پیکرسید نورخدا موسوی درآرامگاه ابدی‌اش آرام گرفت 
چاپ 

پیکرسید نورخدا موسوی درآرامگاه ابدی‌اش آرام گرفت

روز پنجشنبه  هفدهم آبان ماه پیکر سیدنورخدا موسوی با حضور مردم، مسئولان کشوری و استانی و جمع کثیری از مردم  در خرم آباد  لرستان تشییع شد.

بر اساس این گزارش، این مراسم شکوهمند با حضور سردار اشتری فرمانده ناجا، دکتر خادمی استاندار لرستان، آیت‌الله میرعمادی نماینده ولی‌فقیه در استان، معاونین استاندار، مجمع نمایندگان استان، مهندس بازوند استاندار کرمانشاه، مردم شهید پرور لرستان و جمعی از مسئولان کشوری برگزار و پس از بدرقه نظامی از محل ستاد فرماندهی انتظامی استان، بر روی دستان مردم این شهر در آرامگاه ابدی‌اش گلزار شهدای خرم‌آباد آرام گرفت.

گفتنی است سید نورخدا موسوی از چند روز پیش تاکنون دچار تنگی نفس شدید شده بود و توسط پزشکان معالج مرتب تحت درمان بود.

با توجه به تنگی نفس شدیدی که سید نور خدا داشت در چند روز گذشته از اکسیژن استفاده می کرد که پیش از این جز در شرایط بحرانی و اورژانسی مصرفی نداشت و توسط پزشکان ملاقات وی ممنوع شده بود.

سید نورخدا در سال ۸۷، در منطقه لار استان سیستان و بلوچستان، از ناحیه سر مورد اصابت گلوله گروهک تروریستی عبدالمالک ریگی قرار گرفت و حدود ۱۰ سال در کما به سر برد و از پنج روز قبل کسالت این جانباز سرافراز شدیدتر شده بود.

در پی شهادت و درگذشت سیدنورخدا موسوی، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور نیز شهادت سیدنورخدا موسوی را تسلیت گفت.

متن پیام عبدالرضا رحمانی فضلی به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم:

الَّذِینَ آمَنُواْ وَهَاجَرُواْ وَجَاهَدُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَهً عِندَ اللّهِ وَأُوْلَئِکَ هُمُ الْفَائِزُونَ

عروج عاشقانه شهید سرافراز دفاع از مرزهای جمهوری اسلامی ایران سید نورخدا موسوی که پس از تحمل یک دهه جراحات ناشی از زخم کین متجاوزان به حریم امنیت مردم به فیض عالی شهادت نائل آمد را به خانواده صبور و مقاوم آن شهید و همرزمانش در سنگرهای پاسداری از مرزهای کشور و عموم ملت ایران تسلیت و تهنیت عرض می‌کنم.

این شهید گواهی صادق بر عزم ایثارگران و جان برکفانی است که عاشقانه و مومنانه از خانه و کاشانه خود هجرت کرده و با حضور در مرزهای پرگوهر کیان اسلامی در برابر تروریست های مورد حمایت صهیونیسم جهانی و مرتجعین تکفیری منطقه به مجاهدت می پردازند و جان و مال خود را در راه خدا و آرامش و آسایش مردم اهدا می کنند.

همچنین  رئیس مجلس شورای اسلامی شهادت سیدنورخدا موسوی را تسلیت گفت.

متن کامل پیام تسلیت علی لاریجانی به شرح زیر است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

فرمانده فداکار یگان تکاوری سید نورخدا موسوی جانباز سرافراز ۱۰۰ درصد لرستانی در شب شهادت حضرت رسول اکرم (ص) به خیل عظیم شهدا پیوست.

این شهید زنده گرانقدر که براثر اصابت گلوله گروهک‌ تروریستی ریگی مصدوم و ۱۰ سال در کما به سر برد سرانجام‌ در نهایت صبر و بردباری به درجه رفیع شهادت نائل گشت.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به ملت شریف ایران و خانواده گرانقدرش، برای آن شهید تکاور قهرمان که اینک در جوار دیگر شهیدان مأوی گرفته رحمت واسعه و علو درجات از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

استاندار لرستان  نیز به مناسبت شهادت سید نورخدا موسوی استاندار لرستان پیامی صادر کرد.

در این پیام آمده است:وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

در شب عزای پیامبر ختمی مرتبت(ص) و سبط اکبرش حضرت امام حسن مجتبی (ع) عطر باغ شهادت در استان لرستان پیچید و سید آسمانی شهرمان ملکوتی شد.

سید نورخدا موسوی و خانواده معزز ایشان در طی ۱۱ سال به تمامی بشریت درس رشادت و پایمردی و عشق دادند. ایثار و فداکاری آموختند و تبلور زنده بودن جاودانه شهدا شدند.

اینجانب شهادت و عروج ملکوتی شهید گرانقدر سید نورخدا موسوی که جان گرانقدر خویش را برای امنیت و پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی در طبق ایثار و اخلاص گذاشت و به علو درجات الهی رسید را به همه مردم شهیدپرور استان و بویژه خانواده صبور و ایثارگر ایشان تبریک و تسلیت عرض نموده و برای غم و اندوه سنگین از دست دادن روح آسمانی آن شهید والامقام ،صبر و شکیبایی برای همه دلسوزان و علاقمندان به ایشان بویژه خانواده محترم شهید از درگاه خداوند متعال مسئلت می نمایم.

هفته نامه اقتصاد جوان و پایگاه خبری طوفان نیوز نیز شهادت و عروج ملکوتی این  شهید گرانقدررا به ملت ایران ،هموطنان عزیز استان لرستان و همچنین خانواده های محترم بیرانوند و صبحی تسلیت عرض می نماید.

درباره نویسنده

15437مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو