سخنگوی دولت: مردم می‌دانند، دولت بدون اطلاع آن‌ها، کاری نمی‌کند  
چاپ 

سخنگوی دولت: مردم می‌دانند، دولت بدون اطلاع آن‌ها، کاری نمی‌کند 

سخنگوی دولت با بیان اینکه در حوزه سرمایه اجتماعی، مردم شروع به اعتماد کردن کرده‌اند، گفت: مردم متوجه شده‌اند که دولت کاری نمی‌کند مگر اینکه قبل از آن با مردم آن را در میان گذاشته است. اینکه این جامعه آسیب‌دیده از اقتصاد، سیاست خارجی و نحوه تعامل با مردم را بتوانیم سیر درمانش را سریع‌تر طی کنیم، منوط به این است که بتوانیم در حوزه افکار عمومی و رسانه بهتر این جامعه را همراه کنیم.

به گزارش یمین نیوز به نقل از ایسنا، علی بهادری جهرمی صبح امروز (دوشنبه ۱۶ مرداد) در سخنرانی خود به مناسبت روز خبرنگار در آیین گرامیداشت مقام راویان سلامت در دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی با گرامیداشت یاد شهدای خبرنگار، اظهار کرد: برداشتن گره‌ها و مشکلات از پیش روی آن‌ها که از ابتدای دولت هم در دستور کار بوده و هست و گام‌هایی برداشته شده و خیلی از مسائل هم نیازمند پیگیری است.

وی ادامه داد: در ایام اخیر که جامعه ما دچار بیماری‌هایی به ویژه در حوزه‌های اقتصادی است، همکاری جمعی کسانی که دلسوز حل این بیماری هستند اهمیت دارد. در آغاز فعالیت دولت سیزدهم در شهریور ۱۴۰۰، اوج شیوع ویروس کرونا بود و ما روزانه ۷۰۹ نفر کشته شده کرونایی داشتیم. مشابه همین را در حوزه سرمایه اجتماعی هم داشتیم و مردم اعتماد خود را از دست داده بودند.

سخنگوی دولت یادآور شد: من وقتی سخنگوی دولت شدم آن‌ها که پیش از من بودند به شوخی می‌گفتند که مردم هم شما را باور نخواهند کرد و هر چیزی را که تکذیب کنید مردم خواهند گفت که حتما اتفاق خواهد افتاد؛ این فضای تحمیلی به دولت بود.

وی اضافه کرد: در حوزه اقتصادی هم تورم مزمن چندین ساله که جان اقتصاد را گرفته و توانش مضمحل شده بود وجود داشت. در حوزه بین‌الملل همه تخم‌مرغ‌ها در یک سبد گذاشته شده بود و این سبد هم از بین رفته بود. در چنین فضایی دولت سیزدهم شروع به بازسازی حوزه‌های اقتصادی، سرمایه اجتماعی، سلامت و حوزه بین‌الملل کرد.

بهادری جهرمی در ادامه بیان کرد: در حوزه سلامت شما همین الان دارید نتایجش را می‌بینید و یا در حوزه بین‌الملل آثار طراحی‌ها و بازطراحی‌های جدید را کم کم می‌بینید. ما پرونده‌های بزرگ شکست خورده کرسنت را توانستیم در این دو سال در دستور رسیدگی قرار دهیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: با وجود اینکه سال گذشته با بهره‌گیری از نقاط ضعف درونی ما، اغتشاشاتی طراحی شد تا بتوان اقدامات بین‌المللی را روی آن سوار کرد اما نتوانستند اقدامات جدی بین‌المللی را روی آن سوار کنند چون در حوزه دیپلماسی فعالیت‌ها جدیدی طراحی و رویکردهای خوبی اتخاذ شده بود. فعالیت‌های منطقه‌ای و حوزه خلیج فارس را هم دیده‌اید یا عضویت در سازمان‌هایی مثل شانگهای که دروازه جدیدی را باز می‌کند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه در حوزه سرمایه اجتماعی، مردم شروع به اعتماد کردن کرده‌اند، اظهار کرد: مردم متوجه شده‌اند که دولت کاری نمی‌کند مگر اینکه قبل از آن با مردم آن را در میان گذاشته است. ما داریم یک به یک بازگشت به مسیر درمان را می‌بینیم. اینکه این جامعه آسیب‌دیده از اقتصاد، سیاست خارجی و نحوه تعامل با مردم را بتوانیم سیر درمانش را سریع‌تر طی کنیم منوط به این است که بتوانیم در حوزه افکار عمومی و رسانه هم بهتر این جامعه را همراه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه کسی که دلش برای درمان درد می‌تپد سعی می‌کند که بیمار و خانواده و محیط را با خود همراه و امیدآفرینی کند، افزود: کسی هم که به دنبال تشدید بیماری و مشکل است پیاپی نقطه ضعف را بازگو و تیرگی و تاریکی و ناامیدی را بیان می‌کند.

درباره نویسنده

15459مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو