حراج سکه و تسهیلات پرداختی، اخبار پربازدید این هفته بانک ملی ایران 
چاپ 

حراج سکه و تسهیلات پرداختی، اخبار پربازدید این هفته بانک ملی ایران

در هفته ای که گذشت، علاوه بر اخبار مربوط به حراج سکه در بانک کارگشایی، اخبار مربوط به تسهیلات پرداختی بانک ملی ایران نیز قابل توجه بود. در این هفته، مدیرعامل بانک برای سومین بار به کرمانشاه سفر و به مشکلات مردم زلزله زده رسیدگی کرد.

حراج سکه بهار آزادی در بانک کارگشایی

سکه های تمام بهار و نیم بهار آزادی از روز شنبه چهارم آذرماه در بانک کارگشایی به حراج گذاشته شد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، این حراج بر حسب دستور بانک مرکزی و برای جلوگیری از حبابی شدن بازار سکه از طریق بانک کارگشایی انجام شد.

تخلیه ۱۰۰ هزار تومانی حباب قیمت سکه پس از حراج در بانک کارگشایی

 

رئیس بانک کارگشایی با بیان این که به منظور تخلیه کامل حباب قیمتی، حراج سکه تا اطلاع ثانوی ادامه می یابد، گفت: حراج سکه تا کنون دست کم ۱۰۰ هزار تومان از حباب قیمتی موجود در بازار را از بین برده است.

مسعود سلیمانی با اشاره به این که طی دو روز نخست حراج سکه در بانک کارگشایی ۵ هزار قطعه سکه تمام بهار آزادی و نیم بهار آزادی فروخته شده است، اظهار کرد: در روز نخست، بسته های ۲۰ قطعه ای سکه به حراج گذاشته شد، اما در روز دوم، بسته های ۵۰ قطعه ای نیز اضافه شد و در حراج امروز بسته های حاوی ۱۰۰ قطعه سکه نیز عرضه می شود.

وی با تاکید بر این که تا کنون پنج هزار سکه در قالب ۱۲۰ فقره رسید در دو حراج گذشته فروخته شده است، ادامه داد: به جز یک مورد که آن هم ناشی از بی اطلاعی خریدار بود، تمام قیمت های اعلام شده در حراج بانک کارگشایی، زیر قیمت بازار بود و نتیجه آن نیز کاهش قیمت سکه در بازار آزاد بوده است.

به گفته سلیمانی، لحظاتی پیش از شروع حراج سکه در روز نخست، نرخ سکه تمام بهار آزادی در بازار یک میلیون و ۴۶۰ هزار تومان بود، اما با آغاز حراج، این قیمت در بازار به یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان کاهش یافت.

وی اظهار کرد: قیمت سکه تمام بهار آزادی در بازار تا یک میلیون و ۳۶۰ هزار تومان نیز رسید و نشان می دهد حدود ۱۰۰ هزار تومان از حباب سکه خالی شده است.

رئیس بانک کارگشایی تاکید کرد: تا زمانی که حراج سکه ادامه داشته باشد روند کاهشی قیمت تا رسیدن به نرخ واقعی ادامه می یابد، مگر این که عواملی مانند افزایش جهانی قیمت طلا این روند را تغییر دهد.

 

سامانه «بام» بانک ملی ایران، محصول برگزیده همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات

 

سامانه بانکداری اینترنتی بانک ملی ایران «بام» بر پایه داوری کارگروه علمی پنجمین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات به عنوان محصول برگزیده و قابل تقدیر انتخاب شد.
به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، در پنجمین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات با موضوع «حکمرانی داده ها و دولت الکترونیک» که با حضور دکتر وحید احمدی مدیر کل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر دوایی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و دکتر سیروس علیدوستی رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران برگزار شد، لوح تقدیر همایش به سامانه بام بانک ملی ایران تعلق گرفت که لیلا رضایی معاون اداره کل امنیت و توسعه سیستم های بانک آن را دریافت کرد.

 

گره گشایی ۸۲ هزار میلیارد ریالی بانک ملی ایران از نیازمندی های اساسی خانوارها

 

بانک ملی ایران در هفت ماه ابتدای امسال، معادل ۸۲ هزار و ۴۶۷ میلیارد ریال تسهیلات برای رفع نیازهای اساسی خانوارها پرداخت کرده است.

این تسهیلات در قالب فروش اقساطی، جعاله و مرابحه بیش از ۲۰ درصد تسهیلات پرداختی بانک ملی ایران در مدت مذکور را شامل می شود و در ۳۷۰ هزار و ۳۲۹ فقره تخصیص یافته است.

طی این مدت، ۹۶ هزار و ۲۱۸ فقره تسهیلات به ارزش ۱۸ هزار و ۸۵۲ میلیارد ریال در بخش تهیه لوازم و وسایل خانوارها در قالب مشارکت مدنی و ۱۵۱ هزار و ۱۲۸ فقره تسهیلات به ارزش ۱۵ هزار و ۷۸۶ میلیارد ریال در بخش قرض الحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه از سوی این بانک پرداخت شد.

بانک ملی ایران همچنین ۷۱ هزار و ۱۴۲ فقره تسهیلات حمایتی از کسب و کار و رونق بازار بخش بازرگانی به ارزش ۳۸ هزار و ۱۵۷ میلیارد ریال پرداخت کرده است.

این بانک همچنین ۴۲ هزار و ۱۱۴ فقره تسهیلات سرمایه در گردش برای حمایت از تولید و اشتغال به ارزش ۵۸ هزار و ۶۰۳ میلیارد ریال پرداخت کرده است که بیش از ۱۴ درصد مجموع تسهیلات پرداختی از ابتدای سال تا پایان مهرماه را شامل می شود.

طی مدت مذکور، ۹۹۲ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه بدون احتساب تسهیلات ازدواج و اشتغال نیز در ۳۸ هزار و ۹۶۵ فقره به نیازمندان پرداخت شده است

 

دعوت از سرمایه گذاران خارجی برای استفاده از خدمات ارزی بانک ملی ایران

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران از سرمایه گذاران خارجی و فعالان اقتصادی خواست از ظرفیت های این بانک برای سرمایه گذاری و نقل و انتقال منابع مالی به داخل کشور استفاده کنند.

غلامرضا پناهی که به عنوان عضوی از پانل «نمایندگان مراکز مالی و بانکی ایران» در نشست معرفی فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری در ایران حضور داشت، با بیان این که بانک ملی ایران توانسته در پسابرجام به خوبی شعب خارجی خود را فعال کند، گفت: هم اکنون شعب بانک ملی ایران در عراق آمادگی دارند نسبت به دریافت وجوه حاصل از صادرات به داخل ایران مشارکت کنند.

وی افزود: شعب بانک در عراق می توانند نسبت به ارائه انواع خدمات بانکی از جمله صدور اعتبارات اسنادی و صدور ضمانتنامه  اقدام کنند.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با بیان این که مشابه همین امکانات در کشور افغانستان نیز وجود دارد، اظهار کرد: به شرط این که سرمایه گذار، مشتری «آرین بانک» باشد و یا این که منابع را از طریق سیستم بانکی افغانستان به این بانک ارائه کند، می تواند از همه خدمات نقل و انتقال وجوه در این بانک که نیمی از آن متعلق به بانک ملی ایران است بهره ببرد.

وی با اشاره به فعالیت چشمگیر شعب بانک ملی ایران در هامبورگ و پاریس، خاطرنشان کرد: همه خدمات شعب بانکی بین المللی و نیز Trade Finance و سایر روش های تامین مالی در شعب اروپایی نیز ارائه می شود.

پناهی همچنین برای مذاکره با سرمایه گذاران خارجی و فعالان اقتصادی مستقر در خارج از ایران جهت استفاده از منابع آنها به منظور تامین مالی طرح های داخلی اعلام آمادگی کرد.

نشست معرفی فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری در ایران با حضور جمعی از فعالان اقتصادی داخلی و خارجی و نیز نمایندگان نهادهای اقتصادی دولتی و بخش خصوصی در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.

 

انتشار شماره ۲۴۵ مجله بانک ملی ایران

 

دویست و چهل و پنجمین شماره مجله بانک ملی ایران با پرونده ویژه «بررسی خدمات رفاهی بانک و تاثیر آن در بهره وری» منتشر شد.

 

مدیرعامل بانک در این شماره نشریه طی گفت و گویی با عنوان «پویایی بانک با نیروی انسانی شاداب و سالم» به تشریح اقدامات رفاهی برای کارکنان و نیز تاثیر آن بر افزایش کارایی آنها پرداخته است.

«گام بلند تکریم کارکنان بانک» عنوان گفت و گویی با رئیس اداره کل رفاه و درمان بانک است که به زوایای دیگری از موضوع پرونده مجله پرداخته و نیز خدمات بیمارستان بانک ملی ایران در کنار اقدامات موسسه همیاری کوثر در بخش دیگر مجله تشریح شده است.

نگاهی به سامانه بام و جشنواره های آن با عنوان «بر بال های بانکداری الکترونیک»، گزارشی از شعبه جزیره خارک، گفت و گو با «میترا حیدرنژاد» بانوی موفق بانک ملی ایران و «امیر غفارمنش» بازیگر به همراه چندین مطلب خواندنی دیگر، در این شماره مجله بانک منتشر شده است.

مجله بانک ملی ایران که قدمتی ۸۴ ساله دارد، در شماره های اخیر شاهد تفاوت های کلی با شماره های پیشین است. بانک ملی ایران علاوه بر رسانه های دیجیتال، از ظرفیت رسانه مکتوب نیز با دقت کامل استفاده کرده تا علاقه مندان به نشریات کاغذی را بیش از پیش راضی نگه دارد.

 

کلنگ زنی یک مدرسه در استان خراسان جنوبی با مشارکت بانک ملی ایران

 

کلنگ ساخت مدرسه شش کلاسه در شهرک بهارستان اسلامیه در استان خراسان جنوبی با تامین اعتبار دو میلیارد ریالی بانک ملی ایران به زمین زده شد.

در آیین کلنگ زنی این مدرسه امیرحسنخانی نماینده مردم فردوس و طبس در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین زمانی امام جمعه شهر اسلامیه، حمید دهباشی رئیس اداره امور شعب بانک ملی ایران در استان خراسان جنوبی، مهدی ابراهیمی فرماندار شهرستان فردوس، تنی چند از مسئولان و مدیران استان و همچنین جمعی از مردم منطقه حضور داشتند.

دراین مراسم نماینده مردم فردوس و طبس در مجلس شورای اسلامی از انجام مسئولیت های اجتماعی بانک ملی ایران در عرصه های مختلف و ارائه خدمات عام المنفعه و خیرخواهانه در سراسر کشور به ویژه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته قدردانی کرد و گفت: سابقه درخشان بانک ملی ایران در سطح ملی و بین المللی به دلیل اعتماد مردم به این بانک است.

رئیس اداره امور شعب بانک ملی ایران در استان خراسان جنوبی نیز به رسالت اجتماعی بانک ملی ایران اشاره کرد و گفت: مشارکت جدی بانک ملی ایران در امور عام المنفعه و خیرخواهانه در سطح کشور از فعالیت ها و اقدامات مستمر بانک است.

دهباشی افزود: بانک همواره جایگاه کلیدی خود را در توسعه زیرساخت ها، عمران و آبادی، فعالیت های اقتصادی و تولیدی در تمامی کشور نشان داده و به عنوان بازوی اقتصادی همواره در کنار دولت ایفای نقش می کند.

وی با بیان این که سال گذشته بانک ملی ایران در استان خراسان جنوبی بیش از چهار میلیارد ریال اعتبار جهت اجرای امور عام المنفعه و اقدامات خیرخواهانه پرداخت کرده است، گفت: این اعتبار در قالب طرح مشارکتی برای ساخت مرکز بهداشت در مناطق محروم و احداث مدرسه در شهر بیرجند تامین و پرداخت شد.

دهباشی اظهار کرد: طبق سنوات گذشته از ابتدای امسال تاکنون، هشت میلیارد ریال اعتبار برای ساخت مدرسه، آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد و خرید آمبولانس در استان اختصاص یافته است.

 

مدال های فرزندان بانک ملی ایران تقدیم به زلزله زدگان کرمانشاه

 

دو فرزند یکی از همکاران بانک ملی ایران، مدال های خود را به نفع زلزله زدگان کرمانشاه به حراج گذاشتند.

«کیانا» و «کارینا» دختران «بهروز عثمانی» کارمند شعبه چهارراه دانش ارومیه بانک ملی ایران برای فروش شش مدال طلا و نقره خود به بالاترین قیمت در جهت کمک رسانی به مردم کرمانشاه اقدام کردند.

این مدال ها در مسابقات شطرنج و اسکیت کسب شده اند.

 

پرونده بازسازی مناطق زلزله زده روی میز بانک ها

 

مدیر عامل بانک ملی ایران و رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی کشور که برای سومین بار جهت بازدید از مناطق آسیب دیده کرمانشاه و رسیدگی به مشکلات مردم زلزله زده به این استان سفر کرده بود، از تشکیل جلسه مشترک با بنیاد مسکن برای بازسازی این مناطق و استفاده از ظرفیت حداکثری بانک ها در این بخش خبر داد.

دکتر حسین زاده در جریان این سفر یک روزه که معاون اول رئیس جمهور، دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور، چند تن از وزرا،  رئیس کل بانک مرکزی، مدیران عامل بانک های کشور و تنی چند از معاونین بانک مرکزی و مدیران ارشد بانکی نیز حضور داشتند، ضمن بازدید از روستای شیرین آب قصرشیرین، خواستار اعلام نیازمندی های مردم منطقه از سوی فرماندار این بخش شد.

وی همچنین در جلسه شورای هماهنگی بانک ها در فرمانداری شهرستان قصرشیرین  ضمن ارایه گزارشی از اقدمات بانک ملی ایران برای امدادرسانی به مردم زلزله زده تاکید کرد: طی چندین دوره سفر به کرمانشاه جلساتی با مدیران عامل بانک های استان داشتیم و از روز نخست خودپردازهای سیار ارسالی از استان های همجوار مستقر شدند تا مردم با کمبود وجوه نقد مواجه نشوند.

حسین زاده تصریح کرد: دغدغه نخست ما سلامتی همکارانمان در این مناطق بود که بعضا خود و خانه هایشان در زلزله آسیب دیدند. ضمن اینکه راه اندازی مجدد شعب بانکی بسیار اهمیت داشت که خوشبختانه خدمت رسانی در شعب بانکها مجددا برقرار شد.

مدیرعامل بانک ملی ایران گفت: گام بعدی تشکیل جلسات هماهنگی با مدیران عامل بانک های مختلف ، بنیاد مسکن ومسئولین استانى در کرمانشاه بود.

وی ادامه داد: با توجه به تاکید جناب آقاى دکتر کرباسیان و بانک مرکزی بر روان سازی پرداخت تسهیلات به مردم مناطق زلزله زده غرب کشور ، مقرر شد مدارک موجود در پرونده واحدهای  شناسایی شده از سوی بنیاد مسکن، در پرداخت تسهیلات نیز ملاک قرار گیرند تا مردم این مناطق برای تکمیل مدارک خود دچار مشکل نشوند.

حسین زاده همچنین تاکید کرد: قرار است در جلسه آتی با مدیرعامل  بنیاد مسکن در تهران، درباره نحوه تخصیص منابع بانکها برای بازسازی منطقه نیز مذاکراتی صورت گیرد.

وی خاطر نشان کرد: از روزهای ابتدای وقوع این زلزله، بانکها علاوه بر کمک های مختلف خود، آشپزخانه های صحرایی را نیز احداث کرده اند که ۱۰ هزار غذای گرم در هر وعده با همیاری دهیاران به روستاها توزیع می شود.

در ادامه این جلسه، دکتر سیف رییس کل بانک مرکزی ضمن ابراز همدردی با زلزله‌زدگان، به خانواده های داغدیده تسلیت گفت و برای مصدومین آرزوی سلامتی کرد.

وی همچنین ضمن اشاره به تسهیلات ویژه در نظر گرفته شده برای زلزله‌زدگان اعم از وام مسکن و قرض الحسنه و فرصت دوساله و امهال وام هاى قبلى ، برای همراهی مردم این مناطق به فرماندار قصر شیرین قول مساعد دادند.

در انتها رییس کل بانک مرکزی از تشکیل کمیته ای متشکل از دکتر حیدری، دکتر حسین زاده و دکتر پرویزیان برای پیگیری امور زلزله زدگان خبر داد.

اکبری فرماندار شهرستان قصرشیرین هم ضمن برشمردن مشکلات زلزله‌زدگان، هتلداران و فعالان بازرچه پرویزخان در بخش تاسیسات زیربنایی، خواستار حل سریعتر این مشکلات شد.

 

مدیرعامل بانک ملی ایران:

اصلاح قانون، راه را بر اعلام ورشکستگی های صوری بدهکاران کلان بانکی می بندد

 

مدیرعامل بانک ملی ایران اظهار امیدواری کرد با اصلاح قانون، راه موجود برای اعلام ورشکستگی های صوری توسط بدهکاران کلان بانکی بسته شود.

دکتر محمدرضا حسین زاده در نشست حقوقی پیرامون بررسی ورشکستگی اشخاص بدهکار بانکی و آسیب های وارده به امر وصول مطالبات بانک ها که با حضور جمعی از کارشناسان حقوقی بانک ها و مدیران و کارشناسان بانک ملی ایران برگزار شد، با بیان این که امروز اعلام ورشکستگی به راهکاری قانونی برای نپرداختن بدهی به بانک ها تبدیل شده است، افزود : دست کم ۱۵۰۰ میلیارد تومان بدهی به بانک ملی ایران مربوط به پرونده های ورشکستگی می باشد.

وی با اشاره به این که معضل اعلام ورشکستگی صوری بدهکاران کلان، امروز همه بانک های کشور را درگیر کرده است، اظهار کرد : خوشبختانه بانک ها خیلی زود متوجه سوء استفاده بدهکاران از این خلا قانونی شدند و موضوع را به نهادهای تصمیم گیرنده گزارش دادند.

حسین زاده با بیان این که موضوع حتی در رأس سران قوا مطرح و درباره آن تصمیم گیری شده است، افزود: با اصلاحاتی که برای قانون به صورت لایحه به مجلس شورای اسلامی رفته و امیدواریم هر چه زودتر تصویب شود، بخش قابل توجهی از این مشکل حل خواهد شد.

به گفته مدیرعامل بانک ملی ایران، افرادی که از ابزار اعلام ورشکستگی برای امتناع از پرداخت بدهی خود به بانک ها استفاده می کنند، معمولاً در چند بانک بدهی کلان دارند و از این رو همکاری بانک ها در دفاع مشترک و موثر و شناسایی اموال مدعی ورشکسته می تواند بسیار راهگشا باشد.

وی همچنین با تقدیر از اقدامات قابل توجه دادسرای رسیدگی به جرائم پولی و بانکی در بررسی این گونه پرونده ها، فعال شدن این دادسرا در شهرهایی به جز تهران را نیز خواستار شد.

 

برگزاری همایش حقوقی بررسی ورشکستگی بدهکاران بانکی

 

همایش بررسی ورشکستگی اشخاص بدهکار بانکی و آسیب های وارده به امر وصول مطالبات بانک ها با حضور جمعی از کارشناسان حقوقی بانک ها و مدیران و کارشناسان بانک ملی ایران در سالن همایش حافظ برگزار شد.

در این نشست کاووس ایرج پور معاون حقوقی و وصول مطالبات بانک ملی ایران با اعلام لزوم وحدت رویه محاکم و حتی کارشناسان رسمی دادگستری در تشخیص توقف تاجر با ملاک امکانات بالفعل بنگاه اقتصادی تاجر، اعم از وصول مطالبات یا کالا یا اموال مازاد و نظایر آن و دوری از تفریط نظریه ظاهری توقف و افراط نظریه واقعی که در بین محاکم مرسوم است، خواستار استفاده از جایگاه  قانونی سایر تأسیسات تجاری پیشگیرانه نظیر مصالحه قضایی و فراهم آمدن انعقاد قرارداد ارفاقی پیشگیرانه، بدون صدور حکم ورشکستگی شد و ازتجویز بانک ها به بهره گیری نظام داوری از طریق شفاف سازی خروج بانک ها که در مقام تصدی امور بازرگانی هستند از شمول مواد ۱۳۹ قانون اساسی و ماده ۴۵ قانون آیین دادرسی مدنی به عنوان راهکاری مثمرثمر در این عرصه نام برد تا علاوه بر تامین حقوق تاجر و بستانکاران به نحو مطلوب تر، با تداوم فعالیت و تولید، بنگاه اقتصادی اشتغال موجود نیز مصون از آسیب مضاعف باشد .

وی نهاد ورشکستگی را ابزاری حساس برای تشخیص جلوگیری از دومینوی شکست تجار، عنوان و قوانین مربوط به آن را نیازمند اصلاح و بازنگری دانست و افزود:  حرکت بانک و موسسات مالی به سمت محدود کردن اعطای تسهیلات سنگین به شرکت های سرمایه محور و تخصیص آن به شرکت های شخص محور ، راه اطمینان بخش و پیشگیرانه برای جلوگیری از استفاده ابزاری از ورشکستگی است و معضل اصلی جریان تصفیه ورشکستگی تحویل مازاد اموال شرکت ورشکسته پس از پرداخت بدهی تا تاریخ توقف که متضمن اموال قابل توجه و حتی کافی برای پرداخت تمامی دیون می باشد، به صاحبان سهام شرکت ورشکسته می باشد.

 همچنین دکتر ربیعا اسکینی-حقوقدان- در این نشست به بررسی ابعاد مختلف سابقه تضمینی قانون تجارت در باب ورشکستگی و تصفیه پرداخت و با بیان این که قانون کنونی علی رغم ایرادات وارده ، یکی از پیشرفته ترین و جامع ترین قوانین حوزه ورشکستگی در دنیاست ، گفت : مشکل این است که بسیاری از فعالان تجاری و حقوقی در کشور ما به درستی این قانون را متوجه نشده اند.

وی افزود : با این حال موارد لازم برای اصلاح قانون به مراجع ذیصلاح اعلام شده و امیدواریم هر چه زودتر اعمال شود .

اسکینی پیشنهاد کرد : موضوع ورشکستگی بنگاه های اقتصادی و افراد همزمان با روزنامه های محلی یا سراسری،  در روزنامه رسمی نیز منتشر شود، همچنین بانک ها پیوسته روزنامه رسمی را رصد کنند تا با این افراد آشنا شوند.

 محمدرضا پسندیده سرپرست دادسرای پولی و بانکی نیز در این همایش به آسیب مضاعف بانک ها از ورشکستگی اشخاص تجاری سرمایه محور اشاره کرد و در این راستا از بانک ها درخواست نمود تا ضمن اعتبارسنجی مناسب در زمان پرداخت تسهیلات به این موضوع و اخذ تأمین مالی از تسهیلات گیرندگان توجه داشته باشند .

وی برگزاری جلسات مشترک و تبادل تجارب و رفع کاهش آسیب های موجود را از جمله اقدامات مهم عنوان و قراردادهای رایج در سیستم بانکی را از جمله قراردادهای خاص و مرکب توصیف کرد که صرفاً مبین تحقق یکی از عقود ساده نبوده و ضمن قرارداد، تعهدات فراوانی با ماهیت و اجزای مختلف گنجانده شده که در تحلیل موضوع در مقام کارشناسی یا رسیدگی ترافعی و قضایی اقتضا دارد ملاحظات تخصصی بانکی نیز مورد نظر باشد .

وی توجه به حساسیت بانک ها به جرایم تقصیر و تقلب در ورشکستگی و سایر عناوین جزائی را با توجه به سوابق اسنادی و تجاری اشخاص متمسک به توقف از اهم تکالیف حرفه ای بانک ها عنوان کرد و اظهار داشت: ما بیش از آنکه نقص قانون داشته باشیم نقص در عملکرد داریم .

پسندیده لزوم آموزش متصدیان بانک ها درخصوص ثبت اسناد و املاک و مقررات گمرکی و اسناد تجاری را نیز یادآور شد.

نعمت اله حاجعلی مدیر کل اداره تصفیه امور ورشکستگی قوه قضائیه نیز درخصوص موضوع ورشکستگی و توقف، به ویژه ورشکستگی ظاهری و واقعی و مفهوم تاجر و اشخاصی که می توانند ادعای ورشکستگی نمایند، به ارائه مطالبی پرداخت.

وی گفت : از آنجا که دادستان از جمله اشخاصی است که می تواند ورشکستگی را اعلان نماید، باید طرف دعوی قرار گیرد.

در ادامه اسحق یوسف نژاد رئیس اداره کل حقوقی و دعاوی بانک ملی ایران توضیحاتی درخصوص بحث ورشکستگی ارائه کرد و با اشاره به موضوع سوء استفاده عده ای از بدهکاران بانک ها از مقررات قانونی ورشکستگی که در چند سال اخیر افزایش نگران کننده ای یافته است ، به ذکر برخی دلایل این امر پرداخت.

وی در ادامه به اقدامات مثبت صورت گرفته از سوی مراجع ذیربط از جمله دادستان کل کشور، بانک مرکزی و سرپرست دادسرای ویژه رسیدگی به جرائم پولی و بانکی اشاره و موضوع تهیه لایحه اصلاحی بخشی از مقررات ورشکستگی قانون تجارت از سوی دولت محترم را که طی تشریفات قانونی تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است ، مهمترین اقدام اصلاحی عنوان کرد.

یوسف نژاد با اشاره به اصلاحات صورت گرفته در لایحه قانونی مذکور، تسریع در روند تصویب آن را اقدام موثری جهت جلوگیری از سوء استفاده برخی از بدهکاران بانکی از موضوع ورشکستگی عنوان کرد .

 

پرداخت بیش از ۲۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک ملی ایران

 

بانک ملی ایران طی هفت ماه نخست امسال، حدود ۵۳۸ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ بیش از ۲۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال پرداخت کرده است.

از مجموع حدود ۵۳۸ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه پرداختی بانک در این مدت بیش از ۱۵۱ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به مبلغ حدود ۱۵ هزار و ۸۰۳میلیارد ریال توسط بانک ملی ایران پرداخت شده است.

پرداخت بیش از ۱۶ هزار فقره تسهیلات به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) به مبلغ بیش از دو هزار میلیارد ریال و پرداخت بیش از پنج هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه به سازمان بهزیستی به مبلغ بیش از ۷۵۷ میلیارد ریال در هفت ماه نخست امسال توسط بانک ملی ایران محقق شده است.

بانک ملی ایران همچنین در این مدت حدود دو هزار و ۴۵۵ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه کارگشایی، بیش از ۶۵۵ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه رفع احتیاجات ضروری ، هفت میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه تعمیر مسکن و بالغ بر ۳۱۹ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه درمان، بیماری، تحصیل و … پرداخت کرده است.

پرداخت بیش از ۱۵۷ میلیارد  و ۲۳۰ میلیون ریال بابت مشاغل خانگی به معرفی شدگان وزارت کار و همچنین بیش از ۳۱۰ میلیون ریال برای مشاغل خانگی به معرفی شدگان بنیاد شهید از دیگر تسهیلات قرض الحسنه پرداختی توسط بانک ملی ایران در هفت ماهه اول امسال است.

 

افتتاح شعبه بازسازی شده پاستور بانک ملی ایران

 

شعبه پاستور بانک ملی ایران که به تازگی بازسازی شده است، افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، مراسم افتتاح این شعبه امروز با حضور حسین بارانی معاون منابع انسانی و تنی چند از مسئولان ارشد بانک، دکتر علیرضا بیگلری سرپرست انستیتو پاستور به همراه جمعی از مسئولان ستادی مجمع تشخیص مصلحت نظام و قرارگاه خاتم الانبیاء برگزار شد.

در این مراسم علی خسروی رئیس اداره امور شعب مرکزی تهران بانک ملی ایران با بیان این که شعبه پاستور در یک فرایند دو ماهه مورد بازسازی قرار گرفته و هم اکنون در حال ارائه خدمات به مشتریان است، گفت: در این شعبه به زودی سرویس های خاص مشتریان ارائه خواهد شد.

وی همچنین به توسعه خدمات بانکداری غیرحضوری و شخصی در بانک ملی ایران اشاره کرد و افزود: خوشبختانه سامانه بانکداری اینترنتی «بام» به خوبی مورد استقبال مشتریان قرار گرفته است.

شعبه پاستور بانک ملی ایران با حدود نیم قرن سابقه فعالیت، در خیابان پاستور، نبش خیابان ۱۲ فروردین قرار دارد.

 

درباره نویسنده

15503مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو