درخواست اتحادیه عرب برای تشکیل کمیته تحقیقات درباره حوادث غزه 
چاپ 

درخواست اتحادیه عرب برای تشکیل کمیته تحقیقات درباره حوادث غزه

57659964

اتحادیه عرب ضمن برگزاری نشست فوق‌العاده درباره جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در روز زمین علیه فلسطینیان، از شورای امنیت خواست در خصوص این جنایت‌ها کمیته تحقیقات تشکیل دهد.

به گزارش یمین نیوز ، به نقل از الیوم السابع، سعید ابوعلی، معاون دبیرکل اتحادیه عرب در امور فلسطین و اراضی اشغالی به نمایندگی از احمد ابوالغیط، دبیرکل این اتحادیه از شورای امنیت خواست درباره کشتار تظاهرکنندگان فلسطینی به دست ارتش اسرائیل در راهپیمایی بزرگ “بازگشت”  کمیته تحقیقات تشکیل دهد.

 این نشست فوق العاده امروز (سه شنبه) در سطح نمایندگان و با موضوع تشدید جنایت‌های اسرائیل علیه فلسطینیان آغاز شده است.

ابوالغیط در این سخنان خود گفت، اگر شورای امنیت به شکست و انفعال فعلی خود ادامه دهد، در ارتباط با حمایت از ملت فلسطین و تشکیل کمیته تحقیقات درباره حوادث ۳۱ مارس ۲۰۱۸ در مرزهای غزه و اراضی اشغالی به مجمع عمومی سازمان ملل مراجعه خواهیم کرد.

وی از شورای امنیت خواست به مسؤولیت خود در حمایت از غیرنظامیان، اجرای قطعنامه‌های سابق، اجرایی کردن قطعنامه پایان بخشیدن به اشغال‌گری و راه‌کار تشکیل دو کشور و برقراری صلح عمل کند.

دبیرکل اتحادیه عرب گفت، تلاش‌های آشکار در حمایت از اسرائیل تشویقی برای این رژیم است تا به این جنایت‌های خود ادامه داده و تظاهرکنندگان غیرنظامی را مورد هدف قرار دهد.

وی نسبت به تلاش‌های اسرائیل برای نامزد شدن در شورای امنیت در حالی که این شورا را مورد حمله قرار داده و قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند، ابراز تعجب کرد.

همچنین دیاب اللوح، سفیر فلسطین در قاهره و نماینده آن در اتحادیه عرب در حاشیه این نشست تاکید کرد: به دستور محمود عباس،‌ رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و ریاض المالکی، وزیر خارجه و امور مهاجران فلسطین از اتحادیه عرب خواستیم به منظور بررسی جنایت‌ها و نقض‌های اسرائیل علیه ملت ما، این نشست فوق‌العاده را برگزار کند.

اللوح گفت، باید برای حمایت از ملت بی‌دفاع فلسطین به ویژه پس از کشتاری که روز جمعه ارتش اسرائیل در نوار غزه علیه تظاهرکنندگان مرتکب شد، هرچه سریع‌تر باید وارد عمل شد.

قرار است در این نشست درباره موضع گروهی کشورهای عربی درخصوص این جنایت‌های رژیم صهیونیستی، ضرورت فراهم کردن حمایت بین‌المللی و پایان دادن به اشغال‌گری اسرائیل در اراضی فلسطین قطعنامه‌ای صادر شود.

درباره نویسنده

15456مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو