در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با رئیس شورای عالی قضایی عراق مطرح شد؛ روابط ایران و عراق باید عمق راهبردی بیشتر و بهتری پیدا کند/ سفر ۲۱ هیات میان ایران و عراق ظرف سال گذشته 
چاپ 

در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با رئیس شورای عالی قضایی عراق مطرح شد؛ روابط ایران و عراق باید عمق راهبردی بیشتر و بهتری پیدا کند/ سفر ۲۱ هیات میان ایران و عراق ظرف سال گذشته

رئیس قوه قضاییه گفت: در جریان سفر سال گذشته توافقات سه‌گانه مهمی میان سازمان بازرسی، سازمان زندان‌ها و دادستانی کل کشور ایران با طرف عراقی منعقد شد که باید هر چه سریع‌تر اجرایی شود.

به گزارش یمین نیوزبه نقل از خبرگزاری میزان – حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای عصر امروز پنجشنبه (۱۴ مرداد) در نخستین دیدار دوجانبه بین‌المللی خود در جایگاه ریاست قوه قضاییه، با «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی عراق و هیئت عالی‌رتبه قضایی این کشور در تهران دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار طرفین بر گسترش و تعمیق همکاری‌های قضایی و حقوقی در حوزه‌های مختلف تاکید کرده و خواستار بکارگیری همه ظرفیت‌های موجود در این راستا شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در این دیدار بر پیگیری و اجرایی شدن توافقات سفر بهمن‌ماه سال گذشته هیئت عالی‌رتبه قضایی ایران به عراق تاکید کرد و گفت: در جریان سفر سال گذشته توافقات سه‌گانه مهمی میان سازمان بازرسی، سازمان زندان‌ها و دادستانی کل کشور ایران با طرف عراقی منعقد شد که باید هر چه سریع‌تر اجرایی شود.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به تردد ۲۱ هیئت میان ایران و عراق ظرف یک سال و چهار ماه گذشته، این موضوع را نشان‌دهنده ارتباطات وسیع، نزدیک و مستحکم دو طرف دانست و خواستار آن شد که این روابط عمق راهبردی بیشتر و بهتری پیدا کند.

«فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی عراق نیز در این دیدار هدف از سفر خود به ایران را با دو هدف تبریک به رئیس‌جمهور جدید و همچنین رئیس جدید قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و برای حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در مسئولیت جدید آرزوی توفیق کرد.

رئیس شورای عالی قضایی عراق با بیان اینکه تعمیق روابط دو کشور ایران و عراق به سود هر دو کشور خواهد بود، خواستار تعیین تکلیف و روشن شدن برخی مسائل قضایی بلاتکلیف بین دو کشور شد و گفت: کشور عراق هم مجدانه به دنبال اجرایی‌شدن توافقات سفر سال گذشته هیات عالی‌رتبه قضایی ایران است.

درباره نویسنده

15437مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو