گفت‌وگو/عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: سفر رئیس قوه قضاییه به عراق حیاتی بود/ ارتباطات قضایی و مسائل مختلفی بین ایران و عراق وجود دارد 
چاپ 

گفت‌وگو/عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: سفر رئیس قوه قضاییه به عراق حیاتی بود/ ارتباطات قضایی و مسائل مختلفی بین ایران و عراق وجود دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس سفر رئیس قوه قضاییه به عراق را حیاتی دانست و گفت: سفر رئیس دستگاه قضایی به این کشور برای تبادل اطلاعات قضایی و ظرفیت‌های این حوزه بسیار مهم است.

به گزارش یمین نیوز به نقل از خبرگزاری میزان – حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای «رئیس قوه قضاییه» سه‌شنبه ۲۴ بهمن، در پاسخ به دعوت رسمی فائق زیدان «رئیس شورای‌عالی قضایی عراق» در صدر یک هیئت عالی‌رتبه قضایی به عراق سفر ‎کرد.

در جریان این سفر، برنامه‌های کاری ویژه‌ای به‌منظور تقویت هر چه بیشتر مناسبات حقوقی و قضایی ایران و عراق، صورت گرفت.

دیدار با ایرانیان مقیم عراق، مذاکره و رایزنی با مقامات قضایی عراق، پیگیری ویژه اقدامات دستگاه قضایی عراق پیرامون روند رسیدگی به پرونده ترور سرداران محور مقاومت شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی‌المهندس و همرزمانشان به دست اشرار آمریکایی در فرودگاه بغداد، تقویت و توسعه همکاری‌های مشترک قضایی برای مقابله با تروریسم و ملاقات با مقامات سیاسی دولت عراق از جمله عبداللطیف رشید، رئیس‌جمهور و محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر، از جمله برنامه‌های کاری سفر رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران به عراق بود.

در همین رابطه منصور شکراللهی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با میزان، بیان داشت: عراق کشور همسایه و برادر ایران است و ارتباطات قضایی و مسائل مختلفی بین دو کشور وجود دارد.

وی بیان کرد: اتباع ایرانی و عراقی در بحث قضایی با مشکلاتی مواجه هستند و سفر رئیس دستگاه قضایی به این کشور در تبادل اطلاعات قضایی و ظرفیت‌های این حوزه بسیار مهم است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه سفر رئیس قوه قضاییه به عراق از جنبه‌های گوناگون مهم است ادامه داد: گفت‌وگو با وزیر دادگستری درباره مسائل زندانیان، اتباع، و مسائل امنیتی و قضایی و پیگیری پرونده‌های تروریستی از آثار مثبت این سفر است. پرونده ترور شهید سلیمانی نیز در این سفر مورد بررسی بیشتر قرار گرفته است و امیدواریم به نتیجه برسد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به دوستی ایران و عراق گفت: امید است حل مسائل و مشکلات بین دو کشور در جریان سفر رئیس قوه قضاییه به این کشور با سرعت پیگیری شود.

شکراللهی سفر رئیس قوه قضاییه به عراق را حیاتی دانست و اظهار کرد: کشور ایران و عراق مرزهای مشترک زیادی دارند و امید است شاهد آثار مثبت و خوب این سفر برای ملت ایران باشیم.

درباره نویسنده

15452مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو