سخنگوی دولت: در دولت قبل شاهد از دست رفتن اقتدار جمهوری اسلامی در بعد خارجی بودیم 
چاپ 

سخنگوی دولت: در دولت قبل شاهد از دست رفتن اقتدار جمهوری اسلامی در بعد خارجی بودیم

سخنگوی دولت گفت: در دولت قبل در زمینه سیاست داخلی دیوارکشی بین مردم و دولت و تجملاتی شدن تشریفات و در سیاست خارجی نیز از دست رفتن اقتدار جمهوری اسلامی را شاهد بودیم.

علی بهادری جهرمی در نوزدهمین همایش سراسری دبیران هم‌اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاهی کشور در مشهد مقدس، ضمن تشریح شرایط آغاز به کار دولت سیزدهم، اظهار کرد: طی هشت سال با عنوان راهبرد از بین بردن آثار تحریم، به جای چرخ اقتصاد، چرخ تورم اقتصادی چرخید و نرخ تورم به ۵۹.۳ رسیده بود که این رقم طی ۷۰ سال گذشته ایران فقط در زمان پهلوی (جنگ جهانی دوم) بوده است. 

وی با بیان اینکه طی دهه ۹۰ میانگین تورم، رو به رشد و رشد اقتصادی (درآمد ملی)، صفر بوده است، در حالی‌که سرانه هزینه ملی در همین سال ها رکورددار بود، افزود: نیاز به مسکن سالانه یک میلیون اما تولید مسکن ۳۵۰ هزار و نرخ رشد نقدینگی ۴۰ درصد بود. همچنین در حوزه سلامت شاهد اوج‌گیری کرونا، رکوردار بودن ایران در تلفات روزانه و تعطیلی کار و زندگی مردم بودیم. 

سخنگوی دولت ادامه داد: در حوزه فرهنگ نیز سند ۲۰۳۰ آشکارا مورد اجرا قرار گرفته بود و دوقطبی‌سازی، پرخاشگری، توهین و تمسخر و ناامیدی بیداد می‌کرد. در زمینه سیاست داخلی هم دیوارکشی بین مردم و دولت و تجملاتی شدن تشریفات و در سیاست خارجی نیز از دست رفتن اقتدار جمهوری اسلامی را شاهد بودیم. 

بهادری جهرمی بیان کرد: با این وجود دولت جدید با علم و مسئولیت‌پذیری وارد میدان شد و دو رویکرد مدیریت بحران برای زمینه‌های بحرانی(مانند سلامت، تورم و …) و اقدامات راهبردی بلندمدت برای اصلاحات زیربنایی را در پیش گرفت. 

، وی اضافه کرد: در عرصه اقتصادی با توجه به اینکه نقدینگی کنترل‌ شده و خلق پول دیگر از بانک مرکزی صورت نمی‌گیرد که با کسری بودجه مواجه شویم، حرکت دولت راحت‌تر شده، به گونه‌ای که در عین کاهش فشار مالیاتی بر تولیدکنندگان، درآمد مالیاتی و درآمد فروش نفت افزایش داشته است. 

درباره نویسنده

15455مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو