واکنش کنعانی به تحریم‌های اتحادیه اروپا و انگلیس علیه ایران  
چاپ 

واکنش کنعانی به تحریم‌های اتحادیه اروپا و انگلیس علیه ایران 

سخنگوی وزارت امور خارجه به اقدام شورای وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا و دولت انگلیس در اعمال تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد.

به گزارش یمین نیوز به نقل از ایسنا، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام شورای وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا و دولت انگلیس در اعمال تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران، به بهانه های واهی و بی اساس استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین و ادعاهای مطرح شده در بیانیه مشترک آلمان، فرانسه و انگلیس در همین مورد را قویا مردود دانست و به شدت محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اظهار داشت، ادعاهای بی اساس در مورد انتقال پهپاد برای استفاده در درگیری اوکراین را رد می‌کنیم. وی افزود ما همواره براین امر تاکید داشته‌ایم که همه اعضای سازمان ملل باید به طور کامل به اهداف و اصول مندرج در منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل از جمله استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها احترام بگذارند. وی افزود ما از صلح و پایان فوری جنگ در اوکراین از طریق یک فرآیند سیاسی حمایت می کنیم.

کنعانی اظهار داشت طرفهای یادشده در ادامه اقدامات غیرمسئولانه،  مخرب و غیرقانونی خود برای ایجاد فضای مسموم سیاسی علیه جمهوری اسلامی ایران  تلاش می‌کنند از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل یک تفسیر گمراه کننده ارائه کرده و بین ادعاهای بی اساس خود و قطعنامه۲۲۳۱ ارتباط برقرار نمایند. این در حالیست که موضوعات حول درگیری جاری در اوکراین با قطعنامه ۲۲۳۱ در موضوع و محتوا کاملا بی ارتباط است.

کنعانی در تشریح فریبکاری طرفهای اروپایی گفت، ملت بزرگ ایران هرگز فراموش نمی کند که برخی کشورهای اروپایی مدعی علیه ج.ا.ایران، با گسیل سلاح های کشتار جمعی از جمله تسلیحات شیمیایی برای صدام حسین در جریان جنگ تحمیلی هشت ساله او علیه جمهوری اسلامی ایران، در جنایات او سهیم هستند و جمهوری اسلامی ایران همچنان آن کشورها را شریک جنایات صدام حسین و در نتیجه مسؤل و پاسخگو می داند.

کنعانی تصریح کرد، جمهوری اسلامی ایران رویکردهای تحریک آمیز جاری اتحادیه اروپا و انگلیس را بخشی از یک سناریوی هدفمند سیاسی  و مغایر با ادعاهای پوچ و توأم با نفاق آنها برای کمک به صلح و ثبات پایدار در جهان می‌داند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با مخرب توصیف کردن تحرکات اتحادیه اروپا طی روز های گذشته تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران در راستای حمایت از منافع ملی و تأمین حقوق حقه مردم شریف ایران، حق پاسخگویی نسبت به هرگونه اقدام غیرمسئولانه را برای خود محفوظ می داند و در دفاع از منافع ملت ایران اندکی تردید به خود راه نخواهد داد.

درباره نویسنده

15363مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو