مدیر کل سازمان فنی و حرفه ای استان کردستان خبر داد:ارائه 3.5 میلیون نفر ساعت آموزش توسط فنی و حرفه ای کردستان 
چاپ 

مدیر کل سازمان فنی و حرفه ای استان کردستان خبر داد:ارائه ۳.۵ میلیون نفر ساعت آموزش توسط فنی و حرفه ای کردستان

سالانه بیش از ۳.۵ میلیون نفر ساعت آموزش فنی و حرفه ای برای ۱۸ هزار نفربه متقاضیان ارائه می شود.

مدیر کل سازمان فنی و حرفه ای استان کردستان گزارشی از خدمات این سازمان ارائه داد.

به گزارش خبرنگار یمین  نیوز از سنندج، سید جمیل احمدی، مدیر کل سازمان فنی و حرفه ای استان کردستان با بیان اینکه آموزش مهارت فنی و حرفه ای در راستای ارتقای مهارت شاغلین و همچنین ایجاد اشتغال برای افراد جویای کار انجام می شود، عنوان کرد: این کار در چهار بخش صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنرانجام می شود.

وی ضمن بیان اینکه هم اکنون آموزشهای این سازمان  در ۱۶ مرکز دولتی استان و همچنین  ۱۳۰ مرکز خصوصی انجام می شود، افزود: تیم هایی نیز به صورت سیار در پادگان ها برای سربازان، در زندانها و درآموزشگاه ها هم مشغول به آموزش مهارت به متقاضیان هستند، و همچنین در سطح روستاهای استان نیز سالانه ۴۰۰  هزار ساعت آموزش ارائه می شود.

مدیر کل سازمان فنی و حرفه ای استان کردستان گفت:  این سازمان در کنار صنایع وصنوف مختلف در راستای ارتقای مهارت شغلی و فنی نیروی کار سالانه بیش از سه میلیون و ۵۰۰  هزار نفر ساعت و به میزان ۱۸هزار نفر خدمات آموزشی ارائه می دهد.

وی با اشاره به شعار سال و تلاش این سازمان در جهت پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی گفت:  آموزش فنی و حرفه ای در جهت ایجاد اشتغال و افزایش بهره وری و در نهایت منجر به افزایش تولید جامعه خواهد شد.

احمدی تجهیز و راه اندازی کارگاه های آموزش بهینه سازی مصرف انرژی را از اقدامات شاخص این سازمان نام بردو گفت:

تلاش می کنیم کارگاه های آموزشی این سازمان بر اساس ظرفیت های شهرستانها ایجاد شود تا منجر به اشتغال زایی منطقه شود.

 

وی با اشاره به اینکه میزان سهم آموزش سازمان فنی و حرفه ای استان کردستان دو درصد سطح کشور است، اظهار کرد: ما این عدد را به ۳ درصد رسانده ایم که یک درصد بیشتر از سهم استان است.

مدیر کل سازمان فنی و حرفه ای استان کردستان همچنین از اجرای دیپلماسی مهارت و عقد تفاهم نامه با اقلیم کردستان خبر داد و گفت: آموزش مربیان فنی و حرفه ای کردستان عراق درآموزشگاه های ما و همچنین احداث آموزشگاه در اقلیم کردستان جزو برنامه های این تفاهم نامه است.

وی همچنین از انجام کلیه فعالیتهای این سازمان به صورت الکترونیکی خبر داد و افزود: تمامی ثبت نام ها و تاریخ برگزاری آزمون ها و برخی از آزمون ها به صورت الکترونیکی و از طریق مراجعه به سایت این سازمان صورت می گیرد.

احمدی ضمن اشاره به اینکه  مخاطبین این سازمان در چهار گروه دانش آموزان کار و دانش، دانشجویان، شاغلین و علاقه مندان به کسب مهارت هستند، افزود: رهگیری اشتغال جزو فعالیتهای اصلی این سازمان است که از طریق مشاوره شغلی، آموزش، سنجش مهارت ودر نهایت رهگیری اشتغال صورت می گیرد که این کار ۵۰  درصد از آموزشهای ما را  به اشتغال منجر می کند.

وی گفت: با توجه به اینکه آموزش های مهارتی نقش بی بدیلی در توسعه همه جانبه و کاهش نرخ بیکاری در جامعه دارد می طلبد فرهنگ سازی های لازم در زمینه تشویق و ترغیب خانواده ها برای سوق دادن فرزندانشان به سمت مهارت آموزی انجام شود.

 

 

 

 

 

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو