با اشاره به پیام رهبری به مناسبت روز قدس ۹۹ /عضو حزب اسلامی کار : باید رفراندمی در مورد نحوه اداره حکومت در فلسطین برگزار شود 
چاپ 

با اشاره به پیام رهبری به مناسبت روز قدس ۹۹ /عضو حزب اسلامی کار : باید رفراندمی در مورد نحوه اداره حکومت در فلسطین برگزار شود

یک عضو حزب اسلامی کار گفت: باید رفراندمی در مورد نحوه اداره حکومت در فلسطین با حضور همه مردم چه مسلمان و چه یهودی برگزار شود تا بتوانند از طریق این رفراندوم در تعیین سرنوشت سیاسی خود مشارکت داشته باشند.

محسن سرخو در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این پرسش که چرا شعار «دفاع از حقوق کودک و زن» سازمان  ملل  و نهادهای به اصطلاح حقوق بشری شامل کودکان و زنان مظلوم یمن و فلسطین نمی‌شود، اظهار کرد: همواره در جوامع مختلف نژاد پرستی، آپارتاید و تبعیض نژادی یکی از دغدغه‌های اصلی مردم محسوب می‌شده و جوامع بین‌المللی ظاهرا نشان می دادند با هرگونه تبغیض مخالف هستند؛ اما متاسفانه در کشوری که توسط رژیم صهیونیستی اداره می شود، مسلمانان با آپارتاید گسترده‌ای رو به‌رو هستند.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی با غصب فلسطین حاکمیت عده‌ای را از یک نژاد بر آن سرزمین ممنوع کرده است، متاسفانه جامعه جهانی چه در مورد ظلم به زنان  و چه در ارتباط با ظلم به کودکان فلسطینی همواره سکوت اختیار کرده و در مورد این تبعیض نژادی، محروم کردن مردم مسلمان فلسطین از حقوق ابتدایی خود جهت شرکت در فعالیت‌های سیاسی در آن کشور و دادن حق رای وحق تعیین سرنوشت خود  به آنها هیچ کاری نمی کند.

سرخو گفت: تصمیمات دوگانه به سرعت دارد جوامع بین‌المللی و سازمان ملل و شورای امنیت را بی خاصیت می‌کند و آثار تصمیمات‌شان را کم رنگ تر می‌کند. به نظر می رسد تنها راه نجات مجامع بین‌المللی از  وضع موجود آن است که مصوباتی در راستای رفع این تبعیضات داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: جوامع بین‌المللی بدون تبعیض باید آنچه که سهم عمومی جامعه جهانی است از جمله در مورد تصمیم‌گیری‌ها در ارتباط با سرزمین های اشغالی را روا کنند. یکی از مهم‌ترین راه‌حل‌ها در این باره همان موضعی است که همواره از سوی رهبر معظم انقلاب تاکید شده است؛ باید رفراندمی در مورد نحوه اداره حکومت فلسطین با حضور همه مردم چه مسلمان و چه یهودی برگزار شود تا بتوانند از طریق این رفراندوم  در تعیین سرنوشت سیاسی خود مشارکت داشته باشند. به این ترتیب است که صلح پایدار بر قرار خواهد شد.

درباره نویسنده

15437مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو