سفر رئیس قوه قضاییه در رأس هیئت عالی قضایی به استان کرمان؛ بازدید و نظارت میدانی رئیس قوه قضاییه از دادگاه‌های تجدیدنظر استان کرمان/ حضور رئیس عدلیه در چند جلسه رسیدگی قضایی در استان/ اسناد رسمی مالکیت شهرک‌های امام خمینی (ره) و امید شهرستان بم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به مالکان اهدا شد 
چاپ 

سفر رئیس قوه قضاییه در رأس هیئت عالی قضایی به استان کرمان؛ بازدید و نظارت میدانی رئیس قوه قضاییه از دادگاه‌های تجدیدنظر استان کرمان/ حضور رئیس عدلیه در چند جلسه رسیدگی قضایی در استان/ اسناد رسمی مالکیت شهرک‌های امام خمینی (ره) و امید شهرستان بم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به مالکان اهدا شد

رئیس قوه قضاییه در بیست‌وششمین سفر استانی خود از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا، صبح امروز چهارشنبه (۱۰ آبان) در سفری رسمی و در رأس هیئت عالی قضایی وارد استان کرمان شد.

– به گزارش یمین نیوز به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در بیست‌وششمین سفر استانی خود از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا، صبح امروز چهارشنبه (۱۰ آبان) در سفری رسمی و در رأس هیئت عالی قضایی وارد استان کرمان شد.

رئیس دستگاه قضا و سایر مسئولان عالی قضایی در جریان این سفر برنامه‌هایی را در راستای رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مردم استان کرمان ترتیب خواهند داد؛ دیدار با اقشار مختلف مردم، نشست با صنعتگران و فعالان اقتصادی، بازدید از مراکز قضایی و حضور در جلسه شورای اداری، در زمره برنامه‌های سفر قاضی‌القضات به کرمان است. 

سایر مسئولان قضایی حاضر در این سفر نیز علاوه بر انجام دیدار‌های چهره به چهره با مراجعه‌کنندگان، جهت شناسایی و احصاء مشکلات حقوقی و قضایی مردم استان کرمان به شهر‌های مختلف این استان سفر می‌کنند تا در نهایت مسائل و موضوعات جمع‌آوری شده را در جلسه شورای قضایی استان کرمان به منظور بررسی و رفع، مطرح کنند.

شایان ذکر است حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا در دهم تیرماه سال ۱۴۰۰ تاکنون به صورت رسمی و در صدر هیئت‌عالی قضایی به استان‌های ایلام، قزوین، خوزستان، گلستان، خراسان‌رضوی، سیستان‌وبلوچستان، قم، یزد، خراسان جنوبی، زنجان، مرکزی، اصفهان، البرز، کردستان و آذربایجان شرقی سفر کرده است.

ریاست دستگاه قضا در دوره جدید علاوه بر سفر‌های رسمی استانی که به همراه هیئت عالی قضایی انجام می‌شود، سفر‌هایی غیررسمی و بدون تشریفات را هم در برنامه کاری خود گنجانده است؛ استان‌های البرز، اصفهان، هرمزگان، بوشهر، کرمان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، مازندران، فارس و گلستان نیز استان‌هایی هستند که رئیس قوه قضاییه طی مدت اخیر بدون انجام تشریفات و بصورت غیررسمی به آن مناطق سفر کرده است. 

نقطه اشتراک تمام سفر‌های استانی رئیس عدلیه در دوره جدید -اعم از سفر‌های رسمی همراه با هیئت عالی قضایی و سفر‌های غیررسمی و بدون تشریفات- انجام ملاقات‌ها و دیدار‌های مستقیم و بلاواسطه با متن مردم در سراسر ایران اسلامی و رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی آن‌ها و همچنین  اتخاذ رویکرد مسئله‌محور و تخصص‌گرایانه در قبال چالش‌ها و آسیب‌های موجود است که به نحوی از انحاء مرتبط با وظایف و مسئولیت‌های دستگاه قضا بویژه در حوزه صیانت از حقوق عامه می‌شوند.دستور رئیس دستگاه قضا به رئیس کل دادگستری استان کرمان جهت ارائه گزارشی جامع پیرامون تعداد وسایل نقلیه توقیفی در پارکینگ‌های این استان در اسرع وقت ۱۴۰۲/۰۸/۱۱ – ۱۱:۲۰ 

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی سخنانی در جلسه شورای قضایی استان کرمان ضمن تمجید از ایجاد «شورای راهبردی» در استان کرمان گفت: شورای راهبردی استان کرمان که از مسئولان ارشد استانی در حوزه‌های مختلف تشکیل شده و مشکلات و مسائل اولویت‌دار استان را مورد بررسی و رسیدگی قرار می‌دهد، موجب همدلی و هم‌افزایی بیشتر مسئولان و دستگاه‌ها در استان کرمان شده است؛ مطمئنا عملکرد شورای مزبور، در رفع بخش قابل توجهی از مشکلات مردم استان کرمان موثر خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به دریافت گزارشاتی ناظر بر وجود تعداد قابل توجهی خودرو و موتورسیکلت در پارکینگ‌ها و توقف‌گاه‌های شهر‌های مختلف استان کرمان، به رئیس کل دادگستری این استان دستور داد یک نفر را مأمور رسیدگی و ارائه گزارش جامع در خصوص تعداد وسایل نقلیه توقیفی در پارکینگ‌های این استان، جهت تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر آن‌ها کند.

رئیس دستگاه قضا همچنین با اشاره به گزارش رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک درخصوص مشکلات مربوط به تداخلات پهنه‌های اراضی در استان کرمان و همچنین گزارش رئیس مرکز توسعه حل اختلاف پیرامون اختلافات مالکیتی مردم با دولت در شهر‌های منوجان و قلعه‌گنج، به رئیس کل دادگستری این استان دستور داد که در اسرع وقت موضوعات مزبور را در جلسه شورای راهبردی استان کرمان، مطرح و پیگیری کند. 

همچنین در این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق معاون اول قوه قضاییه با اشاره به بازدید دی ماه سال گذشته رئیس قوه قضاییه از پارکینگ وسایل نقلیه توقیفی در کرمان گفت: زمانی که این بازدید صورت گرفت، دو هزار و ۴۲ وسیله نقلیه توقیفی در این پارکینگ وجود داشت که در نوبت اول مزایده حدود ۶۰۰ وسیله نقلیه از آن تعداد، فروخته شد؛ با توجه به ادامه روند ورود و خروج وسایل نقلیه در پارکینگ مذکور طی مدت گذشته، موجودی امروز این پارکینگ، هزار و ۸۳۰ دستگاه بود که همین امروز برای حدود هزار و ۶۰۰ وسیله نقلیه دیگر، مزایده برگزار شد و در جریان آن، هزار و ۶۰ وسیله نقلیه به فروش رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز در این جلسه از برگزاری چهارمین جشنواره دو سالانه «عدالت و رسانه» طی ماه‌های آتی در این استان خبر داد و در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: بنا داریم تا پایان سال جاری ۳۵ درصد از پرونده‌های مُسن محاکم قضایی استان کرمان را تعیین تکلیف کنیم.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه نیز در این جلسه از افتتاح ۱۰ دفتر خدمات قضایی الکترونیک در نقاط مختلف استان کرمان تا پایان سال جاری خبر داد. برگزاری آیین واگذاری بیش از ده هزار اسناد رسمی شهرک‌های امام خمینی (ره) و امید شهرستان بم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در دادگستری استان کرمان/ حل مشکل ۲۰ ساله‌ی تعارض مالکیت در شهرک‌های شهرستان بم و صدور اسناد رسمی برای مردم در نتیجه پیگیری‌های قوه قضاییه ۱۴۰۲/۰۸/۱۱ – ۰۸:۵۳ 

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، آیین واگذاری اسناد رسمی شهرک‌های امام خمینی (ره) و امید شهرستان بم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در دادگستری استان کرمان برگزار شد.

بابایی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این مراسم، طی سخنانی گفت: شهرک‌های امام خمینی (ره) و امید شهرستان بم بالغ بر دو دهه با مشکل تعارض مالکیت مواجه بودند که در نتیجه پیگیری‌های صورت گرفته و با مصوبه شورای حفظ حقوق بیت‌المال و حل تعارض مالکیت، بیش از ۱۰ هزار قطعه اراضی و املاک مسکونی تثبیت شد و بصورت نمادین ۵ نفر از مالکین شهرک‌های امام خمینی بم، اسناد مالکیت خود را از دستان رئیس قوه قضاییه دریافت کردند.

رئیس سازمان ثبت تصریح کرد: در گام نخست، بالغ بر هزار و ۵۰۰ سند مالکیت برای مالکین شهرک‌های امام خمینی (ره) و امید شهرستان بم آماده صدور شده است و مابقی اسناد نیز با عنایت به مستندسازی‌های صورت گرفته ظرف یک ماه آینده صادر خواهند شد.

استمرار بازدید‌ها و‌نظارت‌های میدانی رئیس قوه قضاییه از مراجع قضایی سراسر کشور/ دادگاه‌های تجدیدنظر استان کرمان زیر ذره‌بین نظارت‌های قاضی‌القضات/ حضور رئیس عدلیه در چند جلسه رسیدگی قضایی در استان کرمان ۱۴۰۲/۰۸/۱۱ – ۰۸:۴۷ 

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، در راستای رویکرد حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ناظر بر بازدید‌ها و سرکشی‌های مستمر از مراکز و مراجع قضایی، رئیس دستگاه قضا از دادگاه‌های تجدیدنظر استان کرمان بازدید به عمل آورد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جریان حضور خود در دادگاه‌های تجدیدنظر استان کرمان در راستای تاکیدات خود پیرامون بسط و توسعه دادرسی‌های الکترونیک و هوشمندسازی فرآیند‌های قضایی، در جلسه دادرسی الکترونیک یک پرونده مرتبط با سرقت‌های زنجیره‌ای خودرو حضور یافت؛ رئیس دستگاه قضا در این جلسه دادرسی الکترونیک، به استماع سخنان متهم پرونده که در زندان حضور داشت و همچنین وکیل وی و یکی از شکات پرونده که در شعبه دادگاه حضور داشتند، پرداخت.

متهم پرونده مذکور با شناسایی خودرو‌های فروشی در فضای مجازی، با صاحب خودرو تماس برقرار کرده و به بهانه بازدید از خودرو و آزمایش فنی آن، خودرو را سرقت می‌کرد.

رئیس قوه قضاییه در پایان حضور خود در این جلسه رسیدگی، از وکیل متهم و قاضی پرونده، سوالاتی را در خصوص سوابق قبلی متهم مطرح کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای سپس در یکی از جلسات دادگاه تجدیدنظر کرمان که با موضوع رسیدگی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی در جریان بود، حضور پیدا کرد.

رئیس عدلیه همچنین در جریان حضور در دادگاه‌های تجدیدنظر کرمان، به گفتگوی چهره به چهره با تعدادی از مراجعه‌کنندگان و استماع مطالب آن‌ها پرداخت و خطاب به مقامات ذی‌ربط قضایی دستور داد که در چهارچوب موازین قانونی به درخواست‌های این افراد رسیدگی شود.

یکی از مراجعه‌کنندگان که رئیس قوه قضاییه بصورت ویژه و بدون‌واسطه به استماع سخنان و تظلم خواهی او پرداخت، مادر یکی از جانبازان سرافراز دوران دفاع مقدس بود؛ رئیس دستگاه قضا پس از استماع تظلم‌خواهی این مادر، دستورات مقتضی را برای رسیدگی صادر کرد. رئیس قوه قضاییه با حضور در گلزار شهدای کرمان، به مقام شامخ همه شهدای آرمیده در این گلزار ادای احترام کرد ۱۴۰۲/۰۸/۱۱ – ۰۸:۴۴ 

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای عصر امروز چهارشنبه (۱۰ آبان) و در جریان سفر استانی به کرمان، در گلزار شهدای این شهر حضور پیدا کرد.

رئیس قوه قضاییه با حضور در گلزار شهدای کرمان، به مقام شامخ همه شهدای آرمیده در این گلزار ادای احترام کرد و سپس با حضور بر مزار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید محمدحسین یوسف‌الهی و شهید حسین پورجعفری، ضمن قرائت فاتحه، با آرمان‌های این شهدای والامقام تجدید پیمان نمود.

گفتنی است، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در بدو ورود به گلزار شهدای کرمان، در جمع دانش‌آموزان بسیجی یکی از دبیرستان‌های کرمان حضور یافت و برای دقایقی به گفتگوی صمیمانه با آن‌ها پرداخت.

رئیس دستگاه قضا در ادامه، با تعدادی از زائران گلزار شهدای کرمان به گفتگوی چهره به چهره پرداخت و مطالب و درخواست‌های آن‌ها را استماع کرد.

رئیس قوه قضاییه در پایان حضور یک ساعته خود در گلزار شهدای کرمان، نماز مغرب و عشا را در این مکان و به همراه دیگر زائران و دانش‌آموزان گلزار شهدای کرمان اقامه کرد.در راستای رفع مسائل و مشکلات مراکز و مراجع قضایی استان کرمان، مبلغی بالغ بر ۲۳۰ میلیارد تومان تخصیص اعتبار صورت گرفت/ مقدمات آزادی بالغ بر ۲۴۳ نفر از زندانیان این استان فراهم شد ۱۴۰۲/۰۸/۱۰ – ۲۳:۱۶ 

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نشست خبری پایان سفر به استان کرمان، اظهار کرد: در راستای رفع مسائل و مشکلات مراکز و مراجع قضایی استان کرمان، مبلغی بالغ بر ۲۳۰ میلیارد تومان تخصیص اعتبار صورت گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای: نقش تولید در جنگ ترکیبی برای خنثی کردن تحریم‌های ظالمانه، نقشی اثرگذار است/ مبارزه بدون تبعیض و بدون تعارف با فساد و مفسد در عرصه‌های گوناگون، جزو اولویت‌های اصلی قوه قضاییه است

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: بالغ بر ۵ شهر در استان کرمان با مشکلات ثبتی مواجه‌اند که تلاش خواهد شد این مشکلات حداکثر ظرف یکماه در جهت رفع، مورد بررسی قرار گیرند؛ همچنین تا یک ماه آینده اسناد مالکیت مردم در ۵ الی ۶ شهرک در استان کرمان صادر خواهد شد.

رئیس دستگاه قضا گفت: در جریان حضور هیئت عالی قضایی در استان کرمان، مقدمات آزادی بالغ بر ۲۴۳ نفر از زندانیان این استان که حائز شرایط بهره‌مندی از تأسیسات ارفاقی بودند، فراهم شد.

رئیس عدلیه بیان داشت: مراجع قضایی استان کرمان نیازمند ۳۰۰ کارمند و حداقل ۵۰ قاضی هستند که تلاش خواهد شد ظرف مدت کوتاهی این تجهیز نیرو صورت گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای تصریح کرد: مسئولان عالی قضایی با حدود هزار نفر از مردم و مراجعان به دستگاه قضایی در سراسر استان کرمان بصورت چهره‌به‌چهره دیدار کردند و به استماع مسائل و مشکلات آنان پرداختند؛ تمامی این موارد به انضمامِ نامه‌های دریافتی از مردم کرمان ثبت و ضبط می‌شوند و به رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز دستور داده شده که این مسائل و مشکلاتِ مطرح شده از ناحیه مردم را با اهتمام مورد بررسی قرار دهند.حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جلسه شورای اداری استان کرمان:نباید توقع داشت که همه موضوعات را به جلسه سران قوا ببریم ۱۴۰۲/۰۸/۱۰ – ۱۶:۳۹ 

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، طی سخنانی در جلسه شورای اداری استان کرمان، اظهار کرد: اینکه شما مدیران از برخی ترک‌فعل‌ها، تبعیض‌ها، کم‌کاری‌ها و احیاناً فساد‌ها گلایه دارید، باید ابتدا بگویید که مخاطب این گلایه‌ها کیست؟ مگر خود شما مسئولان و تصمیم‌گیران در این استان نیستید؟! مگر به تازگی منصوب و انتخاب شده‌اید؟! من بعنوان رئیس قوه قضاییه نمی‌توانم بگویم که مسئولان پیشین قوه، فلان اقدامات لازم را انجام نداده‌اند؛ خب مگر من در قوه در دوره‌های گذشته مسئولیت نداشته‌ام؟ از سویی دیگر ممکن است بگویید مسئول قبلی ترک فعل کرده و مقصر است، خب خودِ شما که الان مسئول هستید کاری کنید که مدیران بعدی از شما گلایه نکنند.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: نباید توقع داشت که همه موضوعات را به جلسه سران قوا ببریم؛ این امر مختصِ مقولات دارای اضطرار است؛ طبق قانون اساسی، در نظام ما ترتیبات مخصوص برای تقنین و اجرا و قضا معین شده است و چنانچه بخواهیم امور را از مجرای غیرخودش به پیش ببریم ممکن است یک سری اختلالات و بی‌نظمی‌ها و آسیب‌ها ایجاد شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای: نقش تولید در جنگ ترکیبی برای خنثی کردن تحریم‌های ظالمانه، نقشی اثرگذار است/ مبارزه بدون تبعیض و بدون تعارف با فساد و مفسد در عرصه‌های گوناگون، جزو اولویت‌های اصلی قوه قضاییه است

رئیس قوه قضاییه گفت: در استان کرمان، شورای راهبردی با عضویت مسئولان استان تشکیل شده است تا مسائل و مشکلات استان مورد بررسی و رفع قرار گیرند؛ این امر بسیار پسندیده و مطلوب است و من نیز بعنوان رئیس قوه قضاییه اختیارات لازم را به رئیس کل دادگستری استان تفویض می‌کنم تا در جهت رفع مسائل و مشکلات قضایی و حقوقی کرمان، اقدامات مقتضی را ترتیب دهد.

پیش از سخنان رئیس قوه قضاییه، حجت‌الاسلام «علیدادی سلیمانی» نماینده، ولی فقیه در استان کرمان به بیان مطالبی در رابطه با مقوله‌های اطاله دادرسی، کارشناسی پرونده‌های قضایی و ضرورت ساماندهی وضعیت ساخت و ساز‌های مسکن پرداخت.

«فداکار» استاندار کرمان نیز طی سخنانی مهاجر پذیر بودن برخی از شهر‌های این استان همچون سیرجان و بردسیر را به سبب ایجاد اشتغال در آن‌ها دانست و در ادامه،   خواستار تقویت زیرساخت‌های قضایی در استان کرمان شد و اظهار داشت: در بعضی از شهرستان‌های تابعه استان کرمان، سازمان‌های قضایی از جمله ثبت اسناد نداریم و برای راه‌اندازی این مجموعه‌ها هر کاری از دست‌مان برآید را انجام می‌دهیم.

زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنان خود بر ضرورت مبارزه جدی و قاطع با فساد از سوی دستگاه قضا تاکید کرد و گفت: متاسفانه هنوز شاهد وجود فساد در برخی صنایع استان کرمان هستیم و می‌بینیم افرادی که فساد آن‌ها اثبات شده آزادانه می‌گردند؛ نباید جلوی پای یک ابربدهکار بانکی، فرش قرمز بیندازیم.

«پورابراهیمی» دیگر نماینده مردم کرمان و راور طی سخنانی با اشاره به نگاه تحول‌خواه حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای نسبت به مسائل حوزه اقتصادی کشور، اظهار کرد: یکی از دستاورد‌های جلسه صبح امروز رییس عدلیه با صنعتگران و کارآفرینان دیار کریمان که ان‌شاءالله آثار و برکات آن را در آینده خواهیم دید، تفویض تمام اختیارات رئیس قوه قضاییه در حوزه حل و فصل مسائل اقتصادی استان کرمان به رئیس کل دادگستری استان بود.
«حسن‌پور» نماینده مردم سیرجان و بردسیر نیز ضمن ارائه مطالبی در خصوص اسناد مالکیت زمین‌ها و ضرورت رسیدگی جدی به مناقشات موجود در این حوزه، گفت: ما خوشحال می‌شویم که این روزها، حضور هیئت عالی قضایی در استان‌های مختلف کشور با گره‌گشایی از مشکلات واحد‌های تولیدی همراه می‌شود.

«وحیدی» رئیس سازمان مدیریت استان کرمان نیز طی سخنانی، فعال‌سازی واحد‌های اقتصادی راکد را در زمره برنامه‌های اولویت‌دار این سازمان دانست و گفت: احیاء و راه‌اندازی ۴۰۰ واحد تولیدی تعطیل یا نیمه‌تعطیل را برای سال جاری در دستور کار داریم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان نیز در این نشست، اظهار کرد: عملیات ساخت حدود ۱۱ هزار واحد مسکونی در استان کرمان در راستای سیاست‌های دولت در عرصه مسکن آغاز شده است.حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در دیدار با اقشار مختلف مردم استان کرمان: مبارزه بدون تبعیض و بدون تعارف با فساد و مفسد در عرصه‌ها و ساحت‌های گوناگون، جزو اولویت‌های اصلی قوه قضاییه است ۱۴۰۲/۰۸/۱۰ – ۱۵:۰۵ 

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی سخنانی در دیدار با اقشار مختلف مردم استان کرمان اظهار کرد: امروز که شاهد جنایت‌های سبعانه صهیونیست‌ها علیه مردم غزه هستیم مشاهده می‌کنیم که روح حاج قاسم در رزمندگان جریان مقاومت، متبلور است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای: نقش تولید در جنگ ترکیبی برای خنثی کردن تحریم‌های ظالمانه، نقشی اثرگذار است/ مبارزه بدون تبعیض و بدون تعارف با فساد و مفسد در عرصه‌های گوناگون، جزو اولویت‌های اصلی قوه قضاییه است

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای تصریح کرد: به مردم استان کرمان که تعداد زیادی از ورزشکارانشان در مسابقات پاراآسیایی هانگژو برای ایران اسلامی مدال‌آوری کردند و در عین حال ارزش‌های اسلامی را نیز پاس داشتند تبریک می‌گوییم.

رئیس قوه قضاییه گفت: تفاهم‌نامه‌ای بین قوه قضاییه و بنیاد شهید در راستای رسیدگی به امور هرچه مطلوب‌تر جانبازان و خانواده‌های معظم شهدا منعقد شده است لذا در همین راستا به رئیس کل دادگستری استان کرمان دستور می‌دهم که عملیاتی‌سازی مفاد این تفاهم‌نامه را با جدیت در استان کرمان پیگیری کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: انتقال و جابجایی زندان‌ها از داخل شهر‌ها به بیرون از شهرها، یکی از برنامه‌ها و اولویت‌های دستگاه قضایی است، اما تحقق کامل این امر نیازمند فراهم شدن یکسری شرایط است؛ علی‌ایّحال انتقال و جابجایی زندان کرمان نیز در زمره برنامه‌های دستگاه قضایی می‌باشد.

رئیس عدلیه بیان داشت: مبارزه بدون تبعیض و بدون تعارف با فساد و مفسد در عرصه‌ها و ساحت‌های گوناگون، جزو اولویت‌های اصلی قوه قضاییه است و ما بر این موضوع اهتمام و اصرار داریم، اما باید توجه داشت که خدای ناکرده در این عرصه، در زمین دشمن بازی نکنیم و امنیت روانی و مردم را خدشه‌دار نکنیم؛ گاهی مطالبی بدون استناد و از ناحیه دشمن مطرح می‌شود و ما به پمپاژ آن‌ها مبادرت می‌ورزیم؛ باید از این رویکرد اجتناب کرد و در عین حال اطمینان داشته باشیم که نظام بدون اغماض با فساد و مفسد مقابله می‌کند.

رئیس قوه قضاییه: کدام مسئول فسادش ثابت شد و جمهوری اسلامی با او برخورد نکرد؟ 

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد: کدام مسئول فسادش ثابت شد و نظام با آن برخورد نکرد؟! پسر و دختر مقامی که مسولیت‌های مختلفی داشت از ریس جمهور تا رییس مجمع تشخیص مصلحت که از قضا از اهالی همین استان کرمان بود به دلیل ارتکاب جرایم به زندان محکوم شدند یا اینکه دو فرزند معاون اول قوه قضاییه پس از وصول گزارش مستند، بازداشت شدند و پدر آن‌ها نیز اعلام کرد که تسلیم قانون است و ضابط و دادسرا و دادگاه، بدون ترس ورود کردند؛ بنابراین ما هیچ ابایی از برخورد بدون تبعیض و بدون تعارف با فساد و مفسد نداریم.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به بازدید دی‌ماه سال گذشته خود از پارکینگ خودرو‌های توقیفی استان کرمان گفت: از دو هزار وسیله نقلیه توقیفی در پارکینگ استان کرمان که در معرض از بین رفتن بودند، طی ۱۰ ماه به میزان هزار و ۸۰۰ وسیله تعیین تکلیف و فروخته شده و مابقی نیز به مزایده گذاشته شدند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای اظهار داشت: امروز ناهنجاری‌های اجتماعی به‌ویژه در حوزه عفاف و حجاب وجود دارد و سبب آزردگی مردم ما می‌شود؛ من بعد از اغتشاشات سال گذشته مکرراً خطاب به مسئولان و دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله فراجا و وزارت کشور، تاکید کردم که بسیاری از جرایم در حوزه ناهنجاری‌های اجتماعی و عفاف و حجاب، در زمره جرایم مشهود هستند و باید با همین ظرفیت‌های قانونی موجود، با آن‌ها برخورد کرد تا اینکه یک قانون جامع‌تری تصویب شود.

رئیس عدلیه بیان داشت: چنانچه جایی سراغ دارید که دیوان عدالت اداری بر خلاف قانون عمل کرده، آن را اعلام کنید تا پیگیری کنیم، اما توقع نداشته باشید که دیوان، بر خلاف قانون عمل کند.

پیش از سخنان رئیس دستگاه قضا، حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده، ولی فقیه در استان کرمان، رئیس قوه قضاییه را شخصیتی محبوب، برجسته و دارای طهارت و پاکی توصیف کرد و بیان داشت: «برنامه جامع دستگاه قضایی در دوره تحول و تعالی» و همچنین «تجربه و دانش بالای حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در راس قوه قضاییه»، موجب افزایش امید مردم به دستگاه قضا شده است. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار تفویض بر خی اختیارات لازم به اعضای قضایی شورای راهبردی استان کرمان برای رفع هرچه سریع‌تر مسائل و مشکلات این استان شد. 

نماینده خانواده شهدا و ایثارگران نیز در این جلسه خواستار تعریف ضمانت اجرایی دقیق برای قانون جامع ایثارگران در نتیجه تعامل و هم افزایی قوای قضاییه و مقننه شد. 

نماینده اساتید و نخبگان استان کرمان نیز در این جلسه ضمن قدردانی از رئیس دستگاه قضا به واسطه شرکت در مجامع دانشگاهی نقاط مختلف کشور، اظهار کرد: استان کرمان در حال حاضر یکصد هزار دانشجو دارد و این در حالی است که تا پیش از انقلاب تعداد دانشجویان محصل در استان کرمان تنها ۱۰۰ نفر بود.

نماینده بانوان استان کرمان نیز در این جلسه بر ضرورت تعیین تکلیف ابهامات قانونی در حوزه نحوه برخورد با معتادان متجاهر و همچنین انتقال زندان مرکزی کرمان به حاشیه شهر تاکید کرد. 

نماینده کشاورزان استان کرمان نیز ضمن قدردانی از عملکرد استانداری و دستگاه قضایی کرمان در زمینه جلوگیری از پلمپ شدن تعداد قابل توجهی از چاه‌های آب، بزرگترین معضل جامعه کشاورزی این استان را مقوله برگشت ارز دانست و خواستار مساعدت دستگاه قضایی برای حل این مشکل شد. 

نماینده طلاب و روحانیون استان کرمان نیز در این جلسه به انتقاد از برخی سازوکار‌های اداری دستگاه قضا پرداخت و در ادامه گفت: امروز مردم از چپاول بیت‌المال از سوی عده‌ای خاص و آقازاده رنج می‌برند و ضرورت دارد که قوه قضاییه در این زمینه تصمیماتی فوری و عاجل اتخاذ کند. 

وی همچنین خواستار به کارگیری هرچه بیشتر طلاب و روحانیون از سوی دستگاه قضایی در مقوله پیشگیری از وقوع جرم شد. 

نماینده طوایف استان کرمان و از علمای اهل سنت این استان نیز طی سخنانی، تفرقه را آفت امت اسلامی دانست و گفت: تمام تلاش دشمنان بر این است که جامعه اسلامی وحدت نداشته باشد. 

نماینده دانشجویان استان کرمان نیز در این جلسه ضمن قدردانی از تحولات صورت گرفته در قوه قضاییه طی دو سال گذشته، اظهار کرد: ما خواستار آن هستیم که برنامه دیدار با دانشجویان و فعالان دانشجویی، به عنوان یک برنامه دائمی در سفر‌های استانی رئیس دستگاه قضا وجود داشته باشد. 

وی همچنین بر ضرورت به نتیجه رسیدن پیگیری‌های حقوقی در پرونده ترور شهید سلیمانی تاکید کرد و در ادامه خواستار برخورد قاطع دستگاه قضا با ناهنجاری‌های اجتماعی به ویژه در مقوله حجاب شد. 
نماینده دانشجویان استان کرمان همچنین بر ضرورت انتقال زندان مرکزی کرمان که در مجاورت منازل مسکونی و مجتمع‌های دانشگاهی قرار دارد تاکید کرد. 

نماینده دانش‌آموزان استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به نقش ویژه دهه هشتادی‌های انقلاب اسلامی در ایجاد نظم نوین جهانی، به انتقاد از وضعیت نظام آموزشی در کشور پرداخت و در ادامه، خواستار برخورد قاطع و بدون تعارف دستگاه قضا با مفسدان و گسترش دهندگان بی‌عفتی در جامعه شد.مهلت یک هفته‌ای رئیس سازمان بازرسی کل کشور برای حل مشکلات «پرونده اسپینانس» و «معدن مس دره‌زار با آب منطقه‌ای» ۱۴۰۲/۰۸/۱۰ – ۱۴:۴۶ 

خداییان در جریان سفر به شهرستان سیرجان با حضور در محل دادگستری به پرونده‌های کثیرالشاکی رسیدگی کرد.

دستور رئیس قوه قضاییه به رئیس کل دادگستری استان کرمان برای برآورد کمبود‌های حوزه‌ها و بخش‌های قضایی این استان/ حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای: نقش تولید در جنگ ترکیبی برای خنثی کردن تحریم‌های ظالمانه، نقشی اثرگذار است

در این برنامه ملاقات مردمی که حدود دو ساعت به طول انجامید، یکی از این پرونده‌ها مربوط به شرکت جهان عمران بود که در سال ۹۴ به بهانه انبوه سازی، پول مردم را جذب کرده، ولی مسکن به مردم تحویل نداده است، در این موضوع ۴۸ نفر شاکی و ۱۹۴ پرونده ثبت شده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در مورد تسریع به این پرونده دستورات لازم را صادر کرد.

پرونده بعدی که مورد رسیدگی قرار گرفت، پرونده اسپینانس بود که در رابطه با آن اداره راه و شهرسازی زمینی را به شرکتی جهت ساخت و ساز اختصاص می‌دهد که حدود ۳۰۰ نفر ثبت نام می‌کنند و سپس مشخص می‌شود بخشی از زمین معارض دارد و اجازه فروش نداشته است.

خداییان در خصوص این پرونده به بازرس کل استان کرمان ماموریت داد که هر چه سریعتر موضوع را از اداره راه و شهرسازی پیگیری تا پروژه تکمیل و واگذار شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور به بازرس کل استان کرمان دستور داد که ظرف هفته آینده جلسه پیگیری رفع مشکل پرونده اسپنانس برگزار شده و نتیجه به وی اعلام شود.

مشکل اراضی قنات سبز و اختلاف بین زارعین و مالکین این اراضی موضوع بعدی بود که با حضور نمایندگان جهاد کشاورزی مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین مشکل ارتقاء منطقه ۷۰ هزار هکتاری شکار ممنوع گودغول سیرجان به منطقه حفاظت شده که در شورای عالی محیط زیست مطرح است در این جلسه مطرح و مقرر شد در تهران مورد رسیدگی قرار گیرد.

مشکل معدن مس دره زار با آب منطقه‌ای در خصوص این معدن موضوع دیگری بود که خداییان برای پیگیری در جهت رفع آن مهلت دو هفته‌ای خطاب به بازرس کل استان کرمان تعیین کرد.

مشکل معدن پوکه، پلاک‌های ثبتی ۶۵۱۹ و ۴۷۷۴، پروژه مارال و پرونده‌ای مربوط به اراضی ۶۷ هکتاری موضوعات دیگری بود که در این ملاقات مردمی مطرح و دکتر خدائیان دستورات لازم را در خصوص آن‌ها صادر کرد.رئیس سازمان زندان‌ها: زندان زرند به خارج از شهر منتقل می‌شود ۱۴۰۲/۰۸/۱۰ – ۱۳:۴۷ 

لسه هم‌اندیشی رفع مشکلات قضایی، زیست‌محیطی و بنگاه‌های اقتصادی شهرستان زرند ظهر امروز با حضور غلام‌علی محمدی رئیس سازمان زندان‌ها، مدیرکل زندان‌های استان کرمان و مسئولان قضایی و اجرایی شهرستان زرند برگزار شد.

دستور رئیس قوه قضاییه به رئیس کل دادگستری استان کرمان برای برآورد کمبود‌های حوزه‌ها و بخش‌های قضایی این استان/ حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای: نقش تولید در جنگ ترکیبی برای خنثی کردن تحریم‌های ظالمانه، نقشی اثرگذار است

رئیس سازمان زندان‌ها در این جلسه، ضمن تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های مولدسازی جهت انتقال زندان‌ها به خارج از شهر گفت: با تلاش و همت فرمانداری شهرستان زرند زمین جهت ساخت و انتقال زندان به خارج از شهر اختصاص داده شد.

محمدی در ادامه با تشریح سفر رئیس قوه قضاییه به استان کرمان، توضیحاتی درخصوص حل مشکلات قضایی، زیست محیطی، سد قدروییه، معادن، کارخانجات و حل مشکل پرونده زمین‌های جهاد ارائه کرد.

فرح‌بخش، رئیس دادگستری شهرستان زرند نیز در این نشست گزارشی از وضعیت این شهرستان و مشکلات موجود ارائه کرد.حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نشست با صنعتگران، تولیدکنندگان و کارآفرینان استان کرمان: باید به گونه‌ای تدبیر کنیم که جسارت را از مدیران جسور و‌ فعالان اقتصادی سالم سلب نکنیم ۱۴۰۲/۰۸/۱۰ – ۱۲:۵۹ 

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی سخنانی در نشست با صنعتگران، تولیدکنندگان و کارآفرینان استان کرمان اظهار کرد: نقش تولید در جنگ ترکیبی برای خنثی کردن تحریم‌های ظالمانه، نقشی اثرگذار است، اما استنباط من آن است که در کل کشور و در میان ما مسئولان، این نقش، مجهول‌القدر مانده است؛ چنانچه به نقش اثرگذار تولید و اقتصاد در مقابله با تحریم‌ها، واقف‌تر باشیم، در آن صورت در وضع قوانین و‌مقررات و‌اقدامات حقوقی و غیرحقوقی خود نیز متفاوت عمل می‌کنیم.

دستور رئیس قوه قضاییه به رئیس کل دادگستری استان کرمان برای برآورد کمبود‌های حوزه‌ها و بخش‌های قضایی این استان/ حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای: نقش تولید در جنگ ترکیبی برای خنثی کردن تحریم‌های ظالمانه، نقشی اثرگذار است

رئیس دستگاه قضا گفت: استان کرمان در طول بیش از چهل سال گذشته، در سطح مقامات عالی‌رتبه کشور، نمایندگانی را داشته است، حال باید این سوال را مطرح کرد که چرا همچنان برخی از مشکلات تولیدی در این استان صنعتی و معدنی، باقی مانده و آن تعامل مطلوب میان بخش دولتی و بخش خصوصی در جهت رفع کامل موانع تولیدی صورت نگرفته است.

همه قائل به خام نفروختن هستند اما یکی از مشکلات این است که تولیدکننده نمی‌تواند محصول خود را عرضه کند، نه در صادرات نه در داخل

رئیس عدلیه: گفتید امکان برنامه ریزی برای فعالیت اقتصادی خود ندارید؛ برخی مشکلات قابل پیش بینی هستند اما برخی هم به فعالین اقتصادی تحمیل می‌شوند

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: یکی از مشکلات شما فعالان اقتصادی و تولیدی، آن است که نمی‌توانید برای بنگاه‌های خود برنامه‌ریزی داشته باشید و این موضوع را مطرح می‌کنید که نمی‌دانید با جابجایی یک دولت یا یک وزیر یا یک استاندار، چه مقرره جدیدی ابلاغ می‌شود؛ در واقع یکی از مشکلات شما، عدم وجود سیاست‌های روشن و شفاف و غیرقابل‌پیشبینی بودن شرایط است؛ شرایطی که با رفتن مدیران تغییر می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای به قوه قضاییه انتقاد کرد؛ جسارت را از مدیران می‌گیریم

رئیس عدلیه بیان داشت: باید به گونه‌ای تدبیر کنیم که جسارت را از مدیران جسور و فعالان اقتصادی سالم سلب نکنیم؛ به اعتقاد من یکی از مصادیق سلب جسارت از مدیران و فعالان اقتصادی، مرتبط به قوه قضاییه و بخش‌های نظارتی و ضابطین است؛ بدین معنا که وقتی یک اشکالی در کار یک فعال اقتصادی ایجاد می‌شود به‌جای آنکه با کرامت او را دعوت کنیم و درصدد رفع مشکل او برآییم، مستقیم به سراغ یک سلسله اقدامات پنهان و آشکار می‌رویم و قرار جلب و بازداشت او را صادر می‌کنیم؛ امری که سبب لطمه وارد آمدن به حیثیت و قرارداد کاری او می‌شود؛ این مشکل را باید با کمک شما فعالان اقتصادی و تولیدی و دولت و مجلس اصلاح کنیم.

دو هزار میلیارد تومان جریمه با یک اشتباه محاسباتی؟!/ رئیس قوه قضاییه: مگر معاونت حقوقی و وکیل ندارید؟

رئیس دستگاه قضا گفت: امروز یکی از معضلات شما فعالان اقتصادی و تولیدی به ویژه فعالان حوزه معدن، موضوع بازار برای عرضه محصولات است؛ امروز تولیدکننده و فعال اقتصادی برای صادرات محصول خود، با محدودیت‌هایی مواجه است از جمله اینکه در دستیابی به ارز حاصل از صادرات خود با مسائلی مواجه می‌شود؛ گاهی نیز یک اشتباه در محاسبه، سبب صدور جریمه سنگین برای یک بنگاه تولیدی می‌شود؛ این‌ها مسائلی است که باید در جهت تسهیل امور فعالان اقتصادی، اصلاح شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه به فعالان اقتصادی و تولیدی و متولیان اتاق‌های بازرگانی و اصناف و بخش خصوصی، توصیه کرد که واحد‌های حقوقی خود را در راستای اتقان قرارداد‌ها و تنظیم دفاعیات مستدل در مراجع قضایی، تقویت گردانند.

فیلم اصلی

رئیس عدلیه در ادامه، بیان داشت: من به عنوان رئیس قوه قضاییه اختیارات لازم را جهت رفع مسائل و مشکلات بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی استان کرمان به رئیس کل دادگستری استان تفویض می‌کنم و اعلام می‌دارم که از مرتفع کردن این مسائل و مشکلات به صورت صلح و سازش، استقبال می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای بیان داشت: من زمانی که دادستان کل کشور و معاون اول قوه قضاییه بودم، در چندین جلسه اتاق‌های بازرگانی و تعاون و بخش خصوصی شرکت کردم و اعلام داشتم که این آمادگی را داریم تا سازوکار‌ها و کمیته‌های مشترکی را برای بررسی و رفع مشکلات فعالان بخش خصوصی ایجاد کنیم؛ همچنان نیز من این اعتقاد و‌آمادگی را دارم و معتقدم چنانچه هر فردی از جمله فعال اقتصادی تخلف و جرمی مرتکب شد باید او را کمک کنیم تا در مقام جبران برآید نه اینکه او را از حیّز انتفاع ساقط کنیم.

رئیس عدلیه ادامه داد: وقتی یک فعال اقتصادی و تولیدی یک اقدام خلاف قانون انجام می‌دهد و محکوم می‌شود و به زندان می‌رود باید خود شما فعالان بخش خصوصی در تنظیم و تدوین سازوکار‌های ناظر بر تمشیت اموال و دارایی‌های او مشارکت کنید.

انتقاد رئیس دستگاه قضا از حذف بعضی اعضای شورای پول و اعتبار و نبودن یک مدافع قوی برای بازگشت نهادهای خصوصی به آن

رئیس دستگاه قضا در پایان گفت: یکی از مشکلات موجود، عدم حضور و مشارکت شما فعالان بخش خصوصیِ تولید و اقتصاد در مراجع و مراکز سیاست‌گذار است؛ برای نمونه، وقتی مقرره ناظر بر جایگزینی هیئتی با شورای پول و اعتبار به مجمع تشخیص مصلحت نظام آمد، مفاد آن ناظر بر حذف دادستان کل و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی و تعاون در هیئت مزبور بود؛ من در جلسه مجمع، در باب ضرورت حضور دادستان کل در هیئت فوق‌الذکر، توضیحات مستدل لازم را ارائه کردم و این امر محقق شد، اما شما فعالان بخش خصوصی، از طرف متولیان امر، در آن جلسه حضور نداشتید که به ارائه توضیحات پیرامون ضرورت ابقاء نمایندگان اتاق‌های بازرگانی و تعاون در هیئت جایگزین شورای پول و اعتبار بپردازید.

تاثیر متقابل اقتصاد، فرهنگ و امنیت روی هم؛ چه کسی باید نقش این عوامل و دستگاه‌ها را مشخص کند؟

پیش از سخنان رئیس قوه قضاییه، «فداکار» استاندار کرمان بیان داشت: ۳۴ درصد اشتغال استان کرمان ناشی از صنعت است و ۴۲ ماده معدنی در این استان وجود دارد.

«پورابراهیمی» رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده مردم کرمان و راور در خانه ملت، طی سخنانی ضمن انتقاد از سیاست‌های صادراتی بانک مرکزی گفت: دیدگاه‌های رئیس دستگاه قضا در موضوعات اقتصادی، «مدبرانه، خردمندانه و تحول‌آفرین» است و فعالان اقتصادی نسبت به این موضوع اشراف پیدا کرده‌اند.

مدیرکل صمت استان کرمان نیز اظهار کرد: عمده‌ترین مشکلات ما موضوع بازگشت حقوق دولتی معادن به استان کرمان است تا از این منبع در جهت توسعه زیرساخت‌های صنعتی و معدنی بهره بگیریم.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان نیز ضمن تقدیر از اقدامات دستگاه قضایی این استان در راستای رفع موانع کسب و کار، خواستار تشکیل شعب ویژه رسیدگی به پرونده‌های تجاری در استان کرمان شد.

مدیرعامل یکی از شرکت‌های معدنی استان کرمان نیز طی سخنانی گفت: نباید شرایط به نحوی باشد که مدیران فعال، پاکدست و مبتکر، دائما مورد پرسش دستگاه‌های نظارتی قرار گیرند و در سوی مقابل مدیرانی که کار نمی‌کنند و منفعل هستند، از بابت پرسش‌های دستگاه‌های نظارتی در امان باشند.
مدیرعامل یکی از شرکت‌های لاستیک‌سازی استان کرمان نیز در این جلسه گفت: عواقب صدور برخی آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های دولتی که متعارض هم هستند، صادرات تعداد قابل توجهی از شرکت‌ها را دچار مشکل کرده و تقاضای ما از دستگاه قضایی، ورود به این موضوع است.

مدیرعامل یکی از شرکت‌های عمرانی استان کرمان نیز در این جلسه، به ارائه گزارشی از پیشینه و خدمات شرکت متبوع خود پرداخت.

مدیرعامل یکی دیگر از شرکت‌های معدنی استان کرمان نیز ضمن قدردانی از اهتمام ویژه استاندار و مسئولان قضایی این استان در پیگیری رفع مشکلات حوزه معدن، به ارائه گزارشی از مشکلات پیش روی در مسیر تولید شرکت متبوع خود پرداخت.

مدیرعامل یکی از شرکت‌های صنعتی استان کرمان نیز در این جلسه خواستار برخورد قاطع و جدی دستگاه قضا با تخلفات حوزه «مالکیت معنوی اختراعات و ابتکارات صنعتی» شد.

یکی دیگر از فعالان اقتصادی استان کرمان نیز در این جلسه اظهار کرد: چرا در شرایطی که کشور ما توانایی تولید همه نوع رینگ مورد نیاز خودروسازان را دارد، باز هم شاهد هستیم که مجوز واردات رینگ به خودروسازان داده می‌شود.

رئیس انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان استان کرمان نیز در این جلسه خواستار ایجاد شعبه یا هیئت حل اختلاف تخصصی برای رسیدگی به پرونده‌های شرکت‌های دانش‌بنیان استان کرمان شد.

اختلاف میان دو طایفه در شهرستان عنبر آباد بر سر اراضی کشاورزی با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد به صلح و سازش ختم شد ۱۴۰۲/۰۸/۱۰ – ۱۱:۵۸ 

حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در جریان سفر استانی رئیس قوه قضاییه به استان کرمان در شهرستان عنبراباد حضور پیدا کرد و در جلسه  فرمانداری این شهرستان از موضوع نزاع و درگیری میان دو طایفه در عنبر آباد بر سر اراضی کشاورزی مطلع شد.

به همین منظور بابایی در جمع اعضای دو طایفه بزرگ “توکلی” و “چاره” از طوایف بزرگ عنبرآباد حاضر شد و ضمن استماع اظهارات طرفین دعوا در جریان این اختلاف که حدود یک سال به طول انجامیده بود قرار گرفت.

رئیس سازمان ثبت اسناد و  املاک کشور درباره جزئیات اختلاف این دو طایفه اظهار کرد: نزاع و درگیری یک ساله میان دو طایفه در عنبر آباد بر سر اراضی کشاورزی منجر به جرح و ایراد خسارات فراوان و طرح شکایت‌های متعددی در مراجع قضایی شده بود به طوری که پرونده اختلاف دو طایفه ۳۰ نفر شاکی و متهم داشت و ۱۵ خانواده از دو طایفه درگیر این موضوع بودند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: با توجه به اینکه ابعاد این پرونده در حال گسترش و خانواده های بسیاری را درگیر کرده بود، به همراه مسئولان قضایی، فرماندار، ریش سفیدان و مصلحان شهرستان عنبرآباد، زمینه صلح و سازش میان این دو طایفه بزرگ توکلی و چاره را فراهم کردیم.

بابایی گفت: صلح و سازش میان این دو طایفه درعنبر آباد منجر به مختومه شدن پرونده های بسیاری در مراجع قضایی شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در دیدار با قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان کرمان: به هیچ وجه قابل قبول نیست که بیش از ۴۰ بخش در‌ استان کرمان، دارای حوزه قضایی نباشد و مردم از دسترسی به خدمات قضایی محروم‌ باشند ۱۴۰۲/۰۸/۱۰ – ۱۰:۲۳ 

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی سخنانی در دیدار با قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان کرمان، اظهار کرد: باید از شهید والامقام محور مقاومت حاج قاسم سلیمانی یاد کنیم که این روز‌ها جبهه مقاومت بیش از پیش اثرات مجاهدت‌های او را احساس می‌کند؛ این روز‌ها که فقط ظرف حدود ۲۰ روز بیش از ۴ هزار کودک و بیش از ۳ هزار زن توسط صهیونیست‌ها غاصب به شهادت رسیدند.

دستور رئیس قوه قضاییه به رئیس کل دادگستری استان کرمان برای برآورد کمبود‌های حوزه‌ها و بخش‌های قضایی این استان/ تشریح اهداف سفر به استان کرمان از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای

رئیس عدلیه با اشاره به پهناوری و پراکندگی جمعیت در استان کرمان، خطاب به رئیس کل دادگستری این استان دستور داد برآورد دقیقی در خصوص کمبود‌های حوزه‌ها و بخش‌های مختلف قضایی استان کرمان از بُعد انسانی و تجهیزاتی به ویژه در خصوص موضوعات ثبتی و پزشکی قانونی در اسرع وقت ارائه دهد تا پیرامون رفع این مشکلات و کمبود‌ها اتخاذ تصمیم و عمل کنیم.

رئیس عدلیه: ما فقط گوشه‌هایی از جنایت صهیونیست‌ها را می‌بینیم

رئیس دستگاه قضا گفت: به هیچ وجه قابل قبول نیست که بیش از ۴۰ بخش در استان کرمان، دارای حوزه قضایی نباشد و مردم از دسترسی به خدمات قضایی محروم باشند؛ لذا باید به سرعت این مشکل در راستای تسریع و تسهیل خدمت‌رسانی به مردم رفع شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه با اشاره به قانون شورا‌های حل اختلاف و تاسیس دادگاه‌های صلح گفت: دادگستری استان کرمان برآورد جامع و دقیقی را پیرامون نیاز استان به تعداد دادگاه‌های صلح و همچنین کادر قضایی و اداری این دادگاه‌ها ارائه کند تا بتوانیم در این خصوص نیز تدابیر لازم را اتخاذ کنیم.

رئیس دستگاه قضا بیان داشت: در قانون پیشبینی شده که ظرف پنج سال ۱۰ هزار نیرو جذب شورا‌های حل اختلاف شوند؛ من در همین راستا به مسئولان ذی‌ربط در قوه قضاییه دستور داده‌ام که فرآیند گزینش و آموزش این نیرو‌ها به صورت فوق‌العاده صورت گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای اظهار داشت: من در سِمت‌ها و بخش‌های مختلف قضایی خدمت کرده‌ام و نسبت به زحمات و گرفتاری‌ها و مشکلات کار شما همکاران قضایی اشراف دارم و می‌دانم که توقعات از شما نیز زیاد است؛ با این همه تاکیدم به شما آن است که مراقبت کنید تا هیچگونه لغزشی در مجموعه ما صورت نگیرد؛ همه ما باید در خصوص صیانت از مجموعه و صیانت از فرد فرد کارکنان و صیانت از بستگان نزدیک خودمان، احساس مسئولیت داشته باشیم.

رئیس قوه قضاییه در پایان تاکید کرد: همه کارکنان به ویژه مدیران باید در پیشبرد امور، نظم و انضباط را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند؛ اگر مدیری انضباط نداشته باشد نباید توقع داشته باشد که زیرمجموعه‌اش نظم و انضباط را رعایت کنند.

پیش از سخنان رئیس دستگاه قضا، حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان طی سخنانی گفت: علاوه بر خدمت‌رسانی هشت مجتمع قضایی به مردم در شهر کرمان، ۳۳ حوزه قضایی نیز در ۱۶ شهرستان و ۱۷ بخش استان کرمان فعال هستند.

وی با بیان اینکه روند خروجی پرونده‌ها از دادسراها، دادگاه‌ها و محاکم تجدیدنظر استان کرمان در هفت ماه ابتدایی سال جاری، ۱۴ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد، گفت: در حال حاضر ۹۴ درصد از ابلاغ‌های قضایی استان کرمان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

همچنین در این دیدار نمایندگان قضات، کارکنان اداری، سازمان‌های تابعه قضایی و شورا‌های حل اختلاف، به بیان مطالب و درخواست‌های خود پرداختند.

تشریح اهداف سفر هیئت عالی قضایی به استان کرمان از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ۱۴۰۲/۰۸/۱۰ – ۰۷:۳۴ 

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی سخنانی در بدو ورود به فرودگاه کرمان، با گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدای والامقام و گرانقدر این استان به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: استان کرمان، استانی پهناور و پرظرفیت است و در رتبه اول صادرات غیرنفتی قرار دارد؛ با عنایت به مواهب طبیعی و معدنی که در این استان وجود دارد باید بیش از شرایط موجود از ظرفیت‌های آن بهره گرفت و در همین راستا قوه قضاییه می‌تواند در جهت رفع موانع کسب و کار مردم و افزایش تولید، هم به صورت مستقیم و هم به صورت غیرمستقیم با کمک به دولت، اقدامات مثبت و سازنده‌ای را انجام دهد.

رئیس قوه قضاییه در بیست‌وششمین سفر استانی خود وارد استان کرمان شد

رئیس دستگاه قضا بیان داشت: استان کرمان با عنایت به وسعت و پهناوری زیاد، نیازمند ارائه خدمات بیشتر قضایی، ثبتی و حوزه پزشکی قانونی است و در جریان سفر امروز، در هر سه مقوله فوق‌الذکر جهت ارائه خدمات بیشتر به مردم تدابیری اتخاذ خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: در جریان سفر امروز به استان کرمان، مسئولان قضایی به شهرستان‌ها و نقاط مختلف استان سفر خواهند کرد تا مشکلات مردم را در راستای مرتفع کردن، بررسی و احصاء کنند.

رئیس قوه قضاییه: کرمان رتبه اول صادرات غیرنفتی در کشور را دارد، چیزی که ما امروز بسیار به آن نیاز داریم.

رئیس دستگاه قضا: کرمان نیازمند خدمات بیشتر قضایی، ثبتی و پزشکی قانونی است.

شایان ذکر است رئیس قوه قضاییه در بدو ورود به کرمان از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین «علیدادی سلیمانی» نماینده، ولی فقیه در استان کرمان، «فداکار» استاندار، حجت‌الاسلام والمسلمین «حمیدی» رئیس کل دادگستری کرمان و سایر مقامات استانی مورد استقبال قرار گرفت. 

گفتنی است فرزندان شهید والامقام امان‌الله دارابی به نمایندگی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و مردم استان کرمان، ورود رئیس قوه قضاییه و هیئت همراه را به دیار کریمان و زادگاه شهید حاج قاسم سلیمانی، خیرمقدم گفت. 

درباره نویسنده

15444مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو