رییس دانشگاه آزاد در مراسم بزرگداشت مقام استاد: هویت جدید دانشگاه آزاد، هویت پژوهشی است 
چاپ 

رییس دانشگاه آزاد در مراسم بزرگداشت مقام استاد: هویت جدید دانشگاه آزاد، هویت پژوهشی است

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم روز معلم و بزرگداشت مقام استاد که امروز ۱۱ اردیبهشت در واحد تهران مرکز این دانشگاه برگزار شد، هویت جدید دانشگاه آزاد را، هویت پژوهشی اعلام و تاکید کرد: هویت جدید این دانشگاه نه آموزشی بلکه پژوهشی است و قصد دارد در مسیر حل مشکلات کشور گام بردارد.

به گزارش یمین نیوز به نقل از  ایسنا، دکتر فرهاد رهبر با بیان اینکه دانشگاه آزاد طی زمان‌های مختلف هویت‌های جدیدی را به خود گرفته است، گفت: در بدو تاسیس دانشگاه و بدون اعضای هیات علمی طبیعتا باید از اعضای هیات علمی دیگر دانشگاه‌ها کمک می‌گرفتیم که هم‌اکنون قدردان آنها هستیم.

وی ادامه داد: پس از آنکه دانشگاه هویت مستقل خود را پیدا کرد، مکانیزمی برای جذب اعضای هیات علمی آغاز شد که هم‌اکنون بخشی از آن بزرگواران در شرف بازنشستگی و برخی دیگر کماکان در دانشگاه حضور دارند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: به تدریج که اساتید مختص دانشگاه معلوم شدند،‌ بر آن شدیم تا از اعضای هیات علمی سایر دانشگاه‌ها به صورت نیمه وقت و از اعضای حق‌التدریس به صورت تمام وقت بهره ببریم.

رهبر ماموریت جدی و مهم دانشگاه آزاد اسلامی در آن زمان را تقویت کادر برای نظام جمهوری اسلامی ایران اعلام و تشریح کرد: در آن زمان تقاضا برای آموزش عالی بسیار زیاد بود. نزدیک به شش میلیون نفر از دانشگاه آزاد فارغ‌التحصیل شدند که هم‌اکنون نیز مشغول خدمت‌رسانی در جای جای میهن اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه از دانشگاه آزاد انتظار می‌رفت مانع خروج سرمایه از کشور شود، دانشگاه را کارخانه انسان‌سازی نامید و گفت: اگر دانشگاه اصلاح شود، جامعه اصلاح می‌شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی وظیفه اساتید را تربیت دانشجویان شریف، دانا، با استعداد، دارای ابتکار و اخلاق نیک دانست و اضافه کرد: این دانشجویان باید دارای شجاعت و قدرت خطرپذیری بوده و بدون هیچگونه عقده خودبینی یا خودتن بینی وارد میدان‌های جدید شوند.

رهبر خاطرنشان کرد: به حول قوه الهی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون به تربیت چنین دانشجویانی همت گمارده‌اند. این را باید در نظر داشت که انسان‌های ناپرهیزگار، مایوس و افسرده توانایی به پیش راندن جامعه را ندارند.

وی با بیان اینکه امروزه زمزمه‌هایی مبنی بر وجود احتمال ورشکستگی دانشگاه آزاد را می‌شنویم، تصریح کرد: اینها قصد ایجاد یاس و ناامیدی در فضای دانشگاه را دارند این در حالی است که نهال کوچکی که تا به امروز در معرض آفات بسیاری بوده، اکنون به درخت تنومندی تبدیل شده که اهداف بزرگی را دنبال می‌کند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی از قصد دانشگاه آزاد برای حل مشکلات جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: در گذشته مشکل ما فرار مغزها بود در حالیکه اکنون مشکل بیکاری همان فارغ‌التحصیلان و متقاضیان آموزش عالی است.

رهبر ضمن اشاره به نیروی انسانی، تجهیزات و امکانات فراوان دانشگاه آزاد، بر لزوم استفاده از این امکانات تاکید کرد و گفت: نقش مدیریت این است که مجموع این امکانات و نیروی انسانی را تلفیق کند تا مشکل جوانان مملکت حل شود این در حالی است که سایر کشورها با کمبود نیروی انسانی مواجه هستند.

وی آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد را یک مشکل اساسی دیگر عنوان و تاکید کرد: محققان ما باید برای چنین مسائلی برنامه‌ریزی کرده و راه‌ حل ارائه کنند.

درباره نویسنده

15452مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو