حضور کانون‌های اجتماع ‌محور محلات، نقش مهمی در مشارکت مردمی و ارتقا نظام سلامت دارند 
چاپ 

حضور کانون‌های اجتماع ‌محور محلات، نقش مهمی در مشارکت مردمی و ارتقا نظام سلامت دارند

معاون اجتماعی وزیر بهداشت با بیان این که حضور کانون‌های اجتماع ‌محور محلات، نقش مهمی در مشارکت مردمی و ارتقا نظام سلامت دارند، افزود: این کانون‌ها با حضور مردم می‌توانند به مسائل مهمی چون سالمندان، معلولان و امثال آن بپردازند و بسیاری از استان‌ها مثل  یزد این فعالیت را شروع کردند.

به گزارش وبدا،  دکتر سید محمد هادی ایازی در افتتاحیه اجلاس معاونین اجتماعی وزارت بهداشت با تاکید بر این که نظام سلامت باید به سمت اجتماعی شدن پیش برود، گفت: یکی از برنامه‌هایی که وزیر بهداشت دکتر هاشمی در دور دوم مسوولیت خود مطرح کرده‌اند همین موضوع است و باید این رویکرد با قوت در تمام زمینه‌ها پیگیری شود.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت با بیان این که حضور کانون‌های اجتماع ‌محور محلات، نقش مهمی در مشارکت مردمی و ارتقا نظام سلامت دارند، افزود: این کانون‌ها با حضور مردم می‌توانند به مسائل مهمی چون سالمندان، معلولان و امثال آن بپردازند و بسیاری از استان‌ها مثل یزد این فعالیت را شروع کردند.

دکتر ایازی افزود: همچنین در قزوین و زنجان هم به شیوه‌ای دیگر این کانون‌ها شکل گرفته است و در تهران هم، بسیار گسترده و متفاوت راه‌ اندازی شده و جزو ۱۰ تجربه برتر در دنیا در این زمینه شناخته شده است.

وی تاکید کرد: در خصوص مشارکت مردم باید فراتر از سمن‌ها و خیریه‌ ها کار را دنبال کنیم پیگیر تا جایی که هر شهروند و ایرانی یک سفیر سلامت باشد.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت در پایان گفت: مساله بعد حمایت از سازمان‌های مردم ‌نهاد است و باید بیش از گذشته حمایت شوند و هنوز راه درازی در پیش داریم./۲۰۳

 

 

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو