واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت خبر داد: نشست خبری رییس جمهور تا دو هفته دیگر برگزار می‌شود 
چاپ 

واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت خبر داد: نشست خبری رییس جمهور تا دو هفته دیگر برگزار می‌شود

رییس دفتر رییس جمهور از برگزاری نشست خبری رییس جمهوری با حضور خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی طی دو هفته آینده خبر داد.

به گزارش  یمین نیوز به نقل از ایسنا، محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری صبح چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره اظهارات وزیر خارجه آمریکا مبنی بر تشکیل کارگروهی مشترک میان اروپا و آمریکا برای بررسی اعمال تعدیل‌هایی در بر جام تصریح کرد: موضع نظام، دولت و وزارت خارجه در ارتباط با برجام موضعی یکسان است و از نظر ما مذاکرات برجام تمام شده و تحت هیچ شرایط و عنوانی دوباره انجام نخواهد شد.

وی با بیان اینکه این موضوع بارها به همه کشورها که مباحثی را مطرح کرده‌اند، اعلام شده است، تصریح کرد: تشکیل کمیته‌های در برجام در شرایطی که ایران به عنوان بازیگر اصلی چنین چیزهایی را قبول ندارد، هیچ تاثیری نخواهد داشت. در این باره با اتحادیه اروپا و سه کشور عضو و همچنین چین مذاکره کرده‌ایم و آنها نیز اعلام کرده‌اند که برجام تنها با چارچوب‌های موجود باقی خواهد ماند.

رییس دفتر رییس جمهوری در ادامه پاسخ به پرسشی درباره طرح شایعاتی مبنی بر انجام مذاکرات موشکی با برخی کشورها خاطرنشان کردک بارها از سوی جمهوری اسلامی ایران اعلام شده است که مسائلی که مربوط به توان دفاعی کشور است به هیچ وجه قابل مذاکره نیست. این حرف همیشگی ما بوده است.

واعظی ادامه داد: این عرف همیشگی است که در دنیا زمانی که مسوولی با طرفی از کشور دیگر گفت‌وگو می‌کند راجع به همه مسائل مطالب مورد نظر خود را مطرح می‌کند. ما نیزد ر این جلسات حرف‌های خود را مطرح می‌کنیم اما اینکه درباره موضوعاتی نظیر توان موشکی توافقی کرده باشیم صحیح نیست.

وی در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره طرح شایعاتی مبنی بر اینکه حضور وزیر امور خارجه و رییس جمهوری فرانسه در ایران برای مذاکره درباره توان موشکی جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: موضع دفتر رییس جمهوری در این باره روشن است و قطعا راجع به توان دفاعی از جمله مسائل موشکی با هیچ کشوری مذاکره نخواهیم کرد و این موضوع مربوط به مسائل داخلی کشور است.

رییس دفتر رییس جمهوری با بیان اینکه آیا قرار است فرانسه به نیابت از آمریکا با ایران مذاکره کند، بیان کرد: فرانسه کشوری وابسته به آمریکا نیست و در مسائلی با آنها اختلاف نظر دارد. سفر وزیر خارجه فرانسه به ایران ربطی به مذاکرات اخیر آنها با آمریکا ندارد و از پیش طراحی شده است.

واعظی با اشاره به مسائلی نظیر روابط دوجانبه میان ایران و فرانسه ادامه داد: روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی میان ایران و فرانسه از جمله موضوعات مطرح میان دو کشور است و با وجود این مسائل دیگر زمانی برای اینکه وزیر خارجه فرانسه به نیابت از آمریکا مطرح کند وجود نخواهد داشت.

به گزارش ایسنا، رییس دفتر رییس جمهوری در ادامه درباره دستور مقام معظم رهبری به ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر خروج ارتش و سپاه از فعالیت‌های اقتصادی و تاکیدات رییس جمهوری در این باره اظهار کرد: موضوع واگذاری فعالیت‌های اقتصادی تصمیمی است که آقای رییس جمهور بر آن مصمم هستند و فقط محدود به نیروهای مسلح نمی‌شود. رییس جمهوری در این باره دستوراتی به بنیاد شهید، سازمان تامین اجتماعی و بانک‌ها داده‌اند و اعتقاد دارند که تا جایی که می‌توانیم دولت باید از تصدی‌گری خود کاهش دهد تا در آینده تصدی‌گری دولت در حوزه اقتصادی به صفر برسد.

وی گفت: در مقابل باید تلاش کنیم که از بخش خصوصی واقعی حمایت کنیم. در این راستا آنچه که در کشور در حال انجام است مربوط به همه اعضای دولت است و فقط برای نیروهای مسلح نیست.

واعظی در پاسخ به پرسش ایسنا درباره طرح انتقاداتی نسبت به مباحث مطرح شده در گفت‌وگوی تلویزیونی رییس جمهوری با مردم اظهار کرد: آقای رییس جمهور در هر مصاحبه تنها فرصت طرح برخی موضوعاتی که از پیش هدف‌گذاری کرده‌اند را دارند. در مصاحبه اخیر نیز تنها فرصت برای طرح بخشی از این موضوعات فراهم شد.

رییس دفتر رییس جمهور گفت: رییس جمهور تا دو هفته دیگر مصاحبه‌ای مطبوعاتی با خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی خواهند داشت و بخش دیگری از صحبت‌های خود را در آن زمان مطرح خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه روحانی در گفت‌وگوهای تلویزیونی قبلی درباره مباحثی نظیر برجام، تورم، رونق و گرانی صحبت کرده بودند، خاطرنشان کرد: آنچه که مهم است این است که در گفت‌وگوی تلویزیونی اخیر رییس جمهوری مباحثی که تاکنون مطرح نشده بود، مورد توجه قرار گرفت. رییس جمهور هدف‌گذاری کرده بودند که درباره مباحثی نظیر محیط زیست، اشتغال و ساختمان‌های فرسوده صحبت کنند و طبیعی است که اگر نمی‌خواهیم زمان مصاحبه طولانی شود، فرصت برای طرح همه مباحث نباشد.

رییس دفتر رییس جمهوری در پایان درباره نحوه انتخاب مجری برنامه گفت‌وگوی تلویزیونی رییس جمهور با مردم با بیان اینکه مجری برنامه با تفاهم میان دولت و صداوسیما انتخاب شد، خاطرنشان کرد: مجری برنامه مباحثی را که از نظر او دغدغه مردم بود را مطرح کرد.  در مجموع این مصاحبه بازخوردهای مثبتی هم داشت و فکر می‌کنیم که خوب است که این نوع گفت‌وگوها با مردم انجام شود.

درباره نویسنده

15449مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو