به لحاظ حضور کمی و کیفی مقامات خارجی، رحیمی: مراسم روز شنبه بی‌سابقه‌ترین مراسم تحلیف در تاریخ ایران است 
چاپ 

به لحاظ حضور کمی و کیفی مقامات خارجی، رحیمی: مراسم روز شنبه بی‌سابقه‌ترین مراسم تحلیف در تاریخ ایران است

علیرضا رحیمی گفت که از مقامات عالی رتبه تاکنون حضور هفت رییس جمهور و ۱۸ رییس مجلس در مراسم تحلیف رییس‌جمهور قطعی شده است.

به گزارش یمین نیوز به نقل از ایسنا، این عضو کمیسیون امنیت ملی در کانال تلگرام خود درباره مراسم تحلیف رییس جمهور در مجلس که روز شنبه برگزار می‌شود نوشت:

»پس از توافقنامه برجام اگرچه مراسم بین المللی مختلفی در تهران برگزارشده و مقامات و هیات‌های مهمان بلحاظ عضویت در مجامع و سازمانهای مربوط، برای حضور ذینفع بوده اند اما مراسم تحلیف رییس جمهوری دوره دوازدهم در نوع خود اولین نشست رسمی داخلی است که با استقبال بی سابقه و گسترده کشورهای جهان برای حضور مقامات برجسته و هیات‌های آنها برگزار می‌شود.

تاکنون حضور هیات‌های بیش از صد کشور در سطوح مختلف در این نشست قطعی و هماهنگ شده است.

حضور خانم موگرینی مسئول سیاست خارجی و نماینده عالی اتحادیه اروپا بیانگر عزم آن اتحادیه در حفظ و تقویت مناسبات برجامی و فرابرجرمامی فی‌مابین ایران و اتحادیه اروپا است.

کشورهای ۵+۱ با هیات‌هایی از روسیه در سطح معاون رییس جمهور، فرانسه و آلمان در سطح وزیر مشاور در امور خارجه، انگلستان معاون وزیر خارجه و چین در سطح معاون نخست وزیر در این مراسم حضور خواهند داشت.

از مقامات عالی رتبه تا کنون حضور هفت رییس جمهور و ۱۸ رییس مجلس در مراسم تحلیف رییس‌جمهور قطعی شده است.

از سازمانهای مهم بین المللی حضور دبیران کل گروه D–8 (سازمان همکاری‌های اقتصادیD8) و آنکتاد (کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل ) و سازمانهای بین المجالس اسلامی و آسیایی (APA) قطعی شده است.

به منظور اطمینان خاطر از روند امور میزبانی، امروز دکتر ظریف بهمراه معاونین بازدیدی از محل اجلاس و تشریفات بعمل آوردند.

ستاد تشریفات این مراسم مهم در وزارت امور خارجه با حضور مدیران کل تشریفات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی تشکیل شده است.

تمامی سفارتخانه های ایران برای انجام هماهنگی‌های دیپلماتیک و کنسولی باظرفیت کامل فعال شده اند.

تمهیدات ویژه امنیتی و حفاظتی در عالی‌ترین سطوح و لایه ها پیش بینی و برنامه ریزی شده است.

به رغم برگزاری اجلاس‌های متعدد مهم و ویژه بین‌المللی در ایران، این نشست به لحاظ حضور کمی و کیفی مقامات خارجی بی‌سابقه‌ترین مراسم تحلیف در تاریخ ایران بشمار می‌آید.

با توجه به فضاسازی سیاسی امریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و تشدید آن در ماه‌های اخیر برگزاری مراسم تحلیف رییس‌جمهوری با حضور مقامات عالیرتبه بیش از صد کشور پیام مهمی از تهران برای جهان درپی خواهد داشت.

امنیت و عزت و پیشرفت ایران و دموکراسی و تعامل سازنده بین المللی مهمترین پیام ایران به جهان در پرتو این مراسم خواهد بود.»

درباره نویسنده

15353مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو