اولین میکروکار برقی ایرانی با نام اکسیژن معرفی شد  
چاپ 

اولین میکروکار برقی ایرانی با نام اکسیژن معرفی شد 

در نمایشگاه تحول صنعت خودرو علاوه بر محصولات خودروسازان بزرگ کشور، خودروهای دیگری هم به نمایش درآمده است که یکی از آن‌ها میکروکار یا خودروی شهری کوچکی بنام اکسیژن است.

اولین میکروکار برقی ایرانی با نام اکسیژن معرفی شد

به گزارش مس پرس به نقل از چرخان،  این خودرو که محصول شرکت خودروسازان جنوب است، به‌عنوان اولین خودروی برقی ایرانی در حال طی کردن مراحل شماره‌گذاری است. هرچند این خودرو برای اولین بار در اسفند سال ۱۴۰۰ رونمایی شده بود اما حالا آمده عرضه به بازار شده است. اکسیژن که با الهام از خودروی اسمارت فورتو طراحی شده، برای استفاده‌های شهری در نظر گرفته شده است.
اکسیژن به یک موتور برقی با ۲۰ اسب بخار قدرت مجهز است که امکان رسیدن به حداکثر سرعت ۸۵ کیلومتر بر ساعت را فراهم می‌کند. این موتور توسط یک باطری لیتیوم یونی ۱۷ کیلووات ساعتی تغذیه می‌شود و با هر بار شارژ کامل امکان پیمودن تا ۲۲۰ کیلومتر را فراهم می‌کند. طول عمر این باطری‌ها هم هشت سال تخمین زده شده است. گفته شده بیش از ۸۰% قطعات به کار رفته در اکسیژن، داخلی سازی شده و فقط قطعات مربوط به قوای محرکه و باتری از خارج تأمین می‌شود. این خودرو از امکاناتی مانند سیستم تهویه مطبوع دستی، قفل مرکزی، پاور ویندوز و ناوبری بهره می‌برد و امکان اتصال گوشی هوشمند را هم خواهد داشت.

اکسیژن برای دو سرنشین با قامت ۱۹۰ سانتیمتر و وزن ۱۲۰ کیلوگرم طراحی و ساخته شده است. این خودرو می‌تواند مجموعاً تا ۳۵۰ کیلوگرم بار و سرنشین را حمل کند. اکسیژن با تنها ۲٫۶ متر طول و ۱٫۵ متر عرض، خودروی بسیار کوچکی است و امکان پارک عمودی آن‌هم وجود خواهد داشت. وزن خالص این میکروکار برقی هم ۷۸۰ کیلوگرم اعلام شده است. طبق اعلام خودروسازان جنوب، اکسیژن با قیمتی در حدود ۳۰۰ میلیون تومان به بازار عرضه خواهد شد که ارزان‌تر از نمونه‌های مشابه چینی است ولی بااین‌حال باید دید با چنین قیمتی و همین‌طور فقدان زیرساخت‌های شارژ خودروهای برقی در کشورمان خریداران به اکسیژن روی خوش نشان خواهند داد یا نه.

درباره نویسنده

15444مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو