شیوه نامه پذیرش دکتری دانشگاه تهران اعلام شد/ثبت نام دانشجویان از امروز 
چاپ 

شیوه نامه پذیرش دکتری دانشگاه تهران اعلام شد/ثبت نام دانشجویان از امروز

شیوه نامه اجرایی پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی و دستیاری دامپزشکی آزمون نیمه متمرکز سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ دانشگاه تهران اعلام شد.

به گزارش یمین نیوز به نقل از ایسنا، دانشگاه تهران اعلام کرد که در راستای تحقق رسالت خود مبنی بر گسترش دوره های تحصیلات تکمیلی به ویژه در مقطع دکتری تخصصی، بر اساس دستورالعمل سازمان سنجش آموزش کشور و مطابق با شرایط و ضوابط مندرج در این شیوه نامه از میان معرفی شدگان چند برابر ظرفیت از طریق ارزیابی تخصصی، مصاحبه و بررسی سوابق تحصیلی، برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در دوره دکتری تخصصی( Ph.D) دانشجو می پذیرد.

ثبت نام الکترونیکی و بارگذاری مدارک معرفی شدگان از امروز دوشنبه دوم خرداد آغاز می شود و تا روز سه شنبه دهم این ماه ادامه دارد و داوطلبان می‌توانند جهت ثبت نام به آدرس ems1.ut.ac.ir مراجعه و نسبت به بارگذاری مدارک خود اقدام نمایند.

ارزیابی تخصصی مرحله دوم آزمون (مصاحبه) از روز سه شنبه ۱۷ خرداد آغاز می شود تا روز جمعه مورخ  ۲۷ این ماه مطابق با جدول برنامه زمانبندی مصاحبه، انجام می‌شود. ضروری است داوطلبان جهت کسب اطلاعات تکمیلی و اطلاع از مکان و زمان دقیق مصاحبه به سایت پردیس یا دانشکده مربوط مراجعه کنند.

ارزیابی تخصصی داوطلبان دوره دکتری تخصصی در واحدهای دانشگاه بر اساس مصاحبه علمی در موضوعات تخصصی با لحاظ نمرات دروس تخصصی مرتبط در مقاطع تحصیلی قبلی و قرائت، ترجمه و درک متون تخصصی یکی از زبان های خارجی، متناسب با رشته صورت می‌گیرد.

ارزیابی عمومی داوطلبان بر اساس انگیزه های فردی،توانایی تجزیه و تحلیل مسائل علمی و پاسخگویی به پرسش ها، وسعت نظر، نوآوری و کارآفرینی، شخصیت و متانت، نحوه تعامل، نگرش و اطلاعات فناورانه مرتبط با رشته تحصیلی و توانایی در فن بیان و انتقال مطالب، موضوع پژوهشی مورد علاقه برای رساله دکتری، موضوع و کیفیت پایان نامه کارشناسی ارشد و….صورت می پذیرد.

معدل کل دوره کارشناسی با توجه به کیفیت دانشگاه محل تحصیل تا ۶ امتیاز و معدل کل دوره کارشناسی ارشد با توجه به کیفیت دانشگاه محل تحصیل تا ۵ امتیاز و در نهایت گواهی معتبر زبان نیز تا سه امتیاز تاثیر دارد.

رشته امتحانی داوطلب باید با رشته فارغ التحصیلی مطابقت داشته باشد در غیر این صورت داوطلب مجاز به شرکت در مصاحبه نیست و تبعات ناشی از مغایرت مدارک بارگذاری شده با اصل مدارک ارائه شده بر عهده داوطلب می‌باشد.

بر اساس اعلام دانشگاه تهران، داوطلبان باید درمهلت مقرر به سامانه جامع آموزش دانشگاه به آدرسems1.ut.ac.ir مراجعه و مدارک زیر رابارگذاری کنند. داوطلبان معرفی شده در کد رشته محل های دانشگاه باید پس از اعلام اسامی توسط سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و مطابق با شیوه نامه نسبت به ثبت نام و بارگذاری مدارک مورد نیاز اقدام نمایند.

ثبت نام و انتخاب تمامی کد رشته محل هایی که داوطلب حائز حد نصاب علمی می باشد، جهت شرکت در مصاحبه الزامی است و عدم ثبت نام الکترونیکی یا عدم انتخاب هر یک از کد رشته محل منجر به محرومیت از مصاحبه می‌شود.

داوطلبان جهت اطلاع دقیق از زمان ونحوه برگزاری مصاحبه به سایت پردیس/دانشکده ذیربط مراجعه کنند و برای مشاهده آدرس، وب سایت و شماره تماس پردیس/ دانشکده ها به سایت های https://kish.ut.ac.ir/ و https://aras.ut.ac.ir/fa مراجعه کنند.

درباره نویسنده

15363مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو