چابک سازی نقش مهمی در کسب مزیت رقابتی سازمان ها دارد 
چاپ 

چابک سازی نقش مهمی در کسب مزیت رقابتی سازمان ها دارد

یک پژوهشگر و استاد دانشگاه ضرورت توجه جدی به نقش منابع انسانی در سازمان ها را یادآور شد و گفت: منابع انسانی و قابلیت های چابکی نقش مهمی در کسب مزیت رقابتی سازمان ها دارند.

دکتر مسعود قربان حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امروزه برتری در رقابت به هدف اصلی سازمان ها درمحیط متغیر و غیرقابل پیش بینی کسب و کارتبدیل شده است و بکارگیری مجموعه اقدامات منابع انسانی نقش مهمی در پرورش راهبردی کارکنان برای پاسخگویی سریع، فعالانه و نوآورانه به محیط همیشه در حال تغییر کسب و کار ایفا می کند.

وی که از متخصصان و صاحبنظران حوزه مدیریتی کشور است، بیان کرد: ارتقاء چابكي سازمان و توان رقابتي مستلزم ايجاد ارتباط منطقي و منظم در زنجيره تامين، سازمان و مشتري است که این امر از طریق تاكيد بر اصلاح و بهبود رهبري، فرهنگ سازماني و سيستم‌هاي پاداش، میسر خواهد شد، امری که لازمه آن ايجاد و حفظ ارتباط بين اعضا و فناوري پيشرفته می‌باشد.

قربان حسینی گفت:  قابلیت های چابک نیز توانایی سازمان برای کامیابی در محیط متغیر و غیرقابل پیش بینی کسب و کار را به همراه دارد.

معاون دانشگاه آزاد اسلامی ساوه اظهار کرد: چابکی، توانایی سازمان برای عرضه محصولات و خدمات باکیفیت بالا را ارتقا داده و در نتیجه عامل مهمی برای اثربخشی سازمان می‌شود. بسیاری از سازمانها به رویکردهایی چون سازمان مجازی و تیم مجازی روی می‌آورند تا چابکی سازمانی را بهبود داده و از لحاظ جهانی توسعه یابند.

این متخصص و صاحبنظران در حوزه مسایل مدیریتی گفت: سرعت و تغییر به‌عنوان دو ویژگی مهم عصر اخیر، سازمان‌ها را با چالش‌های زیادی روبه‌رو کرده است، تا آنجا که ادامۀ زندگی در این محیط ناپایدار و غیرقابل پیش‌بینی، تنها در صورتی ممکن است که سازمان بتواند با تکیه بر چابکی، علاوه بر تطبیق سریع با محیط، این تغییرات را به‌عنوان یک فرصت، پیش‌بینی کند و حتی فراتر از آن اینکه خودش تغییر را به‌وجود آورد.

قربان حسینی افزود: کاربرد اقدامات منابع انسانی جامع همراه با قابلیت های ایجاد کننده چابکی سازمانی، بهبود عملکرد سازمانی و کسب مزیت رقابتی را به همراه خواهد داشت.

معاون دانشگاه آزاد اسلامی ساوه یادآور شد: نیروی انسانی به‌عنوان مهم‌ترین سرمایۀ سازمان، نقش تعیین‌کننده‌ای در چابکی سازمان ایفا می‌کند.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو