از سوی رئیس امور آموزش عالی، تحقیقات و فناوری سازمان برنامه و بودجه؛ شاخص‌های تخصیص بودجه به دانشگاه‌ها در سال ۹۸ اعلام شد 
چاپ 

از سوی رئیس امور آموزش عالی، تحقیقات و فناوری سازمان برنامه و بودجه؛ شاخص‌های تخصیص بودجه به دانشگاه‌ها در سال ۹۸ اعلام شد

رئیس امور آموزش عالی، تحقیقات و فناوری سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در بودجه ۹۸ بیشترین سهم به دانشگاه‌هایی تعلق می‌گیرد که قدمت طولانی‌تر، ساختاری قدیمی‌تر و همچنین تعداد دانشجو، هیئت علمی و کارکنان بیشتری دارند.

غلامرضا گرایی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: دولت در سال ۹۷ برای آموزش عالی کشور ۱۳ هزار میلیارد تومان هزینه کرد.

گرایی‌نژاد افزود: جدا از بخش آموزش عالی، در سال ۹۷ برای پارک‌های علم و فناوری که مقوله‌هایی نسبتاً مهم و جدید هستند حدود ۲۸۰ میلیارد تومان هزینه شد، در حوزه پژوهش و فناوری هم ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود.

رشد ۶۷ درصدی بودجه پارک‌های علم و فناوری

رئیس امور آموزش عالی، تحقیقات و فناوری سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص جایگاه آموزش عالی، تحقیقات و فناوری در بودجه ۹۸ هم اعلام کرد: در بودجه سال ۹۸ با تمام مضیقه‌هایی که وجود داشت، حدود ۱۰ رشد اعتبارات هزینه‌ای داشته‌ایم، این رقم برای پارک‌های علم و فناوری ۶۷ درصد بوده است چون اعتماد خوبی به پارک‌ها برای اشتغال‌زایی و حل مسائل اقتصادی وجود دارد.

گرایی‌نژاد در خصوص اعتبارات دانشگاه‌های کشور در بودجه سال ۹۸ گفت: در بودجه ۹۸ بیشترین سهم به دانشگاه‌هایی تعلق می‌گیرد که قدمت طولانی‌تر، ساختاری قدیمی‌تر و همچنین تعداد دانشجو، هیئت علمی و کارکنان بیشتری دارند.

وی خاطرنشان کرد: البته با توجه به جشن صد سالگی دانشگاه خوارزمی، بودجه‌ای جداگانه به این دانشگاه اختصاص یافته تا به این دانشگاه کمک بیشتری شود ولی به طور کلی بودجه دانشگاه‌ها مبتنی بر معادل‌هایی است که در سازمان برنامه و بودجه کشور با همکاری وزارت علوم به اشکال مختلفی انجام می‌شود.

رئیس امور آموزش عالی، تحقیقات و فناوری سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص آخرین وضعیت سند آمایش آموزش عالی کشور هم گفت: متولی این سند وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و ما به عنوان سازمان برنامه و بودجه کشور در جلسات آنها حضور داریم، تاکنون پیشرفت‌های خوبی تدوین سند حاصل شده است و سند آمایش علم و فناوری ۱۰ استان تا اردیبهشت ۹۸ آماده خواهد شد.

درباره نویسنده

15353مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو