استفاده از سیستم های اطلاعاتی در سازمان ها اجتناب ناپذیر است 
چاپ 

استفاده از سیستم های اطلاعاتی در سازمان ها اجتناب ناپذیر است

قربان حسینی 1یک پژوهشگر و استاد دانشگاه ضرورت استفاده از سیستم های اطلاعاتی را یادآور شد و گفت:

امروزه به کارگیری سیستم های اطلاعاتی مناسب در حوزه های مختلف، برای سازمان ها امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

دکتر مسعود قربان حسینی در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: سیستم های اطلاعات منابع انسانی یکی از مهمترین این سیستم ها است که نقش مهمی در پشتیبانی از تصمیم گیری مدیران و اثربخشی اقدمات و وظایف مدیریت منابع انسانی دارد.

وی که از متخصصان و صاحبنظران حوزه مدیریتی کشور است، اظهار کرد: هر سیستم اطلاعاتی مشتمل بر یک پایگاه داده برای ذخیره، پردازش و تجزیه و تحلیل نتایج گزارشاتی است که به طور منظم درحال انجام است.

معاون دانشگاه آزاد اسلامی ساوه گفت: سیستم‌های اطلاعاتی نه تنها به عنوان یک پایگاه داده، نرم‌افزار و سخت افزار بلکه به عنوان یک سیستم بزرگتر که به کمک و بهره‌گیری ازآن می‌توان مدیریت تمام امور دستی و دستگاهی و تفسیر سیستم‌های ارتباطی را به راحتی انجام داد، مطرح می شوند.

دکتر قربان حسینی یادآور شد: مجموعه سیستم‌های اطلاعاتی، برای مطالعه علمی، دقیق و واقعی شبکه‌های متشکل از سخت‌افزار و نرم‌افزار، که مردم و سازمان‌ها برای جمع‌آوری، فرایند ایجاد و توزیع اطلاعات از آنها استفاده می‌کنند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی گفت: هر سیستم اطلاعاتی از چند قسمت اصلی شامل سخت‌افزار، نرم‌افزار، داده اطلاعات خام، و نیاز مردم تشکیل شده است، بنابراین میزان رضایتمندی افراد به یک سیستم نقش بسیارمهمی در تعیین موفقیت و شکست یک سیستم اطلاعاتی دارد.

این استاد دانشگاه یادآور شد: هدف هر سیستم ارتباطی حمایت از عملیات، مدیریت و تصمیم گیری و در معنای وسیع تر کاهش مدت استفاده می‌باشد؛ که می‌توان به فناوری اطلاعات و ارتباطاتی که یک سازمان، و یا تکنولوژی که مردم در حمایت از فرایندهای کسب و کار انجام می‌دهند، اشاره کرد.

وی ادامه داد: درهرکدام از فعالیتهای موجود در مدیریت منابع انسانی، گردش داده ها و اطلاعات مخصوص خود وجود دارد و با افزایش حجم آنها و نوع نیاز مدیران در سطوح مختلف سازمان به اطلاعات مناسب، لزوم سازماندهی به این امر و ایجاد سیستم صحیح برای آن دارای اهمیت می گردد.

 

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو