تداوم موجودیت سازمان نیازمند توانمندسازی نیروی انسانی است 
چاپ 

تداوم موجودیت سازمان نیازمند توانمندسازی نیروی انسانی است

5یک استاد دانشگاه ضرورت توجه به مدیریت نیروی انسانی در سازمان ها را یادآور شد و گفت: تداوم موجودیت سازمان و حصول به اهداف آن نیازمند برنامه ریزی و توانمندسازی نیروی انسانی است.

دکتر زین العابدین امینی سابق در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه یکی از مهمترین وظایف مدیریت منابع انسانی، برنامه ریزی نیروی انسانی است، اظهارکرد: نیروی انسانی این توانایی را دارد که سایر منابع را پردازش کرده و خدمات و کالاهایی را پدید آورد که سازمان به دلیل آن ایجاد شده است.

وی که دارای تخصص در حوزه تصمیم گیری و خط مشی گذاری است، افزود: مدیریت منابع انسانی از طریق برنامه ریزی کارآمد و اثربخش می تواند حجم و ترکیب نیروی انسانی موردنیاز برای آینده را فراهم ساخته و یا توانایی های نیروهای موجود را ارتقا بخشد.

دکتر امینی سابق گفت: مدیریت منابع انسانی شامل فعالیت در زمینه های شناسایی انتخاب، استخدام، تربیت وپرورش، نگهداشت و اصلاح رفتار کارکنان و سایر فعالیتهای مشابه است.

این عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی همچنین گفت: یک مدیر موفق، برای تصمیم گیری صحیح، نیازمند دارا بودن اطلاعات لازم و ضروری است، زمانی که این اطلاعات در حجم زیاد وجود دارند؛ ساماندهی و دسته بندی اطلاعات کار بسیار دشوار می شود.

این متخصص و صاحبنظر در حوزه مدیریت بیان کرد: باید توجه داشت برنامه ریزی موثر و کارآمد نیروی انسانی و اصولاً هر نوع برنامه ریزی به اطلاعات، به خصوص اطلاعات پردازش شده نیاز دارد.

دکتر امینی سابق گفت: سیستم های اطلاعات منابع انسانی با دو بعد اثرات سیستم های اطلاعات منابع انسانی و وظایف سیستم های اطلاعات منابع انسانی، به طور مثبت بر اثربخشی مدیریت منابع انسانی تاثیرگذار است و بخش زیادی از تغییرات آن را پیش بینی می کند.

وی افزود: سازمان ها اگر دارای بهترین تکنولوژی بوده و از بیشترین امکانات بهره مند باشند ولی از نیروی انسانی متخصص و کارآمد برخوردار نباشند و یا توانایی استفاده درست و کارآمد از نیروهای موجود را نداشته باشند، قادر نیستند بر محیط اثر گذاشته و در عرصه رقابت موفق عمل کنند.

 

 

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو