فرمانده انتظامی استان خبرداد: کاهش ۳۳ درصدی نزاع در کردستان 
چاپ 

فرمانده انتظامی استان خبرداد: کاهش ۳۳ درصدی نزاع در کردستان

فرمانده انتظامی کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۲ فقره نزاع دسته‌جمعی در استان اتفاق افتاد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۳ درصد کمتر است

به گزارش خبرنگار یمین نیوز ، سردار علی آزادی روز شنبه در نشست خبری اظهار کرد: امسال در همین مدت، آمار نزاع فردی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ درصد افزایش داشت.

وی با بیان اینکه ۴۴ درصد جرایم در مرکز استان روی می‌دهد، افزود: هشت درصد جرایم در سقز، هشت درصد مریوان، ۶ درصد بانه، کامیاران، بیجار و دهگلان چهار درصد و یک درصد در سروآباد اتفاق می افتد.

فرمانده انتظامی کردستان ۵۵ درصد جرم سرقت را مربوط به سنندج اعلام کرد و ادامه داد: بعد از سنندج بیشترین آن با ۱۱ درصد مربوط به سقز و ۹ درصد قروه است.

سردار آزادی با بیان اینکه هفت دهم درصد کشور در کردستان روی می دهد، یادآور شد: استان کردستان در این زمینه، رتبه ۱۶ تا ۱۷ کشور را دارد، در حالیکه استان فقط ۲.۱ درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهد.

وی اضافه کرد: طبق آمار بدست آمده، ۳۶ درصد اتفاقات تصادفات، ۲۲ درصد سرقت، ۹ درصد نزاع، سه درصد مفاسد و سه درصد جرایم سایبری است.

فرمانده انتظامی کردستان، آمار سرقت را نسبت به سال قبل یک درصد کاهش اعلام کرد که ۵۸ درصد آن منجر به کشف شده است و افزود: امسال جرایم سایبری هم نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۸ درصد کمتر است.

سردار آزادی با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد جرایم سایبری کشف می شود، یادآور شد: ۷۲ درصد جرایم سایبری مالی، ۱۴ درصد اخلاقی و ۱۴ درصد مابقی نیز مربوط به سایر جرایم است.

کشف ۴۲۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر 

وی در ادامه اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۴۲۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شده است و در همین رابطه هزار و ۵۰۰ نفر دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی کردستان با اشاره به اینکه در همین مدت ۸۵۰ معتاد متجاهر در استان دستگیر و تحویل کمپ های اجباری شدند، ادامه داد: امسال ۲۱ میلیارد تومان کالای قاچاق نیز کشف و ضبط شد.

استقرار قرارگاه اربعین نیروی انتطامی در مرز باشماق، کاهش ۱۴ درصدی تصادفات منجر به مرگ، ارجاع چهار هزار و ۸۰۰ فقره پرونده به مراکز مشاوره مستقر در کلانتری‌ها و منجر به سازش شدن ۸۵ درصد این پرونده‌ها از دیگر مواردی بود که سردار آزادی به آن اشاره کرد.

یکی از شهروندان سنندجی به دلیل نداشتن تخلف در بازه زمانی ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین، برنده یک دستگاه موتورسیکلت شد که بعد از این نشست به وی اهدا شد.

درباره نویسنده

15456مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو