلات تجاری و مسافری باز خواهد بود و هیچ‌گونه محدودیتی برای تردد در این‌مرز ها وجود ندارد.لیست‌ اصولگرایان دارای چند زن و روحانی است؟ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ – ۱۱:۱۹ 

در لیست‌های اصلی منتشر شده در جریان اصولگرا، سهم زنان از لیست شورای وحدت اصولگرایان ۷ نفر و از لیست ائتلافی شورای ائتلاف و جبهه پایداری، ۶ نفر است.

در لیست ائتلافی شانا – پایداری‌ها تعداد روحانیون ۴ نفر است در لیست شورای وحدت نیز ۵ روحانی وجود دارد.متکی: هیچ انتخاباتی را تحریم نمی‌کنیم ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ – ۱۱:۱۶ 

سخنگوی شورای وحدت: از استمرار استفاده ملت از حق خود برای تعیین سرنوشتش به عنوان میراث امام راحل دفاع می‌کنیم و آن را مشروط به هیچ نتیجه‌ای نمی‌کنیم و هیچ انتخاباتی را تحریم نمی‌کنیم.

برخی موسسات نظرسنجی در بررسی‌های خود بیان کردند که هنوز بروز و ظهور لازم از اراده مردم برای حضور در انتخابات وجود ندارد، اما مردم ما پدیده‌ساز هستند. شاید مردم ما به دلیل مشکلات معیشتی و اقتصادی که دارند، مشارکت خود را بروز ندهند، اما در میدان و عرصه، حضور خود را نشان خواهند داد. حذف مهر انتخابات از شناسنامه ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ – ۱۱:۰۸ 

هاشم کارگر، رئیس سازمان ثبت احوال: شناسنامه رأی‌دهندگان ممهور به مهر انتخابات نمی‌شود اما سابقه رأی‌ فرد رأی‌دهنده در پایگاه اطلاعات هویتی سازمان ثبت احوال ثبت می‌شود.

در قانون جدید انتخابات، علاوه بر شناسنامه و کارت ملی، برخی از مدارک هویتی دیگر مثل گواهینامه رانندگی هم مورد قبول واقع شده است.آماده‌سازی ملزومات انتخابات ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ – ۱۱:۰۱ 

رئیس ستاد انتخابات فرمانداری تهران: در انتخابات پیش‌رو ثبت مشخصات افراد، تنها یک‌بار انجام می‌شود؛ اما دو برگه رأی در اختیار رأی‌دهندگان قرار می‌گیرد.

حدود ۱۰۰ کرسی انتخاباتی مجلس به شکل جدی رقابتی است ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ – ۱۰:۵۶ 

روزنامه فرهیختگان نوشت: رقابت اصلاح‌طلبان در ۸۰ کرسی، این گزاره را تایید می‌کند که رقابت در حوزه‌های انتخابیه شهرستان‌ها میان گروه‌های سیاسی به صورت جدی دنبال می‌شود و تنور انتخابات در شهرستان‌ها داغ شده است؛ اگر به این آمار تعداد حدودی ۲۰ کرسی را به عنوان نمایندگان مستقلی اضافه کنیم که وارد مجلس می‌شوند می‌توانیم بگوییم رقابتی داغ بر سر کسب ۱۰۰ کرسی از بهارستان وجود دارد که اگر اصلاح‌طلبان بخش زیادی از آن را در اختیار بگیرند کاملا قدرت تشکیل یک فراکسیون اقلیت قدرتمند را دارند.

لاتاسب

این خبر در حال تکمیل است…

درباره نویسنده

15500مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو