روحانی رئیس‌جمهور ماند 
چاپ 

روحانی رئیس‌جمهور ماند

 

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در نشست خبری خود که برای اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: آرای مأخوذه از ۹۹ درصد شعبات مختلف شمارش شده و اکنون تقریبا نتیجه نهایی را اعلام خواهم کرد.

 

رحمانی فضلی تصریح کرد: مجموع آرای مأخوذه ۴۱ میلیون و ۲۲۰ هزار و ۱۳۱ رأی بود که از این تعداد حسن روحانی توانست ۲۳ میلیون و ۵۴۲ هزار و ۶۱۶ رأی را به خود اختصاص داد،؛ بر این اساس روحانی با کسب ۵۷ درصد از آرای مأخوذه به عنوان رئیس جمهور مردم ایران انتخاب شد.

 

وزیر کشور ادامه داد: همچنین ابراهیم رئیسی سادات نیز با کسب ۱۵ میلیون و ۷۸۶ هزار و ۴۴۹ رأی توانست ۳۸ درصد از مجموع آرا را به خود اختصاص دهد.

 

وی بیان داشت: مصطفی میرسلیم ۴۷۸ هزار و ۲۱۵ رأی و مصطفی هاشمی‌طبا ۲۱۵هزار و ۴۵۰ رأی را به خود اختصاص دادند.

 

رحمانی فضلی تأکید کرد: امیدورام خداوند به مسئولان توفیق دهد با بتوانند در برابر اراده و حضور مردم درخواست و مطالبات آنها را اجرایی کنند، همچنین از مقام معظم رهبری که در تمام مراحل انتخابات در جهت افزایش مشارکت و امنیت انتخابات ما را مورد حمایت قرار دادند تشکر می‌کنم.

 

وی اضافه کرد: آ‌رای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در حال شمارش است.

 

رحمانی فضلی خاطر نشان کرد: فرمانداری‌ها و استاندرای‌ها نتایج انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا را اعلام می‌کنند.

 

وزیر کشور در ادامه افزود: به دلیل حضور پرشور مردم خداوند را شاکریم چراکه آنها نعمت جمهوری اسلامی ایران هستند.

 

وی افزود: مردم در تعیین سرنوشت خود مشارکت کردند و همواره با خلق حماسه صفحات زرین دیگری را رقم زدند، امروز نیز یکی از صفحات پرافتخار مردم سالاری ایران به ثبت رسید.

 

رحمانی فضلی ادامه داد: خوشبختانه انتخابات با امنیت کامل پرشور و نشاط برگزار شد و مردم با حضور در پای صندوق‌های رأی به همگان نشان دادند که مدافع جمهوری اسلامی ایران هستند و متحد، منسجم و مصمم جمهوری اسلامی ایران را در راستای اهداف خود حمایت می‌کنند.

 

وزیر کشور گفت: از دست اندرکاران برگزاری انتخابات تشکر می‌کنم و خوشبختانه توانستیم پیروزی ملت ایران را در برابر دوربین‌های رسانه‌های داخلی و خارجی به گوش جهانیان برسانیم.

 

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو