اولین بسته خبری آبان ماه بانک ملی ایران 
چاپ 

اولین بسته خبری آبان ماه بانک ملی ایران

در نخستین بسته خبری پاییزی بانک ملی ایران، اخبار رونق تولید و شفافیت معاملات تجاری با سامانه سککوک، الزام اخذ شناسه برخط شهاب برای مشتریان حقوقی، چتر حمایت بانک ملی ایران بر سر صادرات کشور، امکان دریافت رمز دوم یکبار مصرف با #۶۰*۷۳۷* و چند خبر مهم دیگر را یکجا بخوانید.


چتر حمایت بانک ملی ایران بر سر صادرات کشور

حمایت همه جانبه‌ هدفمند از صادرات کالاها و خدمات یکی از ۲۴ فرمان مقام معظم رهبری در سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی است و در شرایطی که فشارهای دشمن برای شکستن مقاومت تولیدکنندگان کشور طی سال های اخیر افزایش یافته، این سیاست ها به ویژه در بخش صادرات، نقشه راهی مطمئن برای گذر از شرایط جنگ اقتصادی خواهد بود.

  به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، ۲۹ مهرماه مصادف با روز ملی صادرات است. روزی که با تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور از سال ۱۳۷۶ در تقویم رسمی کشور ثبت شد تا بیانگر عزم و اراده ملی در مجموعه دولت و مردم برای توسعه صادرات غیر نفتی و درنتیجه توسعه اقتصادی ایران آباد باشد.

در واقع صادرات موتور محرکه اقتصاد کشور است که می تواند با تقویت ظرفیت های تولید و همچنین ایجاد ظرفیت های جدید، ضمن بالا بردن تقاضا برای نیروی کار و به تعبیری ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری، مسیری روشن برای تنوع بخشی به اقتصاد و همچنین کاهش نوسان های اقتصادی ترسیم کند.

از این رو صادرات جایگاه مهمی در اقتصاد ایران دارد و تاکید بر آن در سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری به عنوان چراغ راه و مسیر توسعه کشور نیز مبین همین امر است.

در همین راستا بانک ملی ایران به عنوان بازوی حمایتی اقتصاد کشور که همواره در تامین مالی پروژه های بزرگ کشور، حمایت از واحدهای تولیدی و کمک به اشتغال پایدار پیشگام بوده، با افزایش نقش آفرینی خود در اعطای تسهیلات نیز قدم های محکمی را در جهت افزایش توان تولید کنندگان و رونق صادرات برداشته است.

همچنین تمرکز بر احیا و بازگشت بنگاه های تولیدی بحران زده به چرخه تولید از دیگر اقدامات مهم بانک ملی ایران در راستای حمایت از تولیدکنندگان و همچنین بخش صادرات کشور است و طی سال های گذشته چرخ تولید صدها واحد از این بنگاه ها با تسهیلات این بانک دوباره به گردش درآمده است.

بانک ملی ایران در سال گذشته هم به منظور رونق بازار کسب و کار بیش از دو هزار بنگاه اقتصادی کوچک و متوسط را تامین مالی کرده است که تعدادی از این بنگاه ها در بخش صادرات فعال بوده اند.

این بانک در نیمه نخست سال جاری نیز بیش از یک هزار و ۷۷۶ میلیارد ریال تسهیلات به بخش صادرات تخصیص داده است تا سهمی در رسیدن به هدف والای جهش صادرات در کشور و حضور صادرکنندگان ایرانی در بازارهای جهانی داشته باشد.

همچنین در سال گذشته نیز بانک ملی ایران بالغ بر چهار هزار و ۹۹۵ میلیارد ریال تسهیلات به بخش صادرات پرداخت کرده است تا بتواند نقشی موثر در تاب آوری اقتصادی و رونق صادرات کشور در شرایط جنگ اقتصادی داشته باشد.


مدیرعامل بانک ملی ایران تاکید کرد: رونق تولید و شفافیت معاملات تجاری با سامانه سککوک

مدیرعامل بانک ملی ایران گفت: سامانه کسب و کار کشوری موسوم به سککوک ابزاری برای ایجاد شفافیت در معاملات تجاری و فرصتی ویژه برای کسب و کارهاست.

دکتر محمدرضا حسین زاده در نشست “کارگاه نیم روزه آموزشی، کارشناسی و همفکری سامانه سککوک” که با حضور اعضای هیات مدیره، معاونان و روسای ادارات کل بانک در اداره کل آموزش برگزار شد، با تاکید بر اینکه سککوک یک ابزار اعتباری است، افزود: با این سامانه محل دقیق هزینه کرد اعتبارات مشخص می شود و بدین ترتیب می توان شاهد شفافیت در معاملات بود.

وی با بیان این که معرفی سامانه سککوک از سوی بانک ملی ایران می تواند فرصتی ویژه در بازار کسب و کار برای فعالیت آنها بدون واسطه و بر اساس مدل تجارت به تجارت(‪B2B) باشد، تصریح کرد: هدف بانک ملی ایران از راه اندازی سامانه کشوری کسب و کار، ارتقا و تسهیل تعاملات تجاری داخلی و بین المللی است و صاحبان بنگاه های تولیدی و خدماتی می توانند با عضویت در این سامانه، کالا، خدمات و محصولات خود را بدون واسطه عرضه کنند.

حسین زاده اظهار کرد: با توجه به لزوم ورود بانک ملی ایران به زنجیره های اقتصادی جدید و حرکت به سمت هوشمندسازی، سامانه سککوک می تواند با متنوع کردن مدل های کسب و کار، به عنوان ابزاری کارآمد برای این بخش عمل کند.

وی با یادآوری اینکه همه بانک ها می توانند از این سامانه کشوری استفاده کنند افزود: سامانه سککوک که هدف آن تامین منابع واحدهای تولیدی و همچنین مصرف کننده های متعدد می باشد به نحوی طراحی شده که از منابع نقدی کمتر استفاده شده و بیشتر اعتبار در گردش باشد.

در ادامه این نشست، پانل پرسش و پاسخ با حضور مدیران مربوطه برگزار شد و حضار سوالات و مسائل خود را مطرح نمودند.


الزام اخذ شناسه برخط شهاب برای مشتریان حقوقی بانک ملی ایران

در راستای اجرای قانون اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و بخشنامه اخیر بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، بانک ها از ارائه خدمات به حساب های فاقد شناسه شهاب مشتریان حقیقی و حقوقی منع شده اند.

بر اساس بخشنامه بانک مرکزی ج.ا.ا و پس از غیر فعال شدن حساب های فاقد شناسه هویت سنجی الکترونیکی بانکی (شهاب) مشتریان حقیقی در بانک ملی ایران، حساب های فاقد شناسه شهاب مشتریان حقوقی نیز در آینده ای بسیار نزدیک غیر فعال خواهند شد.

لذا بنا بر الزام اخیر بانک مرکزی ج.ا.ا ضرورت دارد مشتریان گرانقدر حقوقی فاقد شناسه شهاب، در اسرع وقت به شعب  بانک مراجعه و ضمن ارائه مستندات و مدارک ثبتی و هویتی، نسبت به تکمیل و اخذ شناسه شهاب خود اقدام کنند.

ضمنا انجام این امر برای مشتریان حقیقی نیز مجدد در دستور کار بانک ها بوده و لازم است تمامی مشتریان از اخذ شناسه شهاب حساب خود مطلع باشند.


امکان دریافت رمز دوم یکبار مصرف کارت های بانک ملی ایران با #۶۰*۷۳۷*

با راه اندازی سامانه ای جدید، از این پس دارندگان گوشی های تلفن همراه غیرهوشمند نیز امکان دریافت رمز دوم یکبار مصرف برای کارت های بانک ملی ایران را خواهند داشت.

پیش از این تنها اپلیکیشن ۶۰ رمز یکبار مصرف را در اختیار دارندگان گوشی های هوشمند قرار می داد، اما اکنون سامانه USSD طراحی شده، شرایطی ساده تر را برای دریافت رمز توسط گوشی های غیرهوشمند فراهم کرده است.

در این روش، مشتری می تواند ابتدا با وارد کردن کد دستوری #۶۰*۷۳۷* در سامانه ثبت نام کرده و پس از دریافت کد فعالسازی، مراحل ثبت نام را ادامه دهد.

سپس تنها با یک بار مراجعه به دستگاه خودپرداز و انتخاب عملیات رمز، وارد منوی فعالسازی رمز یکبار مصرف دوم شده و مشخصات لازم را وارد کند.

از این پس، دارنده گوشی تلفن همراه غیرهوشمند می تواند به سادگی از طریق همین کد دستوری، هر بار یک رمز دوم یکبار مصرف دریافت کند.

استفاده از کد دستوری برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف منحصر به گوشی های غیرهوشمند نیست، اما دارندگان گوشی های هوشمند باید توجه کنند که اگر پیش از این اپلیکیشن ۶۰ و رمزبان را نصب کرده باشند، با استفاده از کد دستوری، رمز دریافتی پیشین آنها نامعتبر خواهد شد.


ارسال ۲.۵ میلیون پیام رایگان در سامانه اعلام وضعیت زائران اربعین

زائران اربعین بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار پیام به صورت رایگان و بدون نیاز به اینترنت در سامانه اعلام وضعیت اپلیکیشن بله ارسال کردند.

سامانه اعلام وضعیت زائران از دهم مهرماه امسال از طریق سرویس USSD ستاره ۵۰۰ مربع با هدف کاهش هزینه و تسهیل ارتباطات زائران اربعین حسینی در صفحه ویترین اپلیکیشن بله راه‌اندازی شد و از زمان راه‌اندازی این سرویس تاکنون نیز بیش از ۲۶۶ هزار نفر در این سامانه وضعیت خود را ثبت و خانواده یا دوستان آنها نیز وضعیت آنها را مشاهده کرده‌اند.

این سامانه امکانی را برای زائران اربعین فراهم کرد تا بتوانند بدون نیاز به خرید سیم کارت عراقی و اینترنت و همچنین از طریق سیم‌کارت‌ ایرانی (اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل)، آخرین وضعیت مکانی و ارتباطی خود را در ایران و کشور عراق ثبت و اعلام کنند.

همچنین اپلیکیشن «بله» قابلیت جدیدی را در سامانه اعلام وضعیت زائران اربعین حسینی (ع) برای مشاهده وضعیت زائر فراهم کرد که بر اساس آن، امکان ایجاد کانال از طریق یک بازو (بات) برای ثبت پیام‌ها و موقعیت مکانی زائر فراهم می شد و زائر با ارسال لینک کانال خود برای افراد مد نظر می توانست آنها را در جریان موقعیت مکانی و پیامهایش قرار بدهد.

بر این اساس بیش از ۲۱ هزار کانال در سامانه اعلام وضعیت زائران اربعین راه اندازی شد و زائران توانستند از این طریق تجربه سفر معنوی خود را با خانواده و دوستان به اشتراک بگذارند.

 چشم امید تولیدکنندگان به بانک ملی ایران

در سالی که «رونق تولید» نام گرفته است، بانک ملی ایران اقدامات عملیاتی قابل توجهی به منظور کمک به بنگاه های اقتصادی و صاحبان آنها انجام داده تا نقش خود را در این بخش تا حد امکان ایفا کند.

گرچه کمک به رونق فعالیت بنگاه های اقتصادی و تامین مالی طرح های توسعه ای و زیربنایی همواره در دستور کار این بانک بوده است، اما نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «رونق تولید» سنگینی این وظیفه بر دوش بانک را بیشتر کرده است.

بانک ملی ایران ماهانه میلیاردها تومان به صورت مستقیم به واحدهای تولیدی تسهیلات پرداخت می کند و میلیاردها تومان نیز به صورت تسهیلات در اختیار کسانی قرار می دهد که قصد خرید کالای تولید داخل را دارند.

گرچه کمک به «رونق تولید» جزو امور جاری بانک ملی ایران است، اما دو اقدام اخیر در این حوزه، بسیار موثر بود.

در مورد نخست، این بانک پرداخت حقوق معوقه کارگران هپکو به میزان ۱۵ میلیارد تومان را تقبل کرد. موضوع هپکو مدتی است که به چالشی در حوزه تولید تبدیل شده است، اما با تدبیر مقامات بالادستی و همراهی بانک ملی ایران، این مساله حل شد.

به تازگی نیز مدیرعامل بانک ملی ایران در سفر به مشهد مقدس، برای حل مشکلات تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی استان خراسان رضوی، دستوری ویژه صادر کرد.

 دکتر محمدرضا حسین زاده در جمع فعالان اقتصادی این استان با اشاره به این که نظام بانکی به ویژه بانک ملی ایران همواره حامی تولید، ایجاد اشتغال و صادرات کشور است، گفت: طبیعی است که در این مسیر ممکن است مشکلاتی هم بروز کند، اما من برای حل مشکلات فعالان اقتصادی استان دستور ویژه صادر کرده ام.

نجات بنگاه های اقتصادی بحران زده در تاریخچه فعالیت بانک ملی ایران بسیار مسبوق به سابقه است و فهرستی بلندبالا از اقدامات این بانک در کمک به بازگشت این واحدها به عرصه تولید می توان تهیه کرد.

اکنون که سال از نیمه گذشته است، برنامه ریزی جدی بانک ملی ایران برای کمک هر چه بیشتر به تحقق شعار سال تقویت شده و در آینده نه چندان دور اخبار مستند و دقیق تری از این اقدامات منتشر خواهد شد.


نوسانات بازار بورس باید پذیرفته شود، این نوسانات پس از مدت کوتاهی به ثبات خواهد رسید

نوسانات بازار بورس باید پذیرفته شود، این نوسانات پس از مدت کوتاهی به ثبات خواهد رسیدوزیر اقتصاد در حاشیه جلسه هیات دولت و در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد:نوسانات بازار بورس باید پذیرفته شود، این نوسانات پس از مدت کوتاهی به ثبات خواهد رسید.

دکتر فرهاد دژپسند که در حاشیه جلسه هیات دولت با خبرنگاران سخن می گفت، در پاسخ به سوالی در خصوص ریزش روز گذشته شاخص بورس اظهار داشت: نوسان‌ها در بازار بورس باید پذیرفته شود و این روند پس از مدت کوتاهی به ثبات خواهد رسید.

وی گفت: در زمان رشد شاخص بورس، برخی از صاحب نظران دلسوز با من تماس می گرفتند و نگرانی خود را اعلام می کردند که این رشد خیلی سریع، تند و مستمر دارد رخ می‌دهد و حبابی است در حالی که این گونه نبود.

دژپسند افزود: ما با عرضه سهام تلاش کردیم که عمق بازار را افزایش دهیم و الان هم موضوع مدیریت می شود تا به یک سطح قابل قبول در بازار بورس برسیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده، نیز اظهار داشت: بخشی از مشکلات که نیازمند اصلاح قانون است در مجلس در دست بررسی قرار دارد و این موارد در صحن مجلس مطرح شد که به علت برخی مشکلات دوباره به کمیسیون اقتصادی ارجاع داده شد.

دژپسند افزود: پیگیری‌ها نشان می‌دهد که این موارد از هفته آینده در دستور کار کمیسون اقتصادی مجلس قرار می‌گیرند و چنانچه این مواد نیازمند اصلاح باشند، مورد بازبینی قرار گیرند که به تبع آنها شیوه‌ها و آیین‌نامه‌ها نیز اصلاح خواهد شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطر نشان کرد: این روند به رفع بسیاری از مشکلات این نوع مالیات کمک خواهد کرد.


گردهمایی عاشقان حسینی در موکب بانک ملی ایران

موکب حوزه مقاومت بسیج شهید مصطفی خمینی بانک ملی ایران در روز اربعین حسینی، محل تجمع عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) بود.

این موکب که به نام شهید مدافع حرم «محمد رضا سنجرانی» مزین شده بود، در محل خیابان فداییان اسلام، رو به روی شعبه فدک بانک برپا بود و از ساعت ۵ صبح تا ۴ بعدازظهر به بیش از ۶ هزار نفر از راهپیمایان خدمت رسانی کرد.

موکب بانک ملی ایران در مسیر پیاده روی زائران به سمت حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) قرار داشت و هزینه های پذیرایی از راهپیمایان و شرکت کنندگان در این آیین پرشور مذهبی نیز توسط کارکنان بانک و خیرین تامین شد.

بانک ملی ایران علاوه بر برپایی این موکب برای جاماندگان اربعین حسینی در تهران، کمپین «ما عاشقان حسینیم» را نیز به راه انداخت تا ارادتمندان به اباعبدالله الحسین (ع) با عضویت در این کمپین، عشق و ارادت خود را به اهل بیت نشان دهند.

برای شرکت در این کمپین و قرعه کشی ۴۰ جایزه یک میلیون ریالی آن کافی است تا پس از دنبال (فالو) کردن صفحه اینستاگرام بانک ملی ایران، تصاویر خود در راهپیمایی اربعین در مسیر کربلای معلی و یا هر زیارتگاهی در کنار جاماندگان اربعین را در صفحه اینستاگرام خود بارگذاری و دو هشتگ # بانک_ملی_ایران و #ما_عاشقان_حسینیم استفاده کنید.

تگ یا منشن کردن صفحه اینستاگرام بانک ملی ایران با آدرس bankmelli1307  از شروط شرکت در این کمپین می باشد.

همچنین می توانید با اشتراک گذاری تصاویر کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال در پیاده روی اربعین یا جاماندگان اربعین در صفحه اینستاگرام خود و استفاده از هشتگ #جوانه_حسینی علاوه بر هشتگ های ذکر شده، در قرعه کشی ۱۰ جایزه یک میلیون ریالی نیز شرکت کنید.

آخرین مهلت پیوستن به کمپین #ما_عاشقان_حسینیم و همچنین اشتراک تصاویر  پایان ماه صفر خواهد بود.


سهم پنج هزار میلیارد ریالی بنگاه های اقتصادی از تسهیلات بانک ملی ایران

بانک ملی ایران با هدف حمایت از بازار کسب و کار بنگاه های اقتصادی کشور، بیش از پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات در نیمه نخست امسال به بنگاه های کوچک و متوسط پرداخت کرده است.

بر این اساس در مدت مذکور ۳۵۲ بنگاه اقتصادی کوچک و متوسط بالغ بر پنج هزار و ۹۰۵ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند.

همچنین این بانک تعداد یک هزار و ۲۷۴ فقره تسهیلات به مبلغ بیش از شش هزار و ۳۴۵ میلیارد ریال طی شش ماه ابتدای سال جاری در برنامه اشتغال فراگیر از آغاز سال ۹۷ تاکنون پرداخت کرده است.

در مدت مذکور همچنین بانک ملی ایران تعداد ۲۱ فقره تسهیلات ریالی از محل منابع داخلی خود به ارزش شش هزار و ۷۶۷ میلیارد ریال در حوزه های انتقال برق، احداث نیروگاه برق، خدمات بانکرینگ، صنایع نساجی، احداث مجتمع خدماتی و درمانی، احداث پارک آبی، تولید الیاف، تولید مکمل های دارویی و… مصوب کرده است.


ادامه مسیر «هر جا سخن از اعتماد است، نام بانک ملی ایران می درخشد» با «اعتماد می ماند»

شرایط امروز بانک ملی ایران نه تنها با یک دهه قبل، حتی با چند سال پیش هم قابل مقایسه نیست. تحولات رخ داده در این بانک، از تجهیزات مدرن بانکداری و تحقق نسبی بانکداری دیجیتال گرفته تا پیاده سازی انواع سامانه های هوشمند و حتی نحوه تعامل کارکنان با مشتریان، بسیار چشمگیر است. طبیعی است که هر سازمان به مثابه یک موجود زنده، نیازمند تغییر رو به جلوست و این حرکت باید در همه اجزای آن مشاهده شود. نمی توان اجزای درونی سازمان را رشد و توسعه داد، اما شکل و ظاهر آن را به همان شیوه قبل نگه داشت.

 در بانک ملی ایران نیز با هدف سامان دهی به شکل و ظاهر بانک بر اساس تغییرات ایجاد شده در سایر بخش ها، به تازگی پروژه  Rebranding  آغاز شده است .

در این پروژه تصمیم گرفته شد به شعارهای مختلف این بانک که در دوره های مختلف طراحی، استفاده و برجسته شده است و اکنون منسوخ یا هنوز ماندگارند نیز سر و سامانی داده شود.

شعار «هر جا سخن از اعتماد است، نام بانک ملی ایران می درخشد» را شاید کمتر کسی است که نشنیده باشد. در طول یک دوره تاریخی، شعارهای موازی دیگری مانند «بانک ملی ایران، امین مردم ایران»، «این بانک، ملی است»یا «بانک ملی ایران، بزرگترین بانک جهان اسلام» هم استفاده شد، اما «هر جا سخن از اعتماد است، نام بانک ملی ایران می درخشد» تنها شعاری است که همیشه با قوت ادامه یافته و ریشه در جای جای این بانک معظم دارد .

تجربه نشان داده که «اصالت» در ذهن ها ماندگارتر است، اما شکی هم نیست که باید همزمان با مدرن شدن برند سازمان، همه اجزای آن را به روز کرد و یکی از این اجزا هم «شعار سازمانی» است.

حال چگونه می توان این «به روز رسانی» را با حفظ «اصالت» و احترام به «وابستگی مشتریان» تلفیق کرد، طوری که به روند فعالیت سازمان لطمه ای وارد نشود؟

متخصصان معتقدند امروز، دوره اثرگذاری حداکثری همراه با گزیده گویی است. یکی از اصول بنیادین برندینگ در دوره مدرن، این است که مخاطب تنها با یک نگاه، پیام را دریافت کند و از این رو مختصر کردن عبارات و شعارهای سازمانی، یک الزام است.

بانک ملی ایران بر آن شده تا کنار حفظ شعار اصیل «هر جا سخن از اعتماد است، نام بانک ملی ایران می درخشد»،  با پیروی از استراتژی «حفظ اصالت پیام» در کنار «گزیده گویی»، در کنار شعار قدیمی خود از شکل مختصر شده این شعار با عنوان «اعتماد می ماند» رونمایی کرده و از این پس این دو عبارت را به عنوان شعارهای اصلی خود مورد استفاده قرار دهد.

شعار «اعتماد می ماند» دو پیام «اعتماد» و «ماندگاری» را که عصاره اصلی شعار قدیمی و اصیل بانک و همچنین راز ماندگاری این بانک معظم است، در بر دارد و مفهوم مورد نظر را همزمان و سریع به مخاطب القا می کند، بدون این که در مفهوم شعار پیشین تغییری ایجاد کرده باشد.

بانک ملی ایران از این پس با این شعار تازه خود، در کنار شعار قدیمی حرکت رو به رشدش را با سرعت بیشتری ادامه می دهد و تلاش خواهد کرد با اقدامات تازه و بدیع، کارنامه طلایی خود را پربارتر کند، بیش از پیش اعتماد مشتریان را پاس دارد و ماندگاری خود را بر پایه این اعتماد پرقدرت تر کند.


وزارت اقتصاد اعلام کرد: پیشتازی بانک ملی ایران در فروش اموال مازاد

وزارت اقتصاد اعلام کرد: پیشتازی بانک ملی ایران در فروش اموال مازادگزارش اهم عملکرد و دستاوردهای وزارت امور اقتصادی و دارایی حاکی از این است که بانک ملی ایران در سال جاری پیشتاز فروش اموال مازاد بوده است.

بر اساس جدول منتشر شده توسط این وزارتخانه از مجموع بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال اموال مازاد واگذار شده توسط ۱۲ بانک، بیشترین سهم به بانک ملی ایران مربوط بوده است.

سهم بانک ملی ایران از این میزان واگذاری طی دوره زمانی شروع سال تا مرداد ماه در قالب املاک و سهام، ۱۷ هزار و ۳۸۸ میلیارد ریال محاسبه شده است.

این جدول نشان می دهد ۱۱ هزار و ۲۸۸ میلیارد ریال از اموال بانک ملی ایران در قالب سهام و مابقی در قالب املاک واگذار شده است.

سهم بانک ملی ایران از اموال مازاد واگذار شده بانک های مورد اشاره در گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی بیش از ۴۲ درصد است.

پیش از این رییس مجلس شورای اسلامی نیز گفته بود که بانک ملی ایران از بانک هایی بوده که در واگذاری اموال و دارایی های خود نسبت به سایر بانک‌ها بهتر عمل کرده است.

دکتر علی لاریجانی در نشست علنی روز ۲۴ اردیبهشت ماه سال جاری مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در خصوص نحوه اجرای قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور در حوزه بازارهای مالی، این موضوع را اعلام کرد.


فراخوان مقاله نویسی در حوزه مبارزه با پولشویی

بانک ملی ایران فراخوان مقاله نویسی با موضوع مبارزه با پولشویی داد.

فراخوان مقاله نویسی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و تحقیق در سطح جامعه و با هدف بهره گیری از توان تخصصی عموم مشتریان و سایر آحاد جامعه برگزار می شود.

علاقه مندان در حوزه تحقیق و نگارش مقاله می توانند در محورها و موضوعات، روش های نوین مبارزه با پولشوئی و تامین مالی تروریسم در شبکه بانکی، راهکارهای مبارزه با پولشویی در فضای سایبری و بانکداری الکترونیک، روش های مبارزه با پولشویی در حوزه تجارت بین الملل با رویکرد کاهش ریسک موسسات اعتباری، ضرورت های مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم از منظر بانکداری اسلامی و نقش تطبیق در بانکداری اسلامی حداکثر تا تاریخ ۲۵ آذر ماه ۱۳۹۸به پست الکترونیکی اداره کل تطبیق، مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم به آدرس (aml0005@bmi.ir ) ارسال نمایند.

شایان ذکر است پس از بررسی و ارزیابی مقالات دریافت شده، پنج مقاله برگزیده اعلام خواهد شد.


۱۷ میلیون تراکنش مالی موفق در بله ثبت شد

در تابستان امسال ۱۷ میلیون تراکنش مالی موفق در اپلیکیشن «بله» ثبت شد که نسبت به فصل بهار ۱۷ درصد رشد داشته است.

تابستان امسال با حضور گرم کاربران در بله سپری شد و در کنار خدمات پیام رسانی، خدمات مالی این اپلیکیشن مورد استقبال بسیار قرار گرفت.

در این فصل روزانه ۴۵ میلیارد تومان و در مجموع چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پول انتقال یافت.

 بله اکنون سه میلیون و ۶۹۰ هزار کاربر عضو دارد و در مجموع ۴۰۷ هزار کانال‌ و گروه‌ در آن فعال هستند.

با این اپلیکیشن ، علاوه بر انجام کارهای مالی و بانکی مانند کارت ‌به کارت، پرداخت قبض، موجودی و صورتحساب، خرید شارژ و اینترنت و… می‌توانید با آشناهایتان هم در ارتباط باشید، گروه و کانال بزنید یا کسب‌وکاری راه بیاندازید.

اپلیکیشن «بله» در یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت داده ورزی سداد، با حمایت و پشتیبانی بانک ملی ایران توسعه یافته است و اکنون سهم قابل توجهی در تراکنش‌های مالی مشتریان نظام بانکی دارد.


مجله شماره ۲۶۶ بانک ملی ایران منتشر شد

مجله شماره ۲۶۶ بانک ملی ایران منتشر شددویست و شصت و ششمین شماره مجله بانک ملی ایران با موضوع ضرورت ها و اهمیت جذب منابع ارزان قیمت از سوی شعب بانک منتشر شد.

 این شماره از مجله علاوه بر مرور اجمالی اخبار ماه گذشته، گزارشی از مجمع عمومی بانک و گفت و گو با اعضای هیات مدیره، گپ و گفت با رییس اداره کل حسابداری و بودجه و مدیران امور شعب مستقل، تهران، یک و دو کشور را در خود جای داده است. گزارشی از بیست و ششمین المپیاد ورزشی کارکنان بانک، دید و بازدید از همکاران اداره کل کارپردازی، گفت و گو با مجید پرتوی آذر همکار هنرمند و گپ و گفت با فرامرز مهاجری همکار ورزشکار و پسرانش از دیگر بخش های این شماره مجله است. مجله بانک ملی ایران در ۸۸ صفحه منتشر شده و در همه واحدهای صف و ستاد بانک در سراسر کشور توزیع می شود. امکان دریافت مجله از طریق سایت بانک و قسمت اخبار و نشریات بانک فراهم است. مجله بانک ملی ایران قدمتی ۸۶ ساله دارد و تلاش شده است تا در دوره جدید انتشار مجله با اعمال تغییرات اساسی در فرم و محتوا، علاقه مندان به نشریات کاغذی را بیش از پیش راضی نگه دارد.

درباره نویسنده

15459مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو