برگزاری مراسم روز ملی فناوری فضایی با حضور رئیس‌جمهور  
چاپ 

برگزاری مراسم روز ملی فناوری فضایی با حضور رئیس‌جمهور 

همزمان با برگزاری مراسم روز ملی فناوری فضایی با حضور رئیس‌جمهور نمایشگاهی از دستاوردهای متخصصان کشور در این حوزه برگزار شد.

به گزارش یمین نیوز به نقل از ایسنا، ۱۴ بهمن ماه در تقویم ما «روز ملی فناوری فضایی» نامگذاری شده است؛ روز ملی فناوری فضایی روزی است که در آن ایران با پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره امید در ۱۴ بهمن‌ماه سال ۱۳۸۷ به کشورهای دارای توانایی پرتاب ماهواره پیوست. پس از این ایران هر سال در این روز سالگرد پرتاب این ماهواره را جشن می‌گیرد که این جشن همراه با رونمایی و پرتاب محموله‌های مختلف است.

امروز در پژوهشگاه فضایی ایران مراسمی به همین مناسبت با حضور رئیس‌جمهور آغاز به کار کرد. همزمان با برگزاری این مراسم، نمایشگاهی از دستاوردهای محققان کشور در حوزه فناوری‌های هوا و فضا برپا می‌شود که سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان از این نمایشگاه بازدید خواهد کرد.

ماکت‌های برخی ماهواره‌های ساخته‌شده توسط فناوران کشور از جمله ماهواره «ثریا» و ماهواره «مهدا» ساخت پژوهشگاه فضایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ۷ سامانه مربوط به آتش‌سوزی، محیط زیست و پایش سطح آب برخی محصولات این نمایشگاه به شمار می‌آیند.

ارائه دستاوردها و گزارش پیشرفت صنعت فضایی در دولت سیزدهم از سوی دکتر سالاریه، رئیس سازمان فضایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ارائه گزارشی از پیشرفت‌های صنعت‌ماهواره‌برهای سوخت جامد و تبیین سیاست‌ها و راهبردهای دولت سیزدهم برای شتاب‌بخشی به توسعه صنعت فضایی کشور از جمله برنامه‌های امروز با حضور رئیس‌جمهور است.

در این مراسم همچنین قرار است از فعالان این عرصه تقدیر به عمل آید.

درباره نویسنده

15444مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو