رویکرد مهم بانک صنعت و معدن ، اصل مشتری مداری برای ارائه تسهیلات مناسب تر است 
چاپ 

رویکرد مهم بانک صنعت و معدن ، اصل مشتری مداری برای ارائه تسهیلات مناسب تر است

شعب بانك صنعت و معدن نقش فعالي در تامين مالي طرح هاي صنعتي در استان ها و مناطق مختلف كشور دارند . اين شعب در چارچوب سياست هاي كلي بانك و شناخت قابليت هاي هر استان براي ايجاد توسعه اي پايدار در سطح كشور فعاليت مي كنند.

پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن در گفتگویی با محمدرضا عسکری عامل سرپرست شعبه گرگان آخرین وضعیت این شعبه را در ارائه تسهیلات مورد بررسی قرار می دهد :

استان گلستان از نظر توسعه صنعتی در چه وضعیتی قرار دارد و پتانسیل های استان برای توسعه صنعتی چیست؟

اين استان در مسیر حمل و نقل ریلی ، جاده ای و دریایی و با قابلیت دسترسی به بازار کشورهای آسيای میانه قرار دارد و به دليل تنوع اقليمي ، خـاك و بارش مناسب ، داراي پتانسيل بسيار بالايي در بخش كشاورزي به ويژه گندم ، پنبه ، دانه هاي روغني ، باغي ، دام و طيور و نوغان داري ، ميگو و ماهيان خاوياري ، اسب تركمن ، فرش و صنایع دستی است اما بخش غالب اقتصادي در اين استان كشاورزي است و از نظر صنعتي در جايگاه پاييني قرار دارد ، با اين وجود صنايع تبديلي كشاورزي ، بسته بندي و دارويي در اين استان از مزيت بالايي برخوردار است.

بانک صنعت و معدن در فعال ساختن پتانسیل ها و ایجاد واحدهای صنعتی در استان تاکنون چه نقشی داشته است؟

با توجه به پتانسيل كشاورزي استان ، موفق ترين طرحهاي صنعتي در اين استان صنايع تبديلي كشاورزي و خصوصاً روغنكشي است که بيشترين طرحهاي بانك صنعت و معدن در استان گلستان نيز مربوط به همین بخش است . از اين رو با خريد مواد اوليه كشاورزي علاوه بر توسعه صنعت استان و تامين مواد غذايي ، منجر به توسعه بخش كشاورزي و حمايت از اين بخش شده است.

همچنين با توجه به سياست سالهاي اخير بانك در حمايت و تامين مالي طرحهاي زيربنايي ، يكي از بزرگترين طرحهاي تامين مالي شده در اين استان ، نيروگاه برق آذرخش است كه تسهيلاتي بالغ بر ۲۰۹ ميليون يورو به آن پرداخت و منجر به ايجاد اشتغال برای ۳۰۰ نفر شده است .

در مجموع ، تسهيلات پرداختي توسط بانك صنعت و معدن در استان به ۹۰۰ ميليارد تومان مي رسد كه بيشترين ميزان آن در بخش صنعت استفاده شده است.

چه راهكارهايي براي ارائه خدمات هرچه بهتر به مشتريان داريد؟

با توجه به ماموريت اصلي بانك كه تسهیل گری حرفه ای در ارائه خدمات مالی، بانکی و مشاوره ای به طرح های بزرگ زیر ساختی کشور و ایجاد و توسعه ی صنایع کوچک و متوسط است ، لازم است در راستاي تحقق اين هدف ، نیازسنجی مداوم جهت پاسخگويي به موقع به نيازهاي آنان در فرايند دريافت تسهيلات صورت گیرد.

ما بايد در اين مسير با بهره گيري از منابع صندوق توسعه ملي و بانک مرکزی، كليه خدمات موردنياز ريالي و ارزي مشتريان از جمله تسهيلات، ضمانتنامه ، گشايش اعتبار ، خريد دين و …. را در اختيار مشتريان قرار داده واز طريق ارائه خدمات مشاوره اي تخصصي ، تعامل مناسب با مسئولان استاني، بازديدهاي ادواري جهت اطلاع از وضعيت طرحها و همچنين پيگيري وضعيت حساب و نقدينگي پس از پرداخت تسهيلات در مسير خدمت رساني به مشتريان گام برداريم .

طی سال های اخیر چه واحدهای صنعتی در استان شما بهره برداری شده و چه میزان اشتغال ایجاد کرده است؟

از مهترين واحدهاي بهره برداري شده در سالهاي اخير ، واحدهاي روغنكشي ، توليد يد ، لبنيات ، آب معدني ، تابلو هاي برق ، بتون سبك از صدف كوهي ، ظروف حلبي پنير ، درب هاي ضد سرقت ، ورق گالوانيزه موج دار ، انواع كمپوت ، سبزيجات فريز شده و ظروف تفلون بوده كه طي سه سال اخير حدود ۱۰ طرح با تعداد اشتغال بيش از ۲۲۰ نفر به بهره برداری رسیده است. به طور کلی در استان طي ۲ سال اخير تعداد ۲۱۶ پروانه بهره برداري با اشتغال ۲۱۸۰ نفر صادر شده است.

تعداد واحدهاي صنعتی در حال اجرا در استان ؟ درصد پیشرفت آنها ؟

در سال جاري چهار طرح در استان به بهره برداري رسيده و لازم بذكر است در سه سال اخير اولويت اول ، حمايت از واحدهاي صنعتي موجود و تامين سرمايه در گردش است از اين رو طرحهاي ثابت كمتر به اجرا در آمده است . در ضمن علاوه بر طرحهاي شعبه ، تعداد ۳ طرح بزرگ با رقم سرمايه گذاري بالغ بر ۵۳۰ ميليارد ريال در دست اجرا است كه در آينده ي نزديك به بهره برداري خواهد رسيد.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو