وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در نشان دادن چهره درست از ایران نقش مهمی دارد 
چاپ 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در نشان دادن چهره درست از ایران نقش مهمی دارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به وظیفه مهم سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در نشان دادن چهره درست از ایران در جامعه بین‌المللی گفت: اگر در این‌ جنگ فرهنگی بخواهیم موفق باشیم باید مجاهدان حوزه فرهنگی را تجهیز کنیم، به همین منظور یاز است سازمان فرهنگ و ارتباطات با عقبه علمی و پژوهشی و حضور افراد متخصص ماموریت مهمی که امروز در نشان دادن چهره درست از ایران دارد به خوبی بهره ببرد.

به گزارش یمین نیوز به نقل از ایسنا، محمدمهدی اسماعیلی -وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی- در مراسم آیین گرامیداشت پژوهش و پژوهشگران که در حسینیه الزهرا سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد با بیان اینکه در هفته پژوهش وزارت‌خانه متبوع بیشترین قرابت را با این مفهوم داشته است، اظهار کرد: علاوه بر پژوهشگاه  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که خود باید مطالعات خوب بین‌المللی فرهنگی داشته باشد در سایر بخش‌ها نیز به صورت غیرمتمرکز ساختارهای پژوهشی داریم.

وی ادامه داد: سازمان فرهنگ هم به واسطه ماموریت‌های مهمی که دارد در طول سال‌های فعالیت خود تلاش کرده در این مسیر حرکت کند، این سازمان سعی داشته تصویر درستی از جمهوری اسلامی در مسائل فرهنگی نشان دهد، اساسا این سازمان شکل گرفته است که فعالیت‌های مختلف فرهنگی جمهوری اسلامی ایران را به صورت متمرکز نظم دهد، از این رو نهادهای فرهنگی در حوزه بین‌الملل عضو شورای عالی این سازمان هستند، هدف این است که در این سازمان آن فکر مشترک شکل بگیرد تا در یک گام واحد حرکت کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: نگاه ما به سازمان فرهنگ همین نگاه مثبت است و آقای رییس جمهور نیز در جلسات متعدد این موضوع را به بنده و دیگر اعضای دولت گوش زد می‌کنند و معتقدند که از ظرفیت سازمان فرهنگ استفاده خوبی را باید داشته باشیم، در همین اتفاقات اخیر کشور آقای رییس جمهور دستور دادند که در کنار وزارت امورخارجه؛ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز در نشان دادن‌ چهره درست ایران کمک کنند.

اسماعیلی بیان کرد: امروز پیش از هر زمان دیگری ما به داشتن تشکیلات قدرتمند در حوزه فرهنگی در بخش بین‌الملل نیازمند هستیم، این نگاه اگر در گذشته هم بوده اما الان بیش از گذشته این نیاز حس می‌شود، این جنگ فرهنگی و رسانه‌ای گسترده‌ای که امروز حاکم شده است به ابزاری نیاز دارد که عقبه فرهنگی و ابزار مقابله نرم با آن یک ضرورت است. ما عقبه قدرتمندی در این راستا داریم، انقلاب ما فرهنگی بود، انقلاب اسلامی ادبیات جدیدی مربوط به انقلاب‌ها درست کرد و نشان داد عوامل فرهنگی می‌توانند انقلابی را شکل دهند. 

وی افزود: در جنگ فرهنگی امروز باید از این عقبه انقلاب استفاده کنیم و این اتفاق حاصل نخواهد شد مگر با کارهای فرهنگی که متناسب با زمان باشد. تصویری که امروز در تحولات نظام بین‌المللی شاهد هستیم حتما بیانگر این است که در حوزه تحلیل اتفاقات توجه ویژه‌ای باید داشته باشیم که این نیازمند پژوهش‌های خوب برای عمل به هنگام است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: ما از بزار مهمی در این حوزه برخوردار هستیم که نیروی انسانی است، سازمان فرهنگ به خاطر منابع انسانی فرهیخته می‌تواند در بخش‌های مختلف ما را یاری کند. ما در این سازمان از غنای لازم برخوردار هستیم، تاریخ شفاهی و تجربه نگاری رایزنان‌ها گنجینه ارزشمندی است و سازمان باید به نحوه احسن از آن استفاده کند، نیاز است سازمان فرهنگ و ارتباطات با عقبه علمی و پژوهشی و حضور افراد متخصص ماموریت مهمی که امروز در نشان دادن چهره درست از ایران دارد به خوبی بهره ببرد.

اسماعیلی اضافه کرد: کشورهای رقیب بیشماری در حوزه‌های فرهنگی هزینه می‌کنند، در جلسه دولت هم این موضوع را مطرح کردیم‌ و گفتیم اگر در این‌ جنگ فرهنگی بخواهیم موفق باشیم باید مجاهدان حوزه فرهنگی را تجهیز کنیم، تلاش ما براین است که در افق پنج ساله برنامه هفتم توسعه این جانمایی را داشته باشیم، به هرحال تجهیز حداقلی افسران فرهنگی ما یک ضرورت است.

به گفته وی در حوزه پژوهش، کارکردهای فرهنگی و مسئولیت‌های اجرایی باید دست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را باز کرد و در دولت به این موضوع اهتمام وجود دارد.

درباره نویسنده

15449مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو