باز هم بی دقتی در اتاق عمل /مادری که هنگام سزارین دچار آسیب شدید شد 
چاپ 

باز هم بی دقتی در اتاق عمل /مادری که هنگام سزارین دچار آسیب شدید شد

حدود یک ماه قبل در بیمارستان چمران در تهران که غیر وابسته به وزارت بهداشت است، مادری هنگام سزارین و به دنیا آمدن دوقلوهایش، دچار آسیب در ناحیه لب، دهان و ریه شد. این زن که دوقلو باردار بود، در اتاق عمل به علت استنشاق گازی که اشتباهاً به جای گاز تنفسی حین بیهوشی به او وصل شده بود، دچار آسیب شد.

شب گذشته در پی دستور وزیر بهداشت؛ آقاجانی، معاون درمان وزارت بهداشت در بیمارستان محل بستری بیمار حادثه دیده، حضور یافت و با دستور او، یک تیم تخصصی وضعیت بیمار را تحت نظر و کنترل دارند.

معاون درمان وزیر بهداشت ضمن حضور در بیمارستان و بررسی وضعیت بیمار دچار آسیب دیدگی در بخش زنان، گفت: یک تیم تخصصی وضعیت مادر دوقلوها را تحت نظر و کنترل دارند.

بنابر اعلام وبدا، معاون درمان در خصوص آخرین وضعیت این بیمار گفت: فعلا وضعیت بیمار پایدار و رو به بهبود است و خطری سلامت او را تهدید نمی کند.

آقاجانی گفت: اقدامات درمانی مناسب برای بیمار انجام شده و وضعیت روحی بیمار نیز بهتر شده و هوشیار است.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: با دستورات داده شده به تیم درمانی بیمارستان،در حال حاضر بیمار، زیر نظر کادری از پزشکان مجرب مراحل درمان را سپری می کند و مشکل خاصی وجود ندارد.

آقاجانی گفت: بخشی از صورت بیمار که دچار آسیب شده است، پیوند شده و مراحل درمان او به طور دقیق و کامل در حال انجام است.

معاون درمان تصریح کرد: در حال حاضر بیمار حادثه دیده در بیمارستان دیگری تحت مراقبت های درمانی قرار دارد.

آقاجانی افزود: نظارت بر روند درمان این بیمار دنبال می‌شود و پرونده این حادثه برای بررسی زوایا و علت پر شدن کپسول با گاز غیر از اکسیژن به دادگاه ارسال شده است.

آقاجانی در پایان گفت: در طول یک ماه گذشته وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پیگیر این حادثه بوده اند.

همچنین عکس‌هایی از بیمار مبتلا به سوختگی شدید در برخی از رسانه‌ها منتشر و به این بیمار منتسب شده است که روابط عمومی وزارت بهداشت ضمن تکذیب این موضوع، این عکس‌ها را مرتبط با این بیمار ندانست.ایلنا

 

 

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو