پیش از عزیمت به ازبکستان/قالیباف: توسعه روابط اقتصادی از اهداف سفر به ازبکستان است 
چاپ 

پیش از عزیمت به ازبکستان/قالیباف: توسعه روابط اقتصادی از اهداف سفر به ازبکستان است

رئیس مجلس شورای اسلامی یکی از اهداف سفر به ازبکستان را توسعه روابط تزانزیتی و اقتصادی بین دو کشور بیان کرد.

به گزارش یمین نیوز به نقل از ایسنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از عزیمت به ازبکستان در توضیح اهداف سفرش به ازبکستان گفت: به دعوت رسمی رئیس مجلس عالی و قانون‌گذاری ازبکستان به این سفر می‌روم. هر دو روسای مجالس در تسریع روابط دو جانبه در حوزه پارلمانی و مسائل اقتصادی و تجاری و سیاسی و فرهنگی تأکید دارند.

وی افزود: از نظر جغرافیایی و فرهنگی دو کشوری هستیم که به هم نزدیک هستیم ولی علیرغم این نزدیکی روابطمان آنچنان که مورد توقع است توسعه پیدا نکرده است.

وی افزود: در این سفر با رئیس جمهور ازبکستان و روسای مجلس سنا و مجلس نمایندگان و همچنین تجار فعال در ازبکستان دیدار خواهیم داشت و امیدواریم بتوان روابط پارلمانی را توسعه داد که بدون شک این روابط تسریع در روابط بین ملت‌ها و دولت‌های دو کشور دارد.

رئیس مجلس گفت: کرونا باعث افت ارتباطات شد ولی ما همچنان ارتباطات را برقرار داشتیم و می‌توانیم ارتباطات را بیشتر توسعه دهیم. روابط دو جانبه و توسعه تجاری و فرصت‌های ترانزیتی و فرصت‌های خوبی در بخش‌های دولتی تجار بخش خصوصی وجود دارد که می‌توانیم فعال کنیم و ارتباطات پارلمانی و ارتباطات خوبی داشته باشیم.

قالیباف با بیان اینکه ازبکستان جزو کشورهای پرجمعیت آسیای میانه و از کشورهای موثر در شانگهای است،‌ گفت: ما از سال آینده به عنوان عضو دائم و اصلی شانگهای خواهیم بود که فرصت مناسبی برای توسعه روابط بین دو کشور است و هم در حوزه منطقه‌ای و جهانی فرصت‌هایی فراهم می‌شود.

وی افزود: از موضوعات مهم دیگر مسائل امنیتی منطقه است. ازبکستان هم مرز با افغانستان است. از موضوعات مورد توجه دو کشور مبارزه با تروریسم و مواد مخدر بوده و همکاری‌های دوجانبه بسیار موثر در امنیت پایدار در افغانستان و دولت آینده افغانستان خواهد بود که از همه گروه‌ها شکل می‌گیرد و این موضوع مورد تأکید دو کشور است.

رئیس مجلس ابراز امیدواری کرد که این سفر فرصت اجرای سیاست‌های جمهوری اسلامی در دولت سیزدهم و مجلس یازدهم در توسعه روابط با کشورهای همسایه و کشورهای اسلامی را محقق کند.

درباره نویسنده

15444مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو