تسلیت رهبر انقلاب برای رحلت آیت‌الله صافی گلپایگانی 
چاپ 

تسلیت رهبر انقلاب برای رحلت آیت‌الله صافی گلپایگانی

رهبر انقلاب در پی رحلت آیت‌الله حاج شیخ لطف‌الله صافی گلپایگانی،‌ پیامی صادر کردند.

به گزارش یمین نیوز به نقل از ایسنا،‌ متن پیام حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی بدین شرح است:


بسم الله الرحمن الرحیم
با تاسف خبر درگذشت فقیه عالی‌مقام و مرجع بصیر، حضرت آیة الله آقای حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی رضوان الله علیه را دریافت کردم. ایشان از استوانه‌های حوزه‌ علمیه قم و از برجستگان علمی و عملی و پر سابقه‌ترین عالم دینی در آن حوزه‌ی مبارک بودند.

در دوران مرحوم آیة الله بروجردی در شمار برترین تلامذه‌ی آن استاد بزرگ، در زمان مرحوم آیة الله سید محمدرضا گلپایگانی همراه و مشاور علمی و عملی ایشان و در دوران انقلاب، امین و مورد اعتماد حضرت امام خمینی رحمة الله علیهم به شمار می رفتند. سالها در شورای نگهبان رکن اصلی آن شورا محسوب می‌شدند و پس از آن هم همواره درباره‌ مسائل انقلاب و کشور، دلسوزانه و مسئولانه ورود می کردند و بارها اینجانب را از نظرات و مشورت های خود مطلع و بهره‌مند می ساختند.

قریحه‌ شعری، حافظه‌ تاریخی، پرداختن به مسائل اجتماعی از دیگر ابعاد شخصیت این عالم کهنسال و بزرگوار بود. رحلت ایشان برای جامعه‌ علمیِ دینیِ کشور مایه‌ی تأسف است. اینجانب به خاندان مکرّم و فرزندان گرامی ایشان و نیز به مراجع معظم و علمای اعلام حوزه‌یعلمیه و مقلدان و ارادتمندان ایشان به‌ویژه در قم و گلپایگان تسلیت عرض می کنم و رحمت و مغفرت الهی را برای ایشان مسألت می نمایم.
سیّدعلی خامنه‌ای

درباره نویسنده

15363مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو