اسماعیلی: قانون اساسی نشانه‌ای از مترقی‌بودن اندیشه شهید بهشتی است  
چاپ 

اسماعیلی: قانون اساسی نشانه‌ای از مترقی‌بودن اندیشه شهید بهشتی است 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شهید بهشتی حزب تشکیل نداد که با همفکران خود قدرت را قبضه کنند بلکه کاری منسجم برای مترقی‌کردن نظام انجام داد.

به گزارش یمین نیوز به نقل از ایسنا، محمدمهدی اسماعیلی در نخستین «همایش بین‌المللی شهدای ترور انقلاب اسلامی» گفت: تربیت نیروی انسانی برای انقلاب اولین ویژگی شهید بهشتی بود و دومین اقدام مهم او، تاسیس یک حزب سیاسی منسجم باوجود اختلافات درونی در روزهای ابتدایی پس از انقلاب بود. حزب در اندیشه شهید بهشتی، تلاش برای کسب قدرت نبود بلکه تلاش منسجم برای تربیت نیروی انسانی و برپایی حق بود.

وی افزود: تربیت کارگزاران برجسته برای انقلاب اسلامی محصول کار مدبرانه‌ای بود که شهید بهشتی سال‌ها قبل از انقلاب شروع کرده بود. آیت‌الله بهشتی نیروهای انقلاب را منسجم کرد و تنها به تشکیل حزب اکتفا نکرد. تلاش او برای کسب قدرت نبود بلکه برای حاکمیت دین بود.

اسماعیلی با بیان اینکه قانون اساسی جمهوری اسلامی، بالاترین نشانه مترقی‌بودن اندیشه شهید بهشتی است، ادامه داد: شهید بهشتی حزب جمهوری اسلامی را تشکیل نداد که با همفکران خود قدرت را قبضه کنند بلکه کاری منسجم در جهت مترقی کردن نظام انجام داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: دانشگاهیان ما در زمان پیروزی انقلاب ۱۵۰ هزار نفر و میزان سواد جامعه ۵۴ درصد بود. بسیاری از بانوان به دلیل شرایط دوران پهلوی وارد سیستم آموزشی نمی‌شدند اما در زمان حاضر نزدیک به چهار میلیون دانشجوی فعال داریم و در رده کشورهای درجه‌یک در زمینه توسعه انسانی قرار گرفتیم و بیسوادی تقریبا ریشه کن شده است.

وی گفت: باید از شهید بهشتی سرمشق بگیریم که متشرعی به تمام معنا بود. حضور در غرب به او عمق و وسعت بینش داده بود و او شخصیتی نبود که متحیر پیشرفت‌های غرب شود.

درباره نویسنده

15455مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو