واکنش نمایندگان استان گلستان در مجلس، به سفر رییس قوه قضاییه به این استان/دستورات قاطع و پیگیرانه رییس قوه قضاییه باعث حل مشکلات پتروشیمی گلستان در مدت زمان کوتاهی شد 
چاپ 

واکنش نمایندگان استان گلستان در مجلس، به سفر رییس قوه قضاییه به این استان/دستورات قاطع و پیگیرانه رییس قوه قضاییه باعث حل مشکلات پتروشیمی گلستان در مدت زمان کوتاهی شد

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس با اشاره به اینکه مشکلات حقوقی و قضایی در پرونده پتروشیمی گلستان یکی از موانعی بود که جلوی پیشرفت آن را گرفته بود، گفت: دستورات قاطع و پیگیرانه رییس قوه قضاییه باعث شد این مشکل در مدت زمان کوتاهی حل شده و موجبات شادمانی و امیدواری مردم که سرمایه‌های اجتماعی نظام هستند، را فراهم کند. 

به گزارش یمین نیوز به نقل از خبرگزاری میزان_ حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در طول تصدی در منصب ریاست قوه قضاییه ۲ مرتبه به استان گلستان سفر کرده است.

۲۶ آذرماه سال ۱۴۰۰ در اولین سفر رئیس دستگاه قضا به استان گلستان، موضوعات و مسائل موجود در استان گلستان از جمله «خلیج گرگان»، «پتروشیمی گلستان»، «روستای زیارت»، «منطقه آشوراده»، «پرونده موج‌های آبی گنبد کاووس» توسط مسئولان قضایی مورد بررسی قرار گرفت و دستوراتی در خصوص رفع مشکلات آن‌ها صادر شد.

 یکی از موضوعاتی که در این سفر مورد تاکید رئیس قوه قضاییه بود، جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیر مجاز در روستای زیارت بود که با اقدامات دادگستری استان و استقرار گیت ورودی در مسیر ورودی روستا، جلوی ساخت و ساز‌های غیر مجاز در این روستا گرفته شد.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در این سفر در خصوص پرونده کثیرالشاکی «پتروشیمی گلستان» دستور داد تا این موضوع به صورت ویژه بررسی شود و در همین زمینه هم اختیاراتی به دادگستری استان گلستان برای پیگیری پرونده داده شد. 

با پیگیری با اقدامات دادگستری استان پس از ۱۶ سال از راکد بودن پتروشیمی گلستان، مشکلات حقوقی این پروژه رفع شد و هلدینگ خلیج فارس به عنوان پیمانکار جدید مسئولیت اجرای این پروژه را برعهده گرفت.

پس از گذشته کمتر از ۲ سال، روز پنجشنبه (۲۶ مرداد ماه)، رییس قوه قضاییه برای پیگیری مصوبات سفر قبل برای دومین بار به استان گلستان سفر کرد و در جریان این سفر با اقشار مختلف استان و سهامداران پتروشیمی گلستان دیدار و به مشکلات چند واحد تولیدی به صورت ویدیو کنفرانس رسیدگی کرد.

سفر رئیس قوه قضاییه به استان گلستان نتایج و آثار مثبت زیادی برای این استان به همراه داشت. نمایندگان مجلس این استان این سفر را مثبت و به نفع مردم ارزیابی کردند.

 نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس: دستورات قاطع و پیگیرانه رییس قوه قضاییه باعث شد مشکلات پتروشیمی گلستان در مدت زمان کوتاهی حل شود

 نماینده گرگان در مجلس: رییس قوه قضاییه نشان داده با تمام وجود خواهان رفع مشکلات مردم است 

رمضانعلی سنگدوینی، نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به سفر اخیر رییس قوه قضاییه به استان گلستان بیان کرد: در سفر اول آقای اژه‌ای در آذرماه ۱۴۰۰ درخواست رسیدگی به مشکلات پتروشیمی گلستان و سهامداران آن مطرح شد. 

وی با اشاره به اینکه در آن زمان، بیش از ۱۴ سال از کلنگ زنی پتروشیمی گلستان می‌گذشت و پروژه همچنان معطل مانده بود، افزود: در سفر نخست رییس قوه قضاییه به استان گلستان، همه مسئولان استانی از نماینده، ولی فقیه گرفته تا استاندار و رییس کل دادگستری همگی به اتفاق خواستار رفع این مشکل شدند. 

سنگدوینی با اشاره به اینکه مشکلات حقوقی و قضایی در پرونده پتروشیمی گلستان یکی از موانعی بود که جلوی پیشرفت آن را گرفته بود، گفت: دستورات قاطع و پیگیرانه رییس قوه قضاییه باعث شد این مشکل در مدت زمان کوتاهی حل شده و موجبات شادمانی و امیدواری مردم که سرمایه‌های نظام هستند، را فراهم کند. 

وی با اشاره به دستورات ارزشمند رییس قوه قضاییه برای لایروبی خلیج گرگان گفت: رییس قوه قضاییه در این سفر، دیداری با ائمه جمعه، طلاب و روحانیان استان نیز داشتند که در این جلسه هزار نفر حضور پیدا کرده بودند. ایشان در جلسه شورای قضایی نیز حاضر شده و دستورات ویژه‌ای برای رفع مشکلات پرونده‌های مرتبط داشتند. 

نماینده مردم گرگان و آق قلا با بیان اینکه مخلصانه و از ته دل از رییس قوه قضاییه تشکر می‌کنم، افزود: آقای محسنی اژه‌ای آذرماه ۱۴۰۰ در سفر اول خود در شورای اداری استان گلستان به رییس دادگستری استان اعلام کردند، تمام اختیارات لازم را به شما تفویض می‌کنم تا این پرونده را به ثمر برسانید؛ این بیانات بسیار ارزشمند و کارگشا بود و نشان داد، رییس قوه قضاییه با تمام وجود خواهان رفع مشکلات مردم است.

 نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس: دستورات قاطع و پیگیرانه رییس قوه قضاییه باعث شد مشکلات پتروشیمی گلستان در مدت زمان کوتاهی حل شود

نماینده گرگان در مجلس: سفر‌های رییس قوه قضاییه به استان‌های مختلف موجب عمق بخشی ارتباط و پیوند بین مردم و مسئولان شده است 

غلامرضا منتظری، نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به سفر اخیر رئیس قوه قضاییه به استان گلستان گفت: باید از سفر‌های رسمی و غیر رسمی رییس قوه قضاییه به استان‌های مختلف که موجب عمق بخشی ارتباط و پیوند بین مردم و مسئولان شده است، تشکر کنم. 

وی در ادامه افزود: ادامه این سفر‌های استانی از سوی رئیس دستگاه قضا، ضریب امیدواری مردم را به بیشتر می‌کند.

این نماینده مجلس عنوان کرد: در سفر اول رئیس قوه قضاییه در سال ۱۴۰۰ به استان گلستان به ایشان عرض کردم، مشکلات پتروشیمی گلستان مانند استخوانی در گلوی مردم گیر کرده است و بیش از ۹۰ هزار سهامدار بلاتکلیف هستند؛ که ایشان پرسیدند مشکلات این واحد پتروشمی چیست، گفتم مشکل حقوقی دارد. در آن زمان، هیچکس فکرش را نمی‌کرد، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای برای رفع این مشکل، آن دستورات و تفویض اختیارات بجا را به رییس کل دادگستری استان گلستان داشته باشند.

منتظری اضافه کرد: با پیگیری‌های قاطع و مجدانه‌ای که از سوی دستگاه قضایی استان گلستان و مجمع نمایندگان و استانداری انجام شد، گام‌های اولیه برداشته شد و حدود ۶-۷ ماه طول کشید تا کار‌ها جلو بیفتد و در سفر رئیس جمهور به استان نیز دستورات خوبی داده شد و کار‌ها با سرعت بیشتری انجام شد.

 وی افزود: گام بعدی یافتن سرمایه گذار مطمئن برای پتروشیمی گلستان بود تا خدایی ناکرده مشکلات پیش آمده مجددا تکرار نشوند، با پیگیری‌های مختلف و کمک‌های دادگستری استان گلستان و سایر مقامات استان، هلدینگ خلیج فارس که یکی از بزرگترین هلدینگ‌ها در زمینه سرمایه گذاری در پتروشیمی است، سرمایه گذاری در این مجتمع را پذیرفت. 

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی گفت: در سفر دوم رئیس دستگاه قضا، گام بلندتر و مهمتر برداشته شد و ایشان در جمع مردم این خبر خوش را اعلام کردند که موانع حقوقی پیش روی پتروشیمی گلستان برداشته شده است که موجی از خوشحالی برای مردم ایجاد کرد. در این سفر بنا شد، مردم شاهد آغاز فاز اجرایی این پروژه باشند. 

وی تاکید کرد: پیگیری مشکلات پتروشیمی گلستان یک اقدام بسیار ارزشمند از سوی رئیس دستگاه قضا بود که سفر ایشان به استان را بسیار پربرکت کرد و موجب شد یکی از مشکلات قدیمی و کهنه مردم استان با تدبیر و اقدامات مناسب مرتفع شود.

 نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس: دستورات قاطع و پیگیرانه رییس قوه قضاییه باعث شد مشکلات پتروشیمی گلستان در مدت زمان کوتاهی حل شود

نماینده علی آباد در مجلس: بازدید مسئولان قضایی از واحد‌های تولیدی راکد به علاوه بر رفع مشکلات آن‌ها موجب پشتیبانی از تولید می‌شود 

رحمت الله نوروزی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به سفر اخیر رییس قوه قضاییه به استان گلستان، اظهار کرد: رئیس قوه قضاییه در سفر اول خود که آذرماه سال ۱۴۰۰ انجام شد، دستور دادند مسائل پتروشیمی استان گلستان که از سال ۸۵ کلنگ آن به زمین خورده بود، حل شود که اقدامات مهم و زیادیاز آن زمان در دستور کار دادگستری استان قرار گرفت. 

وی افزود: با دستور آقای محسنی اژه‌ای برای رفع مشکلات حقوقی پروژه پتروشیمی گلستان و تعیین هلدینگ خلیج فارس به عنوان سهامدار عمده آن، اخیرا پیگیری‌ها منتج به نتیجه شده و گام‌های خوبی برای رفع این مشکل ۱۶ ساله برای مردم استان برداشته شده که موجب شادی مردم شده است. 

نوروزی با اشاره به دستورات رئیس قوه قضاییه برای رفع مشکلات منطقه گردشگری آشوراده نیز توضیح داد: این دستور و پیگیری‌های رئیس عدلیه در خصوص آشوراده نیز از نکات حائز اهمیت این سفر بود چراکه معتقد هستیم، آشوراده بخاطر شرایط آب و هوایی معتدلی که دارد بهتر از کیش و قشم می‌تواند جذب گردشگر داشته و به رونق اقتصادی کل استان کمک کند. 

نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رئیس قوه قضاییه، در این سفر دستوراتی برای رسیدگی به وضعیت و مخاطرات خلیج گرگان نیز داشتند، که این مورد نیز از نکات مهم و ارزشمند این سفر است که حتما برکاتی برای مردم این استان به دنبال خواهد داشت. 

وی با بیان اینکه دادستان کل کشور به نیابت از رئیس قوه قضاییه از ۴ کارخانه و واحد تولیدی در شهرستان علی آباد بازدید کرد، گفت: بازدید مسئولان بلندپایه قضایی از واحد‌های تولیدی راکد ونیمه راکد در استان‌های مختلف کشور که در پی سفر‌های استانی رئیس قوه قضاییه انجام می‌شود، علاوه بر رفع مشکلات این واحد‌ها موجب پویایی و بالندگی اقتصاد کشور، حمایت از نیروی انسانی، پشتیبانی از تولید و به تبع آن، باعث کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی و رشد اقتصادی استان‌ها و کشور می‌شود که جای تقدیر و تشکر دارد. 

درباره نویسنده

15456مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو