دادستان کل کشور:وظیفه اصلی ما در دستگاه قضایی رسیدگی عادلانه و اجرای عدالت است  
چاپ 

دادستان کل کشور:وظیفه اصلی ما در دستگاه قضایی رسیدگی عادلانه و اجرای عدالت است 

دادستان کل کشور با بیان اینکه وظیفه اصلی ما در دستگاه قضایی رسیدگی عادلانه و اجرای عدالت است، گفت: نتیجه تمام تلاش همکاران دادسرا و دادگاه در اجرای دقیق و درست احکام صادره است و این موضوع را باید بیش از پیش مورد توجه قرار داد.

به گزارش یمین نیوز به نقل از خبرگزاری میزان –  حجت الاسلام و المسلمین موحدی دادستان کل کشور در جمع‌بندی پایانی بیست و چهارمین همایش سراسری دادستان‌های مراکز استانها، با قدردانی از تلاش‌ها و خدمات صادقانه دادستان‌های سراسر کشور اظهار کرد: یکی از مواردی که بر اجرای درست و دقیق آن تاکید داریم اجرای احکام صادره دادگاه‌ها است.

وی گفت: نتیجه تمام تلاش همکاران دادسرا و دادگاه در اجرای دقیق و درست احکام صادره است و این موضوع را باید بیش از پیش مورد توجه قرار داد.

دادستان کل کشور بیان کرد: در تمام مراحل رسیدگی‌ها باید مراقبت داشت که حقوق اصحاب پرونده به خوبی رعایت شده و اجازه ندهیم حقی از فردی تضییع گردد. وظیفه اصلی ما رسیدگی عادلانه و اجرای عدالت است و این امر محقق نخواهد شد مگر با دقت نظر در تمامی مراحل رسیدگی به پرونده‌های دستگاه قضایی.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی تصریح کرد: باید از این نشست‌ها و جلسات، راهکار‌ها و برنامه‌های کاربردی به دست آورد تا در بهبود کیفیت وظایف محوله اثرگذار باشد.

همچنین اگر لازم باشد باید برای موضوعات مختلف در استان‌ها کارگرو‌های تخصصی شکل بگیرد تا مجموعه عملکرد همکاران ارتقاء یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع انتخابات و اهمیت آن اشاره داشت و گفت: دشمن تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا حس ناامیدی و ناکارآمدی را به مردم عزیز کشورمان القا کند. نباید اجازه داد دشمن به این هدف شوم خود دست یابد و انشالله مانند همیشه انتخابات پرشوری را شاهد خواهیم بود.

دادستان کل کشور در ادامه به اهمیت جهاد تبیین پرداخته و گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده اند و بر آن هم تاکید دارند نباید از جهاد تبیین غافل شد. به لطف نظام جمهوری اسلامی ایران، کشور ما هزاران دستاورد و موفقیت در عرصه‌های مختلف داشته است که باید مسئولان این دستاورد‌های ارزشمند را برای مردم تشریح و تبیین کنند.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی افزود: نسل جوان و نوجوان کشور تشنه آگاهی و شناخت از ارزش‌های انقلاب اسلامی و دستاورد‌های بیشمار آن می‌باشد. باید با تبیین آرمان‌های انقلاب اسلامی و موفقیت‌های آن جوانان و نسل پس از انقلاب را با این قبیل مسائل آشنا کرد.

دادستان کل کشور در بخش پایانی سخنان خود بر اجرای کامل سند تحول تاکید کرد و گفت: سند تحول مسیر فعالیت و کار را برای ما روشن کرده است. همه ما باید این سند تحول را محور کار خود قرار داده و بر اجرای آن تعهد داشته باشیم.

وی با بیان اینکه این سند هم مانند بسیاری از اسناد نیازمند اصلاح و بروزرسانی می‌باشد گفت: معتقد هستیم این سند باید بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و اصلاحات مورد نیاز آن استخراج شده و به ریاست قوه قضاییه تقدیم گردد.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی گفت: سند تحول تکالیف بسیاری را بر دوش دادستان‌ها قرار داده است و باید ضمن انجام تکالیف محوله، کاستی و اصلاحات مورد نیاز را مورد دقت قرار دهیم و حتی اگر نیاز به قانون است که بتوانیم سند تحول را به طور بهتر و کاملتری انجام دهیم می‌توان لایحه قانون مورد نظر را تهیه و در اختیار مقامات مسئول قرار داد.

درباره نویسنده

15449مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو