آخرین اخبار بانک ملی ایران 
چاپ 

آخرین اخبار بانک ملی ایران

آموزش قوانین مبارزه با پولشویی در بانک ملی ایران

 

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران گفت: یک هزار و ۲۰۰ نفر از کارکنان بانک ملی ایران با شرکت در دوره های مجازی، استانداردهای FATF در مبارزه با پولشویی را آموزش دیدند.

غلامرضا پناهی در گفت و گو با روابط عمومی بانک ملی ایران با تاکید بر اجرای سیاست های هیات مدیره و مصوبات کمیته عالی مبارزه با پولشویی گفت: آموزش از جایگاه بالایی در مبارزه با پولشویی برخوردار است و آگاهی کارکنان بانک در این موضوع اهمیت فراوانی دارد. همچنین شناسایی کامل مشتریان و رعایت ضوابط و مقررات مبارزه با پولشویی، باید جزو لاینفک فرهنگ سازمانی کارکنان در ارائه خدمات به مشتریان باشد.

 

وی افزود: به همین منظور بانک ملی ایران اقدام به برگزاری حداقل پنج  آزمون مجازی برای کارکنان خود کرد که طی آن یک هزار و ۲۰۰ نفر ظرف چهار ماه در این زمینه آموزش های لازم را دیدند.

 

معاون امور ارزی و بین الملل بانک ملی ایران  با اشاره به اهمیت این آموزش ها اعلام کرد: بزودی همه  کارکنان بانک ملی ایران دوره های مقدماتی مبارزه با پولشویی را می گذرانند، این بانک همچنین در نظر دارد تا در مرحله بعد دوره های تکمیلی مطلوبی را بر اساس استانداردهای بین المللی مبارزه با پولشویی برگزار کند.

 

وی تاکید کرد: کارکنانی که دوره های آموزشی مبارزه با پولشویی را می گذرانند، گواهینامه ای را دریافت کرده و برای ادامه کار خود در بخش های مختلف ملزم به داشتن این گواهینامه می شوند؛ به طوری که نداشتن این گواهینامه به معنی ندانستن قوانین مربوط به مبارزه با پولشویی خواهد بود.

 

پناهی در پایان گفت: همچنین دو دوره آموزشی ارزی و ریالی برای کارکنان بانک ملی ایران در حال طراحی است که بزودی برگزار می شود.

 

 

 

 

واکنش عضو هیات مدیره بانک ملی ایران به تبلیغ پرداخت تسهیلات در روزنامه ها

 

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران در واکنش به تبلیغات گسترده شرکت های بی نام و نشان تامین مالی که مردم را به دریافت تسهیلات از آنها به جای مراجعه به بانک ها تشویق می کند، گفت: بانک ملی ایران به عنوان تامین کننده مالی طرح ها و پروژه های کلان کشور، استفاده از تسهیلات با رعایت ساز و کارهای قانونی و ضوابط و مقررات بانکی را به مردم پیشنهاد می کند.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، محمود شایان افزود: به نظر می رسد تبلیغات پرداخت تسهیلات خارج از ضوابط بانکی و سهل نشان دادن امکان دریافت تسهیلات کلان، بیشتر از این که مبین کم کاری بانک ها در کارشان باشد، بیانگر فراهم بودن فضای سوء استفاده واسطه ها و عدم برخورد قانونی با این عده است.

 

معاون اعتباری و نظارت بر مصارف بانک ملی ایران با اشاره به حجم عظیم تسهیلات پرداختی بانک ها برای توسعه  کشور گفت: تا نیمه مرداد ماه سال جاری، نسبت مانده مصارف به منابع بانک ملی ایران ۹۴.۶ درصد بوده که نشان می دهد بانک در پرداخت تسهیلات تا بیشترین حد ممکن عمل کرده است.

 

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران ادامه داد: این بانک در سال جاری علاوه بر پرداخت تسهیلات خرد برای رفع نیازهای اساسی خانوارها، در راستای تحقق اهداف اقتصادی دولت، تکمیل طرح های نیمه تمام، تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، پرداخت تسهیلات به بخش های کشاورزی و صادرات را در اولویت خود قرار داده است.

 

وی با عنوان این که از مهمترین سیاست های بانک در سال جاری، پرداخت هدفمند تسهیلات و استفاده موثر و بهینه از منابع است، افزود: این اقدام در راستای افزایش تولید و اشتغال خواهد بود.

 

شایان ادامه داد: اعطای تسهیلات در راستای تحقق اهداف سیاست های اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و خروج از رکود در سال جاری مدنظر است که از بارزترین نمودهای آن در شبکه بانکی کشور می توان به تامین مالی بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط اشاره کرد.

 

 

 

افتتاح چند طرح اقتصادی توسط وزیر اقتصاد در اصفهان

 

مسعود کرباسیان در راس هیاتی از معاونان ،‌‌ مسوولان عالی رتبه وزارت امور اقتصادی و دارایی و محمد رضا حسین زاده رئیس شورای هماهنگی بانک های دولتی به منظور افتتاح چندین طرح به مناسبت بزرگداشت هفته دولت به اصفهان سفر کرد

 

 

مدیر عامل بانک ملی ایران در حاشیه این برنامه ها با  برخی  از  مقامات کشوری و استانی و فعالان بخش خصوصی دیدار کرد و در خصوص مسائل مرتبط به گفت و گو پرداخت .

 

وی بر حمایت بانک ملی ایران از تولید و اشتغال تاکید کرد و پرداخت بیش از۲۵۰۰ میلیاردریال تسهیلات به واحد های تولیدی و صنعتی  و صدور بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال انواع ضمانتنامه طی چند ماه گذشته توسط بانک ملی استان اصفهان را نمونه ای از این راهبرد دانست .

 

رونمایی از ۳۰۳ پروژه بخش کشاورزی استان اصفهان  به ارزش ۱۶۱ میلیارد تومان به صورت همزمان در شهرستان میمه ،افتتاح ۸ پروژه  برق منطقه ای اصفهان در محل نیروگاه شهید منتظری به ارزش ۵۳ میلیارد تومان  و افتتاح و رونمایی همزمان از٦٣٣طرح و پروژه مخابراتی با اعتباری بالغ بر ٢٢١میلیارد ریال  اهم برنامه های این سفر یکروزه را تشکیل می داد .

 

مسعود کرباسیان در سخنان خود قبل از افتتاح پروژه های مذکور بر اهمیت و لزوم تمرکز بیشتر بر اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و حمایت از بخش تولید و اشتغال را از اهم برنامه های وزارت امور اقتصادی و دارایی  دانست .

 

وی همچنین بر عزم راسخ وزارت اموراقتصادی و دارایی و سیستم بانکی برای ایجاد انضباط هر چه بیشتر در عرصه بانکی بویژه نرخ سود سپرده ها تاکید و آن را متناسب با نرخ تورم و راهکار مناسبی برای کاهش قیمت تمام شده پول دانست .

 

وی  آمارهای اعلامی   از سوی دکتر حسین زاده در خصوص پرداخت تسهیلات  توسط شبکه بانکی  به فعالان اقتصادی استان را حاکی از تلاش بانک ها برای رونق دادن به این بخش دانست و نوید حمایت های بیشتر را به کارآفرینان و بخش خصوصی استان داد.

 

 

 

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو