معاون اقتصادی سپاه در بازدید از شرکت پاکسان؛ باید قطع وابستگی به مواد اولیه خارجی در تولید کشور جدی گرفته شود 
چاپ 

معاون اقتصادی سپاه در بازدید از شرکت پاکسان؛ باید قطع وابستگی به مواد اولیه خارجی در تولید کشور جدی گرفته شود

رزمایش بزرگ شیفت ایثار با حضور سردار ذوالقدرنیا در شرکت پاکسان رقم خورد.

رزمایش بزرگ شیفت ایثار با مشارکت کارگران مجموعه‌های تولیدی و صنعتی سراسر کشور آغاز و این برنامه در شرکت پاکسان با حضور فرماندهان سپاه برگزار شد.

با حضور سردار صادق ذوالقدرنیا معاون اقتصادی کل سپاه، سردار لقمان غلامی رئیس بسیج سازندگی کل کشور و شماری از فرماندهان پایگاه بسیج کارخانه های کل کشور، رزمایش شیفت ایثار در شرکت پاکسان رقم خورد.

به گزارش پاکسان نیوز، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برنامه‌های جهادی و محرومیت زدایی خود، رزمایش بزرگ محمد رسول‌الله(ص) را در استان‌های مختلف به اجرا درآورده است و در بخشی از این رزمایش، به فعالیت‌های جهادی و محرومیت زدایی توجه ویژه می شود.

اجرای این رزمایش توسط اقشار بسیج کارگری در قالب شیفت ایثار برگزار می‌شود و کارگران بسیجی خارج از شیفت کاری خود، از یک ساعت تا یک شیفت کاری بدون دستمزد و با هماهنگی مدیران خود، در یک مجموعه تولیدی و یا صنعتی که دارای پایگاه بسیج کارگری است به فعالیت می‌پردازند.

کارگران بسیجی این پیام را به مسئولان رساندند که لازم است مسئولان به کارگران اعتماد کنند، کارگران بسیجی آماده‌اند تا نیاز کشور به کالا را با توانمندی خود و استفاده از ظرفیت داخلی تأمین کنند و برای خروج از وضعیترکود به صورت شبانه روزی کار کنند.

در این رزمایش که روز سه شنبه ۲۰شهریور ماه سال جاری در شرکت پاکسان و با هدف اهدای دستمزد بسیجیان شرکت پاکسان در یک شیفت برای کمک به کارخانه و رونق تولید انجام شد سردار سپاه ذوالقدرنیا در جمع کارگران و بسیجیان شرکت پاکسان حضور یافت و ضمن قدردانی از زحمات آنان گفت: ما کارگران شریف و زحمتکشی داریم که در سنگر تولید جهاد می کنند و در عین جهادگری بخشی از دستمزد خود را به محرومان کشور انفاق می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تحریم های ظالمانه علیه ایران اشاره کرد و افزود: در صنعت و تولید باید در جهت قطع وابستگی خارجی گام برداریم و این اقدام می تواند به رونق، بخش بسیار زیادی از صنعت و افزایش شرکت های تولیدی داخلی منجر شود.

سردار ذوالقدرنیا با اشاره به لزوم قطع وابستگی مواد اولیه خاطرنشان کرد: باید برای بومی سازی تولید بسیاری از مواد اولیه ای که در حال حاضر از خارج از کشور وارد می شود تلاش کنیم تا در صورت بروز تحریم های گسترده و همه جانبه چرخ های تولید از چرخش نایستد و صنعت این کشور مسیر بالندگی و رشد را در پیش بگیرد.

معاون اقتصادی کل سپاه در ادامه سخنان خود در جمع مدیران، پرسنل و کارگران شرکت پاکسان این شرکت را در تولید پیشرو خواند و یادآور شد: بسیاری از شرکت های تولیدی که تحت برند، محصولات خود را عرضه می کنند در حقیقت مواد اولیه مورد نیاز خود را از شرکت پاکسان تهیه می کند و این گویای این حقیقت است که با بومی سازی و توسعه صنعت می توان زمینه رشد اقتصادی ایران اسلامی را فراهم ساخت.

وی با اشاره به اینکه برخی از صنایع را واردات بی رویه زمینگیر کرده است افزود: باید واردات بسیاری از کالاها که مشابه داخلی دارند کنترل شود تا صنایعی که به دلیل این واردات دچار رکود شده اند وضعیت بهتری نسبت به گذشته پیدا کنند و بتوانند مثل گذشته و با همه ظرفیت تولید خود به عرصه صنعت و تولید بازگردند.

سردار ذوالقدرنیا با اشاره ترفندهای دشمن برای اقتصاد کشور گفت: باید در عرصه صنعت و تولید هوشیار بود و با بومی سازی علوم مانع خروج ارز از کشور شد تا نقشه های دشمن بی نتیجه بماند.

معاون اقتصادی کل سپاه ضمن اشاره به جمعیت بالای کارگران بسیجی یادآورشد: با وجود این جمعیت مخلص و تلاشگر در صنعت کشور، با فکر، تدبیر، کار و اندیشه درست شاهد شکوفایی روز افزون صنعت کشور خواهیم بود چرا که تک تک کارگران و زحمتکشان صنعت این کشور برای آن تلاش می کنند و از هیچ زحمتی فروگذار نیستند.

سردار غلامی که در این رزمایش حضور داشت در گفتگوی اختصاصی با روابط عمومی پاکسان گفت: ما برای تامین بسیاری از مواد اولیه مورد نیاز صنایع در کشور به حمدالله مشکلی نداریم اما باید بیش از گذشته برای تولید مواد مورد نیاز تلاش کنیم و از همه توانمندی نیروهای داخلی در جهت بومی سازی علوم و فنون استفاده کنیم تا به قطب موثری در تولید این مواد در منطقه تبدیل شویم.

وی در ادامه با اشاره به حربه دشمنان در خصوص صنعت بر پرهیز از بزرگنمایی مشکلات صنایع افزود: در صنعت کشور بن بستی وجود ندارد و همه این مسائل جنگ روانی است که رسانه های غربی به آن دامن می زنند. این حجم از تولید که در صنایع کشور هر روز شاهد آن هستیم نمی تواند ساختگی باشد.

رئیس بسیج کل کشور با اشاره به جو موجود در کشور یادآور شد: متاسفانه با القائات دشمن، فضایی در برخی از اقشار جامعه به راه افتاده که فقط حاصل جنگ روانی بلندگوهای دشمن است و به زودی مردم متوجه می شوند این مسائل که در خصوص صنعت و تولید کشور مطرح می شود هیاهویی بیش نیست.

سردار غلامی ضمن اشاره به مبحث تولید و سودآوری آن به عنوان نقطه قوتی در اقتصاد کشور تاکیدکرد: می توان با هدایت سرمایه به سمت تولید صنعت کشور را شکوفا کرد و زمینه اشتغال و رفع وابستگی را فراهم کرد و به فرموده مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی عمل کرد.

مهندس ساکی مدیرعامل شرکت پاکسان در این رزمایش ضمن معرفی دستاوردهای علمی و فنی مدیران و کارگران کارخانه پاکسان گفت: ما تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا بخش اعظمی از مواد اولیه مورد نیاز این صنعت را از منابع داخلی تهیه کنیم و مانع خروج ارز از کشور شویم.

وی با اشاره به میزان صادرات این شرکت به کشورهای منطقه افزود: شرکت پاکسان در بخش صادرات محصول نیز گام های خوبی برداشته و با رصد پیوسته بازار در جهت ورود به بازارهای جدید تلاش می کنند تا بتوانیم علاوه بر تامین نیازهای ارزی خود برای کشور نیز سودآوری داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت پاکسان با تقدیر از کارگران جهادگر و بسیجی شرکت پاکسان که در این طرح شرکت کرده اند حضور پرشور پرسنل پاکسان در همه عرصه ها را ستودنی دانست و یادآورشد: دغدغه مجموعه پاکسان همواره بالندگی و گردش چرخ های تولید بوده و تک تک پرسنل ما تلاش می کنند که این امانت را که از نسل قبل به آنها سپرده به نسل بعد برسانند.

در ادامه این رزمایش که با حمایت مهندس ساکی مدیرعامل شرکت پاکسان و به همت پایگاه بسیج شهدای پاکسان انجام شد سردار ذوالقدرنیا و سایر فرماندهان با مدیرعامل، کارگران و بسیجیان شاغل در این مجموعه گفتگو کرده و از بخش های مختلف این کارخانه بازدید کردند.

در جهت هرچه بهتر برگزار شدن این رزمایش کار گسترده گروهی صورت گرفت و تلاش همه جانبه مدیرعامل، مدیران بخش های مختلف پاکسان، فرمانده پایگاه بسیج شهدای شرکت پاکسان، بسیجیان شاغل در این مجموعه قابل تقدیر است.

این رزمایش به صورت هماهنگ در کارخانه های سراسر کشور و با حضور پر رنگ فرماندهان و بسیجیان کارخانه ها و واحدهای تولیدی و صنعتی اجرا شد.

درباره نویسنده

15468مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو