معاون اول رئیس جمهوری: سیستان و بلوچستان به کانون اصلی توسعه تبدیل می‌شود 
چاپ 

معاون اول رئیس جمهوری: سیستان و بلوچستان به کانون اصلی توسعه تبدیل می‌شود

معاون اول رئیس جمهوری در مراسم بهره برداری همزمان هزار و ۷۰۰ مدرسه در سراسر کشور گفت: سیستان و بلوچستان استان مرزداران شایسته کشور است که با شرایط سخت طبیعی در نبرد هستند .

 اسحاق جهانگیری در این مراسمی که از طریق ویدئو کنفرانس ۱۴۴ مدرسه با ۴۳۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان را افتتاح کرد افزود: در آغاز سال تحصیلی از اقدام شایسته خیران در سیستان و بلوچستان کمال تشکر را داریم.

وی با بیان اینکه امروز سیستان و بلوچستان به عنوان کانون توسعه جنوب شرق مطرح است خاطرنشان کرد: دولت برای توسعه اقتصادی سیستان و بلوچستان برنامه های ویژه ای دارد.

جهانگیری گفت: مردم سیستان و بلوچستان به دلیل خشکسالی حاکم در این استان به ویژه سال آبی گذشته که بدترین سال را سپری کردند شرایط دشواری را داشتند امیدواریم در سال آبی جدید گشایشی بشود .

معاون اول رئیس جمهوری گفت: مهمترین تشکر از خیران و دولت که در بخش تعلیم و تربیت انجام گرفت درخشش دانش آموزان یک کلاس در سراوان دورافتاده ترین نقطه کشور که از نظر زیربنایی و امکانات در سطح پایین ترین قرار دارد، است به طوری که ۱۷ دانش اموزان یک مدرسه در این شهرستان در رشته پزشکی پذیرفته شدند که این اقدام بسیار شایسته بود .

وی از مسوولان آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، سراوان و دانش آموزان این شهرستان مرزی در کسب این موفقیت قدردانی کرد و گفت: در هیات دولت از این دانش آموزان تقدیر شد و در مراسمی نیز از آنان تقدیر می شود و امیدواریم بتوانیم سیستان و بلوچستان را به کانون اصلی توسعه ایران اسلامی تبدیل کنیم و این از برنامه های اصلی دولت برای استان است .

همچنین مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در حاشه مراسم در گفت وگو با ایسنا از کمبود ۴ هزار کلاس درس در استان خبر داد .

علیرضا نخعی افزود: امسال با کمک خیرین و نوسازی مدارس ۵۰۰ کلاس درس برای دانش آموزان آماده شده است .

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه گفت: خوشبختانه با همه نواقص ، کمبودها و مشکلاتی که وجود دارد، ارتقای شاخصهای مختلف کارنامه آموزش و پرورش استان کارنامه قابل قبول و مثبتی است .

درباره نویسنده

15468مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو