رشد ۵۶ درصدی منابع بانک قرض الحسنه مهر ایران طی ۹ ماه 
چاپ 

رشد ۵۶ درصدی منابع بانک قرض الحسنه مهر ایران طی ۹ ماه

خدمات، سبد محصولات جدید و طرح های تسهیلاتي بانک قرض الحسنه مهر ايران در سال جاري، بيش از پيش مورد استقبال مشتريان، متقاضيان و مراجعين قرار گرفته به نحوي که منابع اين بانک طي ۹ ماه گذشته از سال ۹۶ بالغ بر ۵۶ درصد رشد داشته است.

به گزارش روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهرایران، نسبت سرمایه و ريسک موجود در دارايي‌هاي بانک قرض الحسنه مهر ايران نزديك به ۴۰ درصد مي باشد كه در قبال شرايط ساير بانك ها از وضعيت بسيار مطلوبي برخوردار است.
کارکرد اصلی سرمایه بانکی، حمايت و جلوگيري از ورشكستگي بانك در مقابل زيان‌هاي غيرمنتظره و حمايت از سپرده‌گذاران و اعتباردهندگان است. اين سرمايه، به بانك اجازه مي‌دهد هنگام رويارويي با مشكلات اقتصادي، توانايي بازپرداخت تعهدات خود را داشته باشد.
ارائه تسهیلات بیشترین بخش درآمدزايي در پورتفوي اغلب بانک‌ها است و نظارت و مديريت کيفيت تسهيلات و وام‌هاي اعطايي، اهميت زيادي براي بانک‌ها دارد. در طول سال‌هاي اخير تعداد متقاضيان تسهيلات قرض‌الحسنه به عنوان تسهيلاتي ارزان ‌قيمت افزايش يافته و بانك ها به علت محدوديت هاي منابع قرض الحسنه فيلتر‌ها و گزينش‌هايي را گذاشته اند تا مطمئن شوند اين تسهيلات به نيازمندان واقعي پرداخت مي‌شود.
بانک قرض الحسنه مهرایران با انگیزه های به دور از کسب سود و با هدف توانمندسازي نيازمندان واقعي جامعه بيش از ۹۰ درصد منابع مالي خود را به پرداخت تسهيلات در حوزه هاي معيشت، اشتغالزايي و کارآفريني، ازدواج جوانان و سلامت و درمان اختصاص داده است.
در ۱۰ سال گذشته حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ايران پرداخت شده که از اين ۲۰ هزار ميليارد تومان، پنج هزار ميليارد تومان مربوط به هشت‌ماه نخست امسال بوده است.
این بانک با ۵۳۰ شعبه فعال در سراسر کشور، بالغ بر ۵ میلیون نفر مشتري دارد که تا كنون نزديك به ۳ ميليون نفر از آنان از طرح هاي تسهيلاتي متنوع بانك بهره مند شده اند.

درباره نویسنده

15503مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو