جلوه گری «موزه بانک ملّی ایران» در اخبار پربازدید این هفته 
چاپ 

جلوه گری «موزه بانک ملّی ایران» در اخبار پربازدید این هفته

در هفته ای که گذشت، نمایشگاه «ارجان و جوبجی، جلوه‌هایی از هنر زرگری عیلام» به مدت سه هفته در موزه بانک ملی ایران افتتاح شد و برخی از مقامات و سفرای کشورها مهمان این نمایشگاه و موزه بانک ملی ایران بودند.

نمایشگاه «ارجان و جوبجی» در موزه بانک ملی ایران افتتاح شد

عصر روز سه شنبه نمایشگاه «ارجان و جوبجی»، جلوه‌هایی از هنر زرگری عیلام با حضور مدیران امور، روسای ادارات امور شعب تهران و تنی چند از دیگر مسئولان بانک ملی ایران، جمعی از سفرای کشورهای ارمنستان، گرجستان، بلغارستان، استرالیا، هلند، اکوادور، یونان و پاکستان در تهران، مدیران سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، روسای موزه ها و مسئولان فرهنگسراها و نگارخانه های کشور و علاقه- مندان به هنر و آثار تاریخی افتتاح شد.

 به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، این نمایشگاه با ۵۹ قطعه و اثر زرین و طلایی کشف شده از آثار محوطه باستانی ارجان و جوبجی متعلق به جنوب شرقی استان خوزستان از امروز به مدت ۳ هفته میزبان علاقمندان خواهد بود.

این نمایشگاه که نتیجه دومین همکاری مشترک بین موزه بانک ملی ایران و موزه ملی ایران است، یافته های زرین گورآوندهای دوران عیلام را در معرض بازدید علاقمندان و عموم به نمایش گذاشته است.
در این نمایشگاه آثاری چون حلقه، بازوبند،گوشواره، دکمه و دستبند زرین همچنین صفحه تزیینی و مهره طلایی اثر و نمونه‌ای بسیار بارز از هزاره اول قبل از میلاد و انگاره های سرویس چای خوری ملیله از جنس طلا بر پا شده است.
 مجموعه‌ای از ۲۵ تابلوی نگارگری استاد محمد باقر آقامیری و پرده زربفت منحصربفرد اهدایی از شعبه هامبورگ آلمان نیز در این نمایشگاه، برای اولین بار به نمایش در آمده است.
علاقه مندان جهت بازدید از این نمایشگاه می توانند از شنبه تا چهارشنبه و از ساعت ۱۳ تا ۱۷ به نشانی خیابان فردوسی، بعد از خیابان سرهنگ سخایی، موزه بانک ملی ایران مراجعه نمایند و از این طریق با تاریخ پیش از میلاد آشنا شوند.


بازدید معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری از موزه بانک ملّی ایران

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری و نماینده مردم استان تهران در مجلس خبرگان رهبری از موزه بانک ملی ایران بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، حجت الاسلام و المسلمین محسن قمی در بازدید امروز خود که با حضور دکتر حسین زاده مدیرعامل بانک برگزار شد، ضمن آشنایی با تاریخچه اشیا و آثار گرانقدر نگهداری شده در موزه بانک ملی ایران، ۵۹ قطعه و اثر زرین و طلایی کشف شده از آثار محوطه باستانی ارجان و جوبجی متعلق به جنوب شرقی استان خوزستان را نیز مورد بازدید قرار داد.

نمایشگاه «ارجان و جوبجی»، جلوه‌هایی از هنر زرگری عیلام از روز گذشته آغاز به کار کرد و به مدت سه هفته میزبان علاقه مندان خواهد بود.
این نمایشگاه نتیجه دومین همکاری مشترک بین موزه بانک ملی ایران و موزه ملی ایران است که یافته های زرین گورآوندهای دوران عیلام را در معرض بازدید علاقه مندان گذاشته است.
در این نمایشگاه آثاری چون حلقه، بازوبند،گوشواره، دکمه و دستبند زرین همچنین صفحه تزیینی و مهره طلایی اثر و نمونه‌ای بسیار بارز از هزاره اول قبل از میلاد و انگاره های سرویس چای خوری ملیله از جنس طلا بر پا شده است.
بازدید از این نمایشگاه از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۳ تا ۱۷ برای عموم آزاد است. علاقه مندان می توانند به نشانی خیابان فردوسی، بعد از خیابان سرهنگ سخایی، موزه بانک ملی ایران مراجعه کنند.

بازدید سفیر تایلند از موزه بانک ملّی ایران

سفیر تایلند در تهران امروز ضمن حضور در ساختمان سردار اسعد بختیاری (محل سابق موزه بانک ملی ایران)، از موزه و زورخانه این بانک بازدید کرد.

 به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، کالایانا ویپاتی پومی پراتس در جریان این بازدید ضمن ابراز خرسندی از حضور در عمارت سردار اسعد بختیاری، گفت: این افتخار مایه مباهات من است که هم اکنون در این عمارت حضور داشته و امیدوارم مردم جهان نیز از وجود این موزه، عمارت و زورخانه در بانک ملی ایران اطلاع پیدا کرده و از آن ها بازدید کنند.

سفیر تایلند در ادامه افزود: امیدوارم افتتاح این نمایشگاه شروعی برای گسترش فعالیت های بیشتر بین دو کشور در زمینه های اقتصادی و بانکی باشد.
وی ضمن تاکید بر بازدید دوباره و مفصل تر از موزه در فرصتی دیگر، از توضیحات غنی و کامل ارائه شده در خصوص اشیای موزه تقدیر کرد.
سعداله عیسی زاده مدیر امور حوزه مدیریت و روابط عمومی بانک ملی ایران نیز در این دیدار با اشاره به افتتاح نمایشگاه تاریخچه اسکناس و پول تایلند در موزه بانک ملی ایران در آینده نزدیک، ابراز امیدواری کرد که همکاری های دو کشور تنها در زمینه فرهنگی و موزه نبوده، بلکه در سایر زمینه ها نیز همکاری های سازنده ای داشته- باشند.
علاقه مندان و بازدیدکنندگان داخلی و خارجی می توانند روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت ۱۳ تا ۱۷ برای بازدید به این موزه مراجعه کنند.
موزه بانک ملی ایران در خیابان فردوسی بالاتر از خیابان سرهنگ سخایی واقع شده است.

همراهی با دولت دوازدهم در آستانه یک سالگی /۱/ دستاوردهای بانک ملّی ایران در زمینه مبارزه با پولشویی

بانک ملی ایران به عنوان یکی از بزرگ ترین بانک های منطقه، گام های بزرگی را در زمینه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم برداشته که راه اندازی یک واحد مستقل ستادی به این منظور و ایجاد سامانه جامع تبادل اطلاعات مبارزه با پولشویی بخشی از این اقدامات در همراهی با دولت دوازدهم در آستانه یک سالگی است.

 به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در نظام اقتصادی دنیای امروز به یک اصل اساسی تبدیل شده و کمتر نهاد رسمی را می توان یافت که در آن واحد مستقلی به این منظور وجود نداشته باشد.

بانک ملی ایران نیز به عنوان یکی از بزرگ ترین بانک های منطقه که تعامل بسیار خوبی با بانک های خارجی دارد، خود را ملزم دانسته علاوه بر پایبندی به قوانین مبارزه با پولشویی، یک واحد مستقل ستادی به این منظور راه اندازی کرده و به طور ویژه موضوعات مرتبط با آن را پیگیری کند.

تدوین ضوابط، مقررات و دستورالعمل های مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم برای راهنمایی واحدهای بانک، ایجاد ساختار سازمانی معاونت مبارزه با تأمین مالی تروریسم، پاسخگویی مسئولانه توام با دقت، سرعت و با کیفیت به استعلام های مراجع نظارتی و ذیصلاح خارج از بانک (شورای عالی مبارزه با پولشویی، بانک مرکزی ج.ا.ا ،‌ قوه قضاییه و … )‌ در امور مرتبط با  مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم و راه اندازی واحد ردیابی مالی در اداره کل مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم برای رصد دقیق معاملات مشکوک و شناسایی رفتار مشکوک به پولشویی بخش کوچکی از اقدامات بانک ملی ایران در این زمینه است.

در بانک ملی ایران علاوه بر پیاده سازی این اقدامات، قوانین و مقررات مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم به همکاران مرتبط نیز آموزش داده می شود، به طوری که برای این کار دوره های تکمیلی و تخصصی طراحی شده و تا پایان سال ۱۳۹۶ تمامی کارکنان بانک، دوره آموزشی مقدماتی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم را با موفقیت گذراندند.

همچنین طراحی دو دوره آموزشی تکمیلی و تخصصی مبارزه با پولشویی، برگزاری نشست هم اندیشی با مدرسان مبارزه با پولشویی سراسر کشور، اخذ دبیری کمیسیون مبارزه با پولشویی شورای هماهنگی بانک ها توسط بانک ملی ایران، تعیین مولفه های مناطق به لحاظ پولشویی در سراسر کشور، برگزاری آزمون جذب بازرس مبارزه با پولشویی، تهیه و نصب نرم افزار آموزشی مبارزه با پولشویی، ایجاد و راه اندازی واحد پدافند سایبری مرتبط با مقوله پولشویی و تامین مالی تروریسم از دیگر اقدامات صورت گرفته در این زمینه طی یک سال اخیر بوده است.

بانک ملی ایران همچنین در جدیدترین منشور اخلاقی کارکنان این بانک، مفاهیم مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم را نیز درج کرده است تا همواره نصب العین کارکنان این بانک بوده و عمل به آن در جهت همگامی بیشتر بانک با مسئولان کشوری در مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم مورد تاکید باشد.

بهره مندی ۱۶۲ هزار میلیارد ریالی بخش های اقتصادی از تسهیلات بانک ملّی ایران

بانک ملی ایران در راستای کمک به رونق بخش های مختلف اقتصادی، بیش از ۳۵۱ هزار و ۶۷۹ فقره تسهیلات به ارزش ۱۶۲ هزار و ۷۰۴ میلیارد ریال طی سه ماه ابتدای امسال به اقتصاد کشور تزریق کرده است.

این بانک در راستای حمایت از بخش صنعت و معدن کشور، توجه ویژه ای به بنگاه های اقتصادی این بخش داشته و بر همین اساس در مدت مذکور بالغ بر ۲۱ هزار و ۶۸۸ میلیارد ریال تسهیلات در شش هزار و ۳۱۰ فقره پرداخت کرده است.

سهم بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی نیز از تسهیلات پرداختی بانک به بخش های مختلف اقتصادی در مدت مذکور، بالغ بر ۱۲ هزار و ۲۵۰ فقره به ارزش چهار هزار و ۸۱۲ میلیارد ریال بوده است.

همچنین بخش مسکن و ساختمان نیز به عنوان یکی از مهم ترین محرکه های رونق اقتصاد کشور همواره مورد توجه بانک ملی ایران بوده و از این رو تخصیص ویژه تسهیلات به این بخش در سال جاری در دستور کار بانک قرار گرفته است.

بر این اساس در مدت مذکور، سه هزار و ۵۳۱ میلیارد ریال تسهیلات در ۱۹ هزار و ۸۰۶ فقره به بخش مسکن و ساختمان پرداخت شده است.

بنگاه های بخش بازرگانی نیز ۲۷ هزار و ۴۲ فقره تسهیلات به ارزش ۱۴ هزار و ۳۰۹ میلیارد ریال دریافت کرده اند.

در سال گذشته همچنین ۲۸۶ هزار و ۱۲۲ فقره تسهیلات نیز به ارزش ۱۱۶ هزار و ۹۵۵ میلیارد ریال به بخش خدمات و ۱۴۹ فقره تسهیلات به ارزش یک هزار و ۴۰۹ میلیارد ریال به بخش صادرات پرداخت شده است.

سامانه خدمات سیار بانک ملّی ایران رونمایی شد

سامانه خدمات سیار بانک ملی ایران با حضور دکتر محمد رضا حسین زاده مدیر عامل، مسعود خاتونی عضو هیات مدیره و تنی چند از مسئولان بانک، رونمایی و دستور استقرار و توسعه آن توسط مدیر عامل بانک صادر شد.

 به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، این سامانه دستگاه های بانکداری غیرحضوری را در خود جا داده و در هر زمان و هر مکان امکان ارائه خدمات به مشتریان را فراهم خواهد کرد و مقرر شده در هر استان، یک سامانه مستقر شود.

امکان دریافت و پرداخت وجه، پرداخت مبلغ چک، افتتاح حساب، صدور کارت هدیه، خرید شارژ، پرداخت قبوض و … در این سامانه فراهم است.

سامانه خدمات سیار بانک ملی ایران در مناطقی که خدمت رسانی در آنها به صورت مقطعی مورد نیاز باشد مانند مناطقی حادثه دیده ناشی از حوادث غیرمترقبه، کاربرد ویژه دارد.

این سامانه اغلب خدمات بانکی را به صورت ۲۴ ساعته ارائه می دهد و در حال حاضر امکان برقراری ارتباط صوتی و تصویری با مرکز کنترل در آن از ساعت ۷ تا ۱۹ میسر است.

مدیر عامل بانک ملی ایران در مراسم رونمایی از این سامانه با تاکید بر لزوم استفاده مطلوب از خدمات بانکداری الکترونیک به منظور ارتقای نحوه خدمت رسانی به مشتریان کنونی و جذب مشتریان جدید، گفت: تجهیزات استفاده شده در این سامانه از پیشرفته ترین و به روز ترین دستگاه های خدمات بانکی در دنیاست و البته استفاده از آنها فقط به سامانه خدمات سیار محدود نیست.

وی با کم نظیر خواندن این خدمت در نظام بانکی، گفت: امیدواریم با راه اندازی گسترده این تجهیزات در شعب منتخب، بتوانیم خدمات راحت تر و مطلوب تری به مردم ارائه دهیم.

مسعود خاتونی عضو هیات مدیره بانک ملی ایران نیز در این مراسم با ابراز خوشحالی از راه اندازی سامانه خدمات سیار بانک، گفت: سعی کردیم بهترین و با کیفیت ترین خدمات ارتباطی و بانکی غیر حضوری را در همه واحدها به مشتریان ارائه کنیم.

وی افزود: در دوره ۱۴ روزه بهره برداری آزمایشی سامانه خدمات سیار، بیش از ۲۱ هزار تراکنش موفق مالی و غیر مالی ثبت شده که نشان دهنده موفقیت این طرح است.

مدیرعامل بانک ملی ایران در ادامه این مراسم از بخش پشتیبانی و مانیتورینگ VTM بانک بازدید و توسط سامانه ارتباطی این دستگاه با برخی مشتریان به صورت تصویری گفت و گو کرد.

شمارش معکوس برای مسدودسازی حساب های دارای اطلاعات ناقص بانک ملّی ایران

با گذشت چند روز از آخرین اطلاعیه بانک ملی ایران خطاب به صاحبان حساب های دارای اطلاعات ناقص، هنوز بخش قابل توجهی از این حساب ها بدون تکمیل اطلاعات هویتی باقی مانده اند.

 به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، از یک سال پیش مشتریان بانک برای تکمیل اطلاعات حساب های دارای اطلاعات ناقص فراخوانده شدند.

پس از اعمال برخی محدودیت ها نسبت به ارائه خدمات بانکی به این عده، به تازگی دستورالعمل جدیدی نسبت به این حساب ها صادر شده است.

بر این اساس، دارندگان این حساب ها تنها تا پایان هفته جاری مهلت دارند با مراجعه به شعب و تکمیل اطلاعات شخصی خود، حساب را به صورت فعال نگه دارند.

پس از پایان مهلت مشخص شده، حساب های دارای اطلاعات ناقص مسدود خواهد شد.

عضو هیات مدیره بانک ملّی ایران : ارائه خدمات همسو با نظر مشتریان، اولویت بانک است

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران ابراز داشت: نیاز مشتریان در دوره بانکداری الکترونیکی تغییر یافته و ارائه خدمات همسو با نظر آنها، مهمترین راه برای جذب و حفظ مشتریان است.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، محمود شایان در همایش روسای شعب استان آذربایجان شرقی که با حضور حمیدرضا فتحی بیرانوند مدیر امور شعب منطقه یک کشور و مسئولان اداره امور شعب استان برگزار شد، تاکیدکرد: سودآوری شعب، گشایش اعتبار اسنادی داخلی، اعطای تسهیلات خرید دین و صدور ضمانتنامه از مهمترین اولویت های بانک ملی ایران در سال جاری است.

وی با بیان این که اقتصاد کشور بانک محور و همچنین رویکرد بانک شعبه محور است، تصریح کرد: مشتری‌مداری همراه با رعایت اصول اخلاق حرفه ای در رأس فعالیت تمامی همکاران در شعب سراسر کشور موجب دستیابی بانک به اهداف عالیه خواهد شد.

شایان در ادامه افزود: هر روز باید تلاش کنیم تا با خلاقیت و نوآوری، خدماتی جدید به مشتریان ارائه گردد تا بتوانیم مشتریان جدید را جذب و مشتریان قدیمی را حفظ کنیم.

در ادامه این همایش فتحی بیرانوند بر برنامه ریزی مدون و منسجم برای حفظ مشتریان و جذب منابع تاکید کرد.

محمد سلطانی رئیس اداره امور شعب استان آذربایجان شرقی نیز در این همایش، گزارشی از عملکرد این اداره امور شعب ارائه کرد.

بازدید از چند شعبه، از دیگر برنامه های سفر عضو هیات مدیره بانک ملی ایران به استان آذربایجان شرقی بود.

واحدهای بانک ملّی ایران، مویرگی ارزیابی می شوند

مدیرعامل بانک ملی ایران گفت: استراتژی بانک به صورت هدفمند طراحی شده و نحوه حرکت واحدها در چارچوب آن به صورت مویرگی با شاخص های مدون ارزیابی می شود.

 به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، محمد رضا حسین زاده با بیان این که در دوران جدید، ارزیابی و گزارش دهی کلی نفعی به حال سازمان ها ندارد، گفت: سازمان ها از واحدهای کوچک تشکیل شده اند که هر کدام اثر خود را بر عملکرد نهایی دارند، بنابراین هر واحد بانک شامل واحدهای ستادی، شعب و حتی باجه می تواند در عملکرد بانک موثر باشد.

وی با اشاره به این که بر همین اساس، استراتژی بلند مدت بانک تدوین و نقش هر بخش در آن به طور دقیق مشخص شده است، اظهار کرد: برای هر یک از شعب و ادارات ستادی بانک در دوره زمانی مدنظر، یک هدف مشخص تعیین و نقشه راه رسیدن به آن هدف نیز تبیین شده است.

به گفته حسین زاده، نحوه عملکرد هر کدام از این واحدها در دوره های زمانی مشخص رصد و علل احتمالی عدم تحقق کامل آن اهداف بررسی می شود تا موانع پیش رو برطرف شود.

مدیرعامل بانک ملی ایران با بیان این که بدنه بانک کاملا با استراتژی تدوین شده همراه است، گفت: تیم های برنامه ریزی از میان کارکنان بانک در سراسر کشور به منظور پیاده سازی این اهداف آموزش دیده اند و به کارکنان بانک در تحقق استراتژی کمک می کنند.

حسین زاده تاکید کرد: ارزیابی مویگری عملکرد واحدها باعث تسریع در رسیدن به اهداف و شناخت چالش ها می شود، بنابراین بانک می تواند در کوتاهترین زمان و با حداکثر کیفیت، اهداف خود را محقق کند.

حضور بانک ملّی ایران در بالاترین رتبه های رده بندی شاپرک

تازه ترین گزارش شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) از حضور بانک ملی ایران در بالاترین رتبه های رده بندی بانکداری الکترونیک حکایت دارد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، نتایج بررسی های خرداد ماه این شرکت نشان می دهد بانک ملی ایران جایگاه خود در گروه بانک های دارای بالاترین سهم تعدادی از تراکنش های ابزار کارتخوان فروشگاهی، بالاترین سهم مبلغی از تراکنش های ابزار کارتخوان فروشگاهی و بالاترین سهم مبلغی از تراکنش های ابزار پذیرش اینترنتی را حفظ کرده است.

همچنین بیشترین سهم از تعداد کارت های بانکی تراکنش دار از نوع برداشت با ۲۲.۲۸ درصد و از نوع کارت هدیه و بن کارت با ۱۶.۴۷ درصد متعلق به بانک ملی ایران بوده است.

این گزارش تاکید دارد که بانک ملی ایران همچنان جزو سه بانک برتر دارای بیشترین سهم از کل تعداد تراکنش های صنعت پرداخت کارتی در نظام بانکی کشور است.

ستاد اقامه نماز بانک ملّی ایران شایسته تقدیر ویژه شناخته شد

ستاد اقامه نماز بانک ملی ایران به عنوان دستگاه شایسته تقدیر ویژه در سال ۹۶ از سوی ستاد اقامه نماز استان تهران انتخاب شدو لوح تقدیر و تندیس مربوطه را دریافت کرد.

 به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری و اجرایی کردن دستورالعمل ارزیابی سازمان های اداری و استخدامی کشور، عملکرد دستگاه های اجرایی در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز در بانک ملی ایران از طریق بازدیدهای حضوری، مستندات و سامانه سجاده اقامه نماز استان تهران مورد ارزیابی قرار گرفت.

بر این اساس ستاد اقامه نماز بانک ملی ایران طی ۱۰ سال اخیر به جهت پیشرفت در ترویج فرهنگ اقامه نماز و برنامه ریزی، پیگیری و نظارت بر نمازخانه های تحت پوشش در استان ها و برنامه ریزی های انجام شده، علاوه بر اینکه هر سال شایسته تقدیر معرفی شد، برای سومین بار و دومین سال متوالی به عنوان دستگاه شایسته تقدیر ویژه انتخاب شده است.

شایان ذکر است در این ارزیابی نمایندگان سازمان مدیریت و برنامه ریزی و استانداری تهران نیز به عنوان ارزیاب فعالیت داشته اند.

افتتاح شعبه جدید بانک ملّی ایران در دادسرای ناحیه ۲۵ تهران

شعبه جدید بانک ملی ایران به منظور تسهیل امور و ارایه خدمات مطلوب تر به هموطنان، در دادسرای ناحیه ۲۵ تهران افتتاح شد.

 به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، علی خسروی رئیس اداره امور شعب مرکزی تهران بانک در مراسم افتتاح این شعبه که با حضور مددی معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای ناحیه ۲۵ تهران و تنی چند از مدیران و مشتریان بانک ملی ایران برگزار شد، گفت: بر اساس تعامل خوب و گسترده ای که بانک ملی ایران با قوه قضاییه دارد، این شعبه در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی و به منظور تسهیل امور مراجعه کنندگان و ارائه خدمات به خانواده محجورین راه اندازی شد.

وی ابراز امیدواری کرد: با ارائه خدمات مناسب و مطلوب، رضایت مشتریان هر چه بیشتر و بهتر حاصل شود.

همچنین مددی معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای ناحیه ۲۵ تهران ضمن تقدیر از مسئولان بانک ملی ایران اظهار کرد: بانک ملی ایران متعلق به مردم است و به همین علت درخواست استقرار یک واحد را داشتیم که امیدواریم با افتتاح این شعبه، مراجعه کنندگان به بهترین نحو از خدمات بانکی بهره مند شوند.

تفاهمنامه بانک ملّی ایران و بنیاد ملی نخبگان امضا شد

بانک ملی ایران و بنیاد ملی نخبگان با هدف گسترش همکاری ها و به منظور مشارکت در حمایت از نخبگان و استفاده از ظرفیت آنها در حوزه های تحقیقاتی و پژوهشی و نیز فراهم شدن زمینه همکاری های علمی، آموزشی و مطالعاتی استعدادهای برتر و نخبگان، تفاهمنامه امضا کردند.

 به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، در مراسم امضای این تفاهمنامه، برات کریمی عضو هیات مدیره بانک با تاکید بر لزوم حمایت همه جانبه از نخبگان و دانشمندان کشور، گفت: بانک ملی ایران در این زمینه از هر گونه کوششی دریغ نخواهد کرد.

وی افزود: کشور ما ظرفیت های زیادی برای استفاده از دانش نخبگان دارد و باید حداکثر تلاش ممکن صورت بگیرد تا استعدادهای برتر ایرانی داخل کشور بمانند و به توسعه ایران اسلامی کمک کنند.

کریمی با تاکید بر این که بانک ملی ایران نسبت به پرداخت تسهیلات به نخبگان هیچ منعی ندارد، اظهار کرد: حتی این آمادگی وجود دارد که افراد معرفی شده از سوی بنیاد ملی نخبگان برای گذراندن دوره خدمت مقدس سربازی در بانک ملی ایران به کارگیری شوند.

محمود سعادت فومنی قائم مقام بنیاد ملی نخبگان نیز در این مراسم با تقدیر از خدمات بانک ملی ایران، گفت: همه سرمایه بنیاد ملی نخبگان، سرمایه انسانی است.

وی افزود: گرچه گردش مالی بنیاد قابل توجه نیست، اما ارزش افزوده ای که نخبگان تحت پوشش می توانند برای کشور ایجاد کنند بسیار زیاد است و خوشحالیم که بانک ملی ایران در این موضوع سهیم شده است.

 

تاکید کریمی بر نقش گزارش دهی موثر در تصمیم گیری مدیران بانک

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران ابراز داشت: گزارش های موثر اداره کل نظام های پرداخت نقش اساسی در تصمیم گیری مدیران ارشد بانک دارد.

 به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، برات کریمی در بازدید از اداره کل نظام های پرداخت بانک با قدردانی از تلاش همکاران در دستیابی به اهداف عالی بانک،جایگاه این اداره را در بانک ویژه و موثر دانست و اظهارداشت: کنترل تراکنش ها و نحوه فعالیت سامانه های ساتنا، پایا، چکاوک، شتاب و … بانک بر عهده این اداره است که کار سنگین و دقیقی است.

وی با بیان این که اداره کل نظام های پرداخت از جمله ادارات بسیار مهم و کلیدی بانک است، گفت: این اداره کل در بانکداری الکترونیک نقشی اساسی دارد و در سال‌های اخیر زیرساخت‌های خوبی برای آن فراهم شده است و امیدواریم که تقویت هر چه بیشتر این اداره به تقویت هر چه بیشتر بانک بیانجامد.

کریمی در ادامه افزود: انتظار داریم اداره کل نظام‌های پرداخت به عنوان اداره‌ای فعال و پویا با گزارش های دقیق و به موقع در مسیر پیشرفت مجموعه بانک ملی ایران گام‌ بردارد و مدیران را در اتخاذ تصمیم های سریع و صحیح یاری رساند.

وی عنوان داشت: اداره کل نظام‌های پرداخت‌ از جمله اداراتی است که از حجم کاری  و حساسیت بسیار بالایی برخوردار است .

در ادامه این مراسم، محمد نجف زاده رئیس اداره کل نظام های پرداخت بانک ملی ایران گزارشی از عملکرد این اداره کل ارائه کرد.

تاکید پناهی بر نقش راهبردی بانک ملّی ایران در ایجاد ثبات در نظام بانکی

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران ابراز کرد: تخصیص بهینه منابع باید به نحوی صورت گیرد که آثار مثبت آن در شاخص های اقتصادی از جمله رشد تولید و ایجاد اشتغال کاملا مشخص و ملموس باشد.

 به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، غلامرضا پناهی در همایش بررسی عملکرد چهار ماهه ابتدای سال اداره امور شعب استان خراسان رضوی با بیان اینکه رشد مطلوب در حوزه جذب منابع و مصارف بهینه نشان دهنده تلاش و همت کارکنان بانک است، گفت: نقش بانک‌ ملی ایران در ایجاد ثبات در نظام بانکی و نیز تامین مالی همه بخش های اقتصادی بسیار راهبردی است.

وی ادامه داد: دامنه تخصیص منابع و اعطای تسهیلات در بخش های مختلف و مولد اقتصاد کشور باید گسترده تر و وسیع تر شود بنابراین ضروری است تا با پرداخت تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط و حمایت از آنها از نظر تامین مالی توجه بیشتری شود.
معاون امور ارزی و بین الملل بانک ملی ایران با اشاره به اعمال محدودیت ها بر تجارت خارجی کشور، گفت: بانک‌ ملی ایران در جهت افزایش قدرت رقابت و کاهش هزینه های تولید در حوزه صادرات غیرنفتی از صادرکنندگان غیرنفتی حمایت ویژه ای به عمل می آورد و منابع مورد نیاز آن ها را با نرخ های سود ترجیحی تامین می کند.
پناهی ادامه داد: در چنین شرایطی بهتر است صادرکنندگان غیرنفتی با توجه به شرایط خاص کشور در بازگشت درآمدهای صادراتی و اختصاص آن به نیازهای وارداتی کشور توجه جدی تری داشته باشند .
این عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با بیان اینکه در حال حاضر دشمنان کشور با برقراری تحریم ها به دنبال ضربه زدن به اقتصاد کشور به ویژه در بخش درآمد های ارزی هستند، افزود: دشمنان به دنبال اعمال محدودیت بر تجارت خارجی کشورند، هدف و تمرکز دشمنان کشور، درآمدهای ارزی ماست و قصد آسیب زدن به این بخش را دارند، بنابراین باید سیاست های ارزی در جهت تخصیص بهینه منابع محدود ارزی قرار گیرد و همه بخش ها در این جهت حرکت کنند.
وی با اشاره به برخی خبرها درباره رسیدن نرخ دلار به ده هزار تومان، اظهار کرد: اگر چه نرخ رسمی ارز با نرخ واقعی فاصله دارد، اما ایجاد جو روانی منفی برای کاهش ارزش پول ملی به نفع هیچ کس نیست.
عضو هیات مدیره بانک ملی ایران در ادامه به انتقاد از وضعیت ارز مسافرتی پرداخت و گفت: اینکه برخی هموطنان علاقه مند به مسافرت خارجی هستند و توانایی انجام آن را دارند، عمل پسندیده ای است، ولی چرا باید با نرخ رسمی این مسافرت ها انجام شود؟ چرا بانک‌ مرکزی و دولت باید تعهد تامین ارز مسافرتی با نرخ رسمی برای مسافرت بخشی از جامعه را به عهده داشته باشند؟
وی راهکار مناسب برای حل مساله تامین ارز مسافرتی را در این دانست که شرایطی ایجاد شود تا بانک‌ها و صرافی ها بتوانند بر مبنای نرخ توافقی نسبت به خرید و فروش اسکناس برای امور ارز مسافرتی اقدام‌ کنند.
پناهی ضمن تاکید بر لزوم رعایت مقررات مبارزه با پولشویی از روسای حوزه ها و شعب خواست که به این مهم توجه ویژه داشته باشند.
در این همایش، حسن مونسان رییس اداره امور شعب استان خراسان رضوی بانک نیز به ارائه گزارشی از عملکرد این اداره امور شعب پرداخت.

تقدیر رئیس سازمان بهزیستی از بانک ملّی ایران

رئیس سازمان بهزیستی کشور از مدیرعامل بانک ملی ایران به دلیل ایجاد بستر مناسب برای جذب مشارکت های مردمی و حمایت از نیازمندان تقدیر کرد.

 به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، در نامه انوشیروان محسنی بندپی خطاب به دکتر محمدرضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ایران آمده است: «بی تردید دستیابی به توسعه پایدار و عدالت اجتماعی مستلزم همیاری و تعامل مثبت و فعال اندیشمندان، مدیران و دست اندرکاران کلیه نهادها و دستگاه های ذیربط و دخیل در عرصه توسعه و رفاه اجتماعی است و حضور مدیران مجرب و خیراندیش همچون جناب عالی می تواند پیام خوبی برای تقویت و ارتقای همکاری های فی مابین در راستای ارائه خدمات بهینه و مطلوب به آحاد جامعه و شکوفایی همه جانبه نظام رفاه و عدالت اجتماعی باشد».

رئیس سازمان بهزیستی در ادامه نامه خود آورده است: «ضمن تقدیر از حسن نیت، همراهی و همدلی موثر و همیشگی جناب عالی، به ویژه ایجاد بستر مناسب جهت جذب مشارکت های مردمی از طریق خدمات نوین بانکداری، به منظور حمایت از نیازمندان و آسیب دیدگان از سوانح و بلایای طبیعی در سالی که گذشت و نیز اجرای بند (د) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۹۶ و‌ آرزوی تداوم و تقویت این همکاری در سال جاری، توفیقات روزافزون شما را از خداوند منان مسالت می- نمایم».

حمایت علمی و عملی بانک ملّی ایران از نخبگان

در شرایطی که فضای عمومی جامعه، یکی از راهکارهای برون رفت از مشکلات را در حمایت از نخبگان علمی و استفاده از ظرفیت های آنها می داند، بانک ملی ایران به صورت عملیاتی به این فضا ورود کرده است.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، در شرایطی که کشور ما پیشرفت های قابل ملاحظه ای در زمینه دانش های نو مانند نانو تکنولوژی، بایو تکنولوژی، فناوری صلح آمیز هسته ای، پزشکی، کشاورزی نوین و … داشته است، هنوز هم ظرفیت های مغفول مانده بسیاری در این حوزه ها وجود دارد که می توان آنها را فعال کرد.

طبیعی است که دانش آموختگان جوان و دارای انگیزه کشورمان، علاقه مندند از داشته های خود برای توسعه کشور استفاده کنند و تنها خواسته آنها از مسئولان کشور، حمایت و کمک به پیاده سازی ایده هاست.
بانک ملی ایران که از مردم برآمده و خود را به توسعه و آبادانی کشور موظف می داند، در این راستا اقدامات قابل ملاحظه ای انجام داده است.
راه اندازی مرکز نوآوری بانک ملی ایران پیگیری شده و پس از تبادل همه اسناد و مدارک لازم با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و طی تشریفات قانونی، آخرین مراحل خود را طی می کند.
این مرکز می تواند محلی برای حضور نخبگان، خلق و حمایت از ایده ها و کمک به توسعه دانش آنها باشد.
ایده دیگر، راه اندازی دپارتمان بانک ملی ایران در برخی دانشگاه های بزرگ کشور است که مطرح شده و در حال طی مراحل قانونی است. در این روش، نمایندگانی از بانک در این دپارتمان ها مستقر شده و آن را به مرکزی برای دریافت ایده ها، ارائه پیشنهادهای تامین مالی طرح ها و نیز مشاوره دریافت تسهیلات تبدیل خواهند کرد.
بانک ملی ایران برای حمایت از نخبگان اقدامات عملیاتی دیگری نیز انجام داده که از جمله آنها می توان به امضای تفاهم نامه با بنیاد ملی نخبگان و صندوق نوآوری و شکوفایی با هدف گسترش همکاری ها و استفاده از ظرفیت آنها در حوزه های تحقیقاتی و پژوهشی و نیز فراهم شدن زمینه همکاری های علمی، آموزشی و مطالعاتی استعدادهای برتر و نخبگان اشاره کرد.
قصد بانک ملی ایران از این اقدامات، حمایت از ایده های نو و صاحبان آنها در راستای تجاری سازی و تولید محصول متناسب با شرایط روز است، بدون این که آنها را در تشریفات دست و پاگیر اداری بیاندازد.
بانک ملی ایران عقیده دارد که آینده از آن شرکت های دانش بنیان و استارت آپ هاست و از این رو همکاری گسترده با چنین شرکت هایی را جزو برنامه های ویژه خود قرار داده است.

درباره نویسنده

15444مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو