رئیس جمهور در نشست خبری عنوان کرد؛ مسئول مبارزه با فساد را در هر دستگاهی مسئول همان دستگاه می‌دانیم/ رفع کسری بودجه بدون استقراض از بانک مرکزی و خلق پول 
چاپ 

رئیس جمهور در نشست خبری عنوان کرد؛ مسئول مبارزه با فساد را در هر دستگاهی مسئول همان دستگاه می‌دانیم/ رفع کسری بودجه بدون استقراض از بانک مرکزی و خلق پول

رئیس جمهور یکی از رویکردهای مهم دولت را فسادستیزی دانست و گفت: وظیفه ضدیت با فساد در هر سازمانی اول از همه باید با خود همان سازمان باشد.

به گزارش یمین نیوز به نقل از خبرگزاری میزان – نشست خبری آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی «رئیس جمهور» با اصحاب رسانه‌های داخلی و بین المللی آغاز شد.

اولین نشست خبری آیت‌الله رئیسی ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ با حضور ۳۸۰ نماینده از «۲۰۱ رسانه داخلی و خارجی»؛ به تفکیک ۱۹۸ نماینده از «۸۸ رسانه داخلی» و ۱۸۲ نماینده از «۱۱۳ رسانه خارجی» برگزار شد.

رئیس‌جمهور در ابتدای این نشست ضمن تشکر از مردم برای همراهی با دولت در یکسال گذشته گفت: ما بنا داریم تغییر رویکرد‌هایی را در کشور داشته باشیم، اولین تغییر رویکردی که بر آن تاکید کردیم که باید اتفاق بیفتد با مردم بودن است و حضور در تمام استان‌های کشور و حضور در مجامع مختلف در همین راستا بوده است.

وی با بیان اینکه مدیریت میدانی با مدیریت کارتابلی تفاوت زیادی دارد ادامه داد: برخی که ملامت می‌کردند که حضور شما در بین مردم به چه دلیل است، فکر می‌کنم تجربه این حضور را نداشتند و لذت این حضور را نچشیده‌اند.

رئیس جمهور یکی از رویکردهای مهم دولت را ستیز با فساد دانست و گفت: مواردی بودند که حتی فساد هم نبوده و در حد تخلف ‌های کوچک بوده، اما خیلی زود با آن‌ها مقابله شده است. البته وظیفه ضدیت با فساد در هر سازمانی اول از همه با خود همان سازمان و دولتمردان باید باشد. یک مورد اخذ رشوه در یک دستگاهی گزارش شده که خود دولت دنبال کرده و تحویل دستگاه قضایی داده است.

آیت الله رئیسی مساله کرونا و کمبود واکسن را یکی از مشکلات اصلی کشور در هنگام تحویل دولت دانست و تصریح کرد: کرونا کسب و کارها را تعطیل کرده بود، مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شده بود اما از ابتدای امسال خیلی از این مسائل حل شد.

رئیس جمهور تورم شهریور ۱۴۰۰ را نزدیک به ۶۰ درصد عنوان کرد و گفت: کسری بودجه بالایی وجود داشت که هم آثار تورمی داشت و هم مشکلات دیگر به وجود می‌آورد اما کسری بودجه بدون استقراض از بانک مرکزی و خلق پول حل شد.

آیت الله رئیسی ضمن بیان این نکته که اگر معلوم شود تصمیم درست است نباید به‌‌دلیل کم‌شدن محبوبیت و رای از آن گذر کرد گفت: اصلاحات اقتصادی در اردیبهشت تورم ۱۲ درصدی ایجاد کرد اما این تورم در مرداد به ۲ درصد کاهش پیدا کرد.

وی ادامه داد: با فعال شدن فروش نفت و جلوگیری از فرارهای مالیاتی و نیز درآمدهایی که در قانون آورده شده است درآمد را افزایش دادیم و تا الان پرداخت حقوق و دستمزدها و یارانه‌ها یک روز تاخیر نداشته است.

رئیس‌جمهور در ادامه از تسویه ۵۶ هزار میلیارد تومان بدهی دولت گذشته خبر داد و گفت: یه طور متوسط ماهانه ۱۳ هزار میلیارد بدهی دولت پیشین را در کنار حقوق تسویه می‌کنیم و تا آخر دولت هم باید ماهانه اوراقی که سررسید می‌شود را پرداخت کنیم.

رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالی در رابطه با پایان پروژه آواربرداری و چالش های معیشتی مردم گفت: به شکل دقیق و روزانه از شرایط مردم باخبر هستم و برای رفع فقر مطلق برنامه داریم و آینده را برای وضعیت معیشتی و تولید کشور روشن می‌بینیم.

وی از ۵میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی نیز خبر داد و عنوان کرد: بانک‌ها را در جهت هدایت نقدینگی فعال کردیم و ۱۹ میلیارد دلار هم در این بخش سرمایه‌گذاری شده است.

آیت الله رئیسی همچنین در پاسخ به سوالی در رابطه با راه اندازی گشت ارشاد مدیران گفت: گشت ارشاد مدیران زیر نظر بازرسی ریاست جمهوری تشکیل شده و به دستگاه‌های مختلف سرکشی می‌کند و بررخی تخلفات به محض گزارش نتیجه، برکناری فرد را در حد مدیرکل و حتی معاون وزیر به دنبال داشته است.

آیت الله رئیسی در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری شین‌هوآ چین گفت: ما بنای تعادل در ارتباط با همه کشورها را داریم و این تعادل و توازن همواره در دستور کار ما در سیاست خارجی به ویژه نسبت به کشورهای همسایه و کشورهای دوست قرار دارد، به هیچ عنوان ارتباط با کشور چین را متاثر از مسائل بین‌المللی و دیگر مسائل قرار نمی‌دهیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره برخی زیاده‌خواهی رژیم صهیونیستی درباره برنامه‌ هسته‌ای ایران و واکنش جمهوری اسلامی در این زمینه بابیان اینکه سلاح هسته‌ای در دکترین جمهوری اسلامی جایی ندارد گفت: رژیم صهیونیستی از ابتدا هم نمی‌خواست ایران به این دانش دست باید اما امروز برخلاف اراده آنها و مستکبرین این دانش بومی شده و نمی‌توان آن را از ایران گرفت.

رئیس جمهور ادمه داد: رژیم صهیونیستی اگر تصمیمی علیه ایران بگیرد، مهلتی برای اقدام ندارد و فاصله بین این تصمیم و اقدام نشان می‌دهد که از این رژیم چیزی می‌ماند یا نه.

رئیس جمهور در پاسخ به سوالی در رابطه با کیفیت اینترنت گفت: با اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم ۱.۵ میلیون خانواده یا محیط کسب و کار تاکنون دسترسی به فیبر نوری پیدا کرده‌اند و تا پایان دولت ۲۰ میلیون محیط کاری و خانواده به فیبر نوری دسترسی پیدا می‌کنند که سرعت اینترنت را حداقل ۱۰ برابر می‌کند.

رئیس دولت سیزدهم همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فرانسه درباره رویکرد خنثی سازی و رفع تحریم از تشکیل قرارگاهی با مسئولیت معاون اول برای خنثی سازی تحریم‌ها خبر داد و تاکید کرد: رفع تحریم‌ها را هم با وزارت خارجه و از طریق مذاکرات دنبال می کنیم.

رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که آیا حاضر است در جریان سفر به نیویورک با بایدن ملاقات کند یا به صورت غیررسمی به بایدن سلام کند یا با او دست بدهد؟ نیز گفت: من در نشست قبلی در پاسخ به سوال مشابه گفتم خیر. باز هم خیر را تکرار می‌کنم، هیچ فایده‌ای مترتب بر ملاقات ما و ایشان نیست، نه برای ملت ایران و نه برای ما و نه برای منافع ملت بزرگ ایران، برنامه‌ای هم برای این ملاقات وجود ندارد و نخواهد داشت.

آیت الله رئیسی در پایان چهارمولفه مدنظر جمهوری اسلامی ایران درباره توافق را تضمین‌های اطمینان‌آور، راستی‌آزمایی عینی و عملی نسبت به رفع تحریم‌ها، رفع تحریم‌ها به صورت معنادار و پایدار و بسته شدن ادعاهای سیاسی در رابطه با پادمان عنوان کرد.

درباره نویسنده

15474مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو