توصیه رئیسی در تجلیل از مدال‌آوران المپیادهای جهانی: وزرای علوم و آموزش و پرورش از دیدگاه‌های نخبگان در مسائل آنان بهره‌ ببرند 
چاپ 

توصیه رئیسی در تجلیل از مدال‌آوران المپیادهای جهانی: وزرای علوم و آموزش و پرورش از دیدگاه‌های نخبگان در مسائل آنان بهره‌ ببرند

رئیس‌جمهور گفت: توصیه می‌کنم وزرای علوم و آموزش و پرورش از دیدگاه‌های خود نخبگان در مسائل آنان بهره‌ ببرند، یعنی جمع را کاملاً نخبگانی شکل دهند که برای دولت و وزارتخانه‌ها هم مفید است.

به گزارش یمین نیوز به نقل از ایسنا، سیدابراهیم رئیسی در مراسم تجلیل از مدال‌آوران المپیادهای علمی جهانی و احیای باشگاه دانش‌پژوهان جهان، با بیان این‌که «انقلاب اسلامی توجه به علم و معرفت‌افزایی را همواره مورد توجه و تاکید داشته است»، اظهار کرد: امام راحل به عنوان رهبر انقلاب، خود یک عالم فرزانه بود. ایشان باوجود اشتغال فراوان ۵۰ جلد کتاب نوشتند که اغلب آن‌ها کتب مرجع هستند.

وی افزود: اگر بخواهیم مراکز علمی امروز با پیش از انقلاب را مقایسه کنیم می‌بینیم چقدر دانشجو و دانشگاه و اعضای هیئت علمی اضافه شده است. تعداد مقالات در سال ۱۳۵۶ به ۵۰۰ مقاله می‌رسید و امروز ۷۸ هزار مقاله داریم. امروز بیش از ۳۰۰ مجله علمی داریم‌. ارتقای رتبه علمی کشور نشان‌دهنده توجه انقلاب به علم و عالم و معرفت‌افزایی است.

رئیسی یادآور شد: تاکید رهبری بر دانش‌بنیان بودن کارها بر همین مبناست که کارها علم‌پایه و فن‌آوری‌پایه باشد. علم باید در عرصه زندگی انسان آثار خود را نشان دهد. توجه به علم و عالم در این کشور یک محور است. ظرفیت ما بسیار بالاست و جوانان و نوجوانان ما می‌توانند در عرصه‌های داخلی و خارجی برای ما افتخارآفرین باشند.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: این افتخارات باید همواره تجلیل و تکریم شود. باید هم حفظ شود و هم ارتقاء پیدا کند. نباید در یک سطح متوقف شویم. باید مسیر رشد و تعالی برای خود نخبگان و جامعه همواره به سوی پیشرفت حرکت کند و برای جامعه اقدامات مفیدی به دست نخبگان انجام شود.

وی ادامه داد: مهم این است که ما چگونه عمل کنیم و چه کاری برای جامعه انجام دهیم‌. نخبگان باید به جامعه و حل مشکلات و مسائل مردم توجه داشته باشند. ما باید افراد موثری در جامعه باشیم. افرادی مثل معلم یا استاد دانشگاه در سطح خود بسیار تاثیرگذار هستند. شاگردپروری و نخبه‌پروری بسیار مهم است. نخبگان باید از جایگاه علمی خود برای خدمت و گره‌گشایی از جامعه کمک کنند.

رئیس دولت سیزدهم با بیان این‌که «می‌توانیم با تکیه بر مبانی استوار، سخنانی نو، حرفی جدید و نظریه‌ای تازه ارائه دهیم»، اظهار کرد: برخی از دانشجویان هستند که از استادان خود جایگاه علمی برتری دارند. وقتی کتابی از آن دانشجو را نگاه می‌کنیم، حرف‌هایی نویی در آن می‌بینیم که در کتاب استادش نیست. هرچه شاگرد دارد از استاد است اما راه نظریه‌پردازی و حرف تازه زدن همواره باز است.

وی تأکید کرد: اندیشه‌ها باید در مباحثه و تبادل نظر به خلق نظریه نوع و حرف تازه منجر شود. این کاری است که باشگاه دانش‌پژوهان می‌تواند انجام دهد. این باشگاه، یک باشگاه اندیشه‌ورزی هم برای علم‌آموزی و هم دانش‌افزایی و البته به کارگیری دانش است. ما در همه عرصه‌ها می‌توانیم در جایگاه رفیع علمی قرار گیریم و به جایگاهی برتر از آن هم صعود کنیم.

رئیس‌جمهور با بیان این‌که «امیدوارم این باشگاه همچنان زنده و نوآور باشد»، اظهار کرد: باید نخبگان را شناسایی کرد و به این باشگاه افزود. در گوشه شهر یا مدرسه‌ای ممکن است فردی نخبه باشد که باید پیدا و شناسایی شود. از دل این باشگاه باید راه حل مسائل خارج شود. ما با این حرف کاملاً موافقیم که حتماً از نگاه نخبگان و دیدگاه آنان درباره مسائل خود نخبگان باید استفاده کرد.

رئیسی ادامه داد: توصیه می‌کنم وزرای علوم و آموزش و پرورش از دیدگاه‌های خود نخبگان در مسائل آنان بهره‌ ببرند، یعنی جمع را کاملاً نخبگانی شکل دهند که برای دولت و وزارتخانه‌ها هم مفید است. آن طرحی هم که برای حل مسائل نخبگی اشاره شد اگر به ما ارائه شود ظرف نهایتاً ۱۰ روز راهکار آن اعلام خواهد شد.

وی یادآور شد: حتماً نسبت به کادری که در این باشگاه به کارگیری شود موافقت داریم. افرادی هستند که اداری نیستند اما گفته می‌شود که می‌توانند در این فضا کمک‌کننده باشند که در این زمینه هم سازمان اداری استخدامی همکاری خواهد کرد. عدالت در به‌کارگیری افراد برای ما خیلی مهم است و اینکه گزینش‌ها و به‌کارگیری‌ها براساس شایستگی‌ها باشد نکته‌ای است که باید همه مردم در سازمان‌ها آن را تجربه کنند.

رئیس دولت سیزدهم همچنین اظهار امیدواری کرد که باشگاه دانش‌پژوهان جهان نماد علم‌آموزی، علم‌اندوزی و کاربرد علم در دانشگاه‌ها باشد.

درباره نویسنده

15444مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو